През последните няколко години Microsoft инвестира много в бизнеса си и макар мнозина да критикуват компанията за игнориране на потребителското пространство, всички тези усилия се изплатиха. Причината за това е, че софтуерният гигант се превърна в една от най-скъпите компании в света, благодарение облачни услуги като Azure, Microsoft Teams и Microsoft 365. Всички тези усилия, които компанията е положила, са повишили и стойността на търговската марка на Microsoft, позволявайки на създателя на Windows да изпревари един от най-големите си конкуренти, а именно Google. Това показва проучването на британската агенция Millward Brown, която изготвя рейтинга BrandZ Top-100.
Според класацията, към този момент Amazon е най-скъпата търговска марка със стойност от 415 милиарда долара. Мнозина биха очаквали Apple да бъде лидер, но производителят на iPhone заема втора позиция, като търговската марка на компанията е оценена от агенцията на 352 милиарда долара.
Microsoft обаче диша във врата на базирания в Купертино технологичен гигант. Търговската марка на софтуерната компания е оценена на 326 милиарда долара.
„Промените в корпоративната култура, отворените системи и растежът на облачния бизнес помогнаха на Microsoft за генерирането на 30-процентово увеличение на стойността на търговската марка на компанията, избутвайки софтуерния гигант на трета позиция в класацията, веднага след Apple. Създателят на Windows размени местата си с Google, което е повлияно и от намаляването на приходите от реклама заради Covid-19 “, се казва в доклада на агенцията.
Microsoft става все по-активен и в потребителското пространство, като компанията се готви да закупи интернет сензация TikTok. В същото време софтуерният гигант наскоро анонсира Surface Duo, устройство с два екрана на Android. То ще се предлага от 1 399 долара и ще върне компанията на пазара за смартфони.
Следващите места от топ 10 в класацията за най-скъпи търговски марки се допълват от Visa (186 милиарда долара), Alibaba (152 милиарда долара), Tencent (150 милиарда долара), Facebook (147 милиарда долара), McDonald's (129 милиарда долара) и Mastercard (108 милиарда долара).