Отидете към основна версия

13 992 39

Нова автомобилна гума, която не се надува и не може да се спука

  • безвъздушна гума-
  • гуми

Когато се въведат такива гуми, понятието „резервни“ ще остане в миналото

Т.нар. безвъздушни гуми се разработват отдавна от производителите, но все още няма такава, която да е в масово производство. Един от големите концерни, който активно работи в тази област е Michelin. Сега, от тази компания заявиха, че са готови с нов прототип на гума, която работи без използване на въздух.

Гумата се състои от гъвкави гумени сегменти с ъгловата форма, прикрепени към протектора и долната част на гумата. Тези гумени ъгли са изработени от каучук, полиестерна смола и въглеродни влакна и притежават свойства, водещи до затихване на вибрациите, плавно поглъщащи дупки и други неравности.

Протекторът Upits съвпада с протектора на конвенционалните гуми, но може лесно да бъде заменен след износване. Тъй като новата гума е напълно без въздух, повредата на бордюрите и пробивите не са проблем. В допълнение, безвъздушната гума трябва да бъде значително по-трайна от класическата автомобилна гума със същите характеристики.

Така новата гума не само ще бъде по-безопасна, но и „по-приятелска“ за околната среда. Michelin представи концепцията за безвъздушна гума през 2017 година, но новата Michelin Uptis постига значителен напредък по отношение на концепцията.

Серийното пускане на безвъздушни гуми е планирано за 2024 г., първоначално за леки автомобили и джипове. Прототипът се разработва съвместно от Michelin и GM и е преминал първоначално тестване. Сега предстоят окончателни настройки за динамиката на шофиране.

Освен това е необходимо да се планира производственият капацитет, който ще позволи на поточната линия да се произвеждат такива гуми. Все още не е известно колко би могла да струва безвъздушна гума, но е ясно, че след като технологията стане основна, цената веднага ще спадне.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 39 гласа.

Свързани новини