ФАКТИ.БГ

Нова автомобилна гума, която не се надува и не може да се спука

Когато се въведат такива гуми, понятието „резервни“ ще остане в миналото

Публикувана: 21 Септември, 2020 16:16
36 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9534
Нова автомобилна гума, която не се надува и не може да се спука
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 38 гласа.

Т.нар. безвъздушни гуми се разработват отдавна от производителите, но все още няма такава, която да е в масово производство. Един от големите концерни, който активно работи в тази област е Michelin. Сега, от тази компания заявиха, че са готови с нов прототип на гума, която работи без използване на въздух.

Гумата се състои от гъвкави гумени сегменти с ъгловата форма, прикрепени към протектора и долната част на гумата. Тези гумени ъгли са изработени от каучук, полиестерна смола и въглеродни влакна и притежават свойства, водещи до затихване на вибрациите, плавно поглъщащи дупки и други неравности.

Протекторът Upits съвпада с протектора на конвенционалните гуми, но може лесно да бъде заменен след износване. Тъй като новата гума е напълно без въздух, повредата на бордюрите и пробивите не са проблем. В допълнение, безвъздушната гума трябва да бъде значително по-трайна от класическата автомобилна гума със същите характеристики.

Нова автомобилна гума, която не се надува и не може да се спука

Така новата гума не само ще бъде по-безопасна, но и „по-приятелска“ за околната среда. Michelin представи концепцията за безвъздушна гума през 2017 година, но новата Michelin Uptis постига значителен напредък по отношение на концепцията.

Серийното пускане на безвъздушни гуми е планирано за 2024 г., първоначално за леки автомобили и джипове. Прототипът се разработва съвместно от Michelin и GM и е преминал първоначално тестване. Сега предстоят окончателни настройки за динамиката на шофиране.

Освен това е необходимо да се планира производственият капацитет, който ще позволи на поточната линия да се произвеждат такива гуми. Все още не е известно колко би могла да струва безвъздушна гума, но е ясно, че след като технологията стане основна, цената веднага ще спадне.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 38 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
староо
1 Отговор
Тази статия вече сте я пускали

Оценка:
-4 +43

2
Този коментар е премахнат от модератор.
Анонимен
3 Отговор
Отстрани да сложат имитация, като на обикновенна гума и ще изглежда добре.

Коментиран от #32


Оценка:
-5 +30

айсиктир
4 Отговор
Каруците използват подобни гуми, подобни на цървули. Мишелин сега ли ги забелязаха.

Оценка:
-15 +18

Колоездач
5 Отговор
Преди години и аз се правИх на гявол,като на бегача си качих вместо тубуларните гуми,маркуч.Само който е карал така може да разбере за кво става въпрос-мъкааа...Загубите са огромни!

Коментиран от #35


Оценка:
-10 +12

РинТинТин
6 Отговор
Не може да се спука,ама може да се среже и тогава...сбогом

Оценка:
-13 +19

Скептик
7 Отговор
Това като гледам на какви камачета се гъне си представям при каране по нашите хубави дупки с асфалт между тях на калво ще заприлича джантата.

Коментиран от #14


Оценка:
-5 +29

Питам
8 Отговор
Тва кат се напълни с кал и камъчета, какво става?

Коментиран от #9, #16, #36


Оценка:
-8 +60

Точно това
9 Отговор

До коментар #8 от "Питам":


И аз щях да попитам. Представете си едно камъче какъв дисбаланс ще направи при каране над 100 километра в час, а си представете и ако реши да излезе при тази скорост и уцели насрещно движещия се автомобил в стъклото?

Оценка:
-6 +46

Бай Пешо карбуратора
10 Отговор
Тия да дойдат да я тестват тая гума дето не може да се спука в България и ще си тръгнат рязплакани

Оценка:
-4 +52

наблюдател
11 Отговор
Аз пък не разбирам защо външно да не е затворена като обикновена гума, нека вътре пак да си е такава. Тогава ще отпадне опасността от попадане на камъчета в нея.

Коментиран от #24


Оценка:
-2 +39

Бай Мъ ДуркУ Специалиста
12 Отговор
С техните нови гуми, то по-добре направо без гуми да си караме само по джанти

Оценка:
-11 +8

гост
13 Отговор
Еййй , тва големи разбирачи форумните "спецове" , махни махни остави , хахах !!! Това световни водещи фирми , това инженери дето цял живот с това се занимават и са забравили повече за гумите , отколкото дървените философи тука ще научат въобще през живота си на аутсайдери , кой ти гледа !! Важното е да обявят "мнение" , хаха !! А фактите са прости !! И тази и технолигиите на другите фирми за безвъздушни гуми са отдавна доказано в ПЪТИ ПО-ДОБРИ от стогодишната надуваема гума и единствената причина да не са въведени все още е , че същите тези фирми ще са най-големите губещи заради намаляването в пъти на броя употребявани , съответно продадени гуми !! И разработват тези технологии само от страх от конкуренцията и от това , че рано или късно законите ще ги принудят да ги въведат !!! Защото планините от стари гуми , които са износили под 2% от теглото си , но са вече негодни вече са по-големи от някои истински планини !! И рециклирането им включва главно горене за да се вземат нищожните 10-15% метални телове в тях !!

Коментиран от #17, #33


Оценка:
-4 +39

гост
14 Отговор

До коментар #7 от "Скептик":


Ти явно нито знаеш какво гледаш , нито си чувал за инерционни сили !! Щото това дето го гледаш е при движение със съвсем ниска скорост , при въртене със 500-1000 оборота и повече и съответно скорост 50-60 км/ч и повече , тая гума е твърда като камък именно заради инерцията , тоест е мека когато трябва и твърда когато трябва , за разлика от любимите ви балони , дето едно пиронче или по-остър камък ги прави за боклука , щото докато успееш да спреш и борда и е заминал !! И друго , като се перфорира по дължина на каналите на протектора ще изхвърля водата освен назад и настрани и през дупките и тези странични отвори между ламелите , което значи , че може да изхвърли 5-6 ПЪТИ повече вода , без да загуби сцепление , ама кой ти гледа , вие си искате балоните , конете с капаци ряпа да ядат !!

Коментиран от #18, #20


Оценка:
-8 +20

Димов
15 Отговор
Радкоооо, Радко..... Тази статия със същата снимка я четох преди 20г в АвтоТруд.

Оценка:
-0 +20

Димов
16 Отговор

До коментар #8 от "Питам":


Почва да хлопа. Разбива окачване. Ставаш спонсор на сервиза.

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +10

Доверие
17 Отговор

До коментар #13 от "гост":


То е хубаво че има инжинери, да движат прогреса, но да не им се предоверяваме на сляпо, като знаем какви инжинери глупости има сътворени по света. Много от идеите им изглеждащи добре на хартия, а практиката ги отхвърля. Затова и се правят тестове, едно е теорията, друго практиката.

Оценка:
-3 +14

Домакин
18 Отговор

До коментар #14 от "гост":


За 350 000 км навъртяни, още не съм хвърлил гума, заради пирон или камъче. Може би съм имал късмет до момента. Едва два пъти ми се е налагало да сменям гума на път, но не и да я хвърля. Единия дори не се беше повредила, джантата се беше смачкала след удар, гумата спадна, но не се повреди.

Оценка:
-3 +6

Будала
19 Отговор
Готин, да взеем те светнем малко. Не се наричат инерционни сили, а центробежни. Както влияят на този тип гума, така влияят и на конвенционалните, неам намерение да ти обяснявам що. А гениалната хрумка плод на вродената ти "интелигентност" за перфорациите за извеждане на вода...... всъщност давам само няколко ключови думи, камъчета, кал, мизерии и пр. Капиш?

Оценка:
-4 +11

Другия с коня
20 Отговор

До коментар #14 от "гост":


Искат си гуми от Дърво сделано в Русия....Това искат...И Столичная,разбира се....

Коментиран от #30


Оценка:
-11 +8

Питам
21 Отговор

До коментар #16 от "Димов":


А зимъска като навлезе киша, луга и вода и през нощта ти замръзнат ламелите от страната на натиска, като тръгне колата ще подскача. Може би наистина ламелите трябва да са покрити със страничен борд, но аз си мисля друго - теглото на гумата. Ако ламелите са от гума, то със сигурност ще тежи повече от стандартна гума - а това означава загуба на мощност на колелата и повишен разход.

Оценка:
-2 +19

Bot
22 Отговор
За тази разработка списание Автотруд бяха писали още 2000-та год. Те ще я пускат 2024...
Фадромите в мините оттдавна карат с такива, и някои мотокари също.

Оценка:
-0 +14

джими
23 Отговор
измумихте ме с малоумни коментари тоя път. Ествствено, че ще е покрита острани - снимката е илюсративна за технологията и финкциалността.

Оценка:
-0 +6

Гост
24 Отговор

До коментар #11 от "наблюдател":


Заради производствени ограничения. Така представената гума се произвежда във форма, която се отваря и затваря в едно направление. Допълнителното "обличане" на гумата ще изисква производството на допълнителен компонент, допълнителна инструментална екипировка за производството и спояванете към демпфериращия елемент. Не е невъзможно но най-вероятно ще оскъпи изделието поне двойно. За да доразвия идеята бих запазил винтила, но той ще служи по-скоро за отдушник. Вентилът ще може да се регулира при какво налягане да изпуска или засмуква въздух и така ще може да се регулират характеристиките на гумата. За по-спортно каране ще се притяга, по-трудно ще изпуска, но при удар в дупка, все пак ще изпусне и слегне за поемане на удара. След това ще 'поеме', за да се възстанови. Действително, в сегашната си конструкция, гумата не е подходяща за експлоатация извън асфалт ( дори и на леко закален терен), нито в зимни условия, когато замръзнала кална маса ще прониква в процепите, ще дисбалансира гумата или ще извъхрля кал и камъни с голяма скорост.

Оценка:
-1 +1

Onq s konq
25 Отговор
Като се въведат такива гуми как че ги дупчим на тоя дето ми е спрел на мястото, ще требе друго да мислим.

Оценка:
-0 +9

Jack Bauer
26 Отговор
До всички форумни-инженири които се притесняват какво ще стане с кал, камъчета и други подобни - Преди 23 години съм купувал такива гуми за мини-фадрома Бобкат. Външно си изглеждат като нормалните гуми т.е. са затворени и нищо не влиза вътре между ламелите. Това на снимката е демонстрация на технологията и за това е изрязан предпазния борд на гумата.

Коментиран от #27


Оценка:
-0 +4

27
Този коментар е премахнат от модератор.
28
Този коментар е премахнат от модератор.
коли
29 Отговор
Няма да има. Ще хвърчим.

Оценка:
-0 +0

ицо
30 Отговор

До коментар #20 от "Другия с коня":


Нещо против ли имаш за руските гуми? Към момента са едни от най-добрите гуми за сняг и то на доста по ниска цена в сравнение с така наречените премиум марки.

Оценка:
-1 +2

да попитам само
31 Отговор
Ами за грайфер нищо ли не се казва ? Като гледам и никой не коментира ? Та тази гума няма ли да се изтърка бе ДЖАНЪМ ???

Оценка:
-0 +0

32
Този коментар е премахнат от модератор.
Уискон Син
33 Отговор

До коментар #13 от "гост":


В САЩ от 2018г. се поръчват на няколко места и имат изисквания МПС да е при тях за тест - в смисъл оставяш колата на която смяташ да слагаш гумите и по форумите се шегуваха, че правели обувки по поръчка. 2019 някакъв с пикап, беше публикувал супер подробно ревю с видеохроника на 30000км. употреба, като пикапа не е каран празен, а мъчен доста убедително. Общо поръчките за такива бутикови гуми са около 12-15 000 от 2018г. до сега. така че има много добра основа за мнения и наблюдения.

Оценка:
-0 +0

34
Този коментар е премахнат от модератор.
гошо
35 Отговор

До коментар #5 от "Колоездач":


Като каза преди време за кой век говориш, че понятието бегач не съществува от Костово време.
И за технологията: Или си кюрав, или си каруцар, та не виждаш и не (четеш или не разбираш кво четеш) за какво иде реч.
Май още спиш на пружинен креват, а не пуржинен!

Оценка:
-0 +0

Гост
36 Отговор

До коментар #8 от "Питам":


Вероятно серийното производство няма да е с такава открита конструкция! За момента я правят такава, за да се различава визуално от стандартните гуми при демонстрациите. Иначе този прототип не ми изглежда със сменяем външен грайфер, какъвто пише, че ще има в сатията.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Кубрат Пулев
Боксьорът Кубрат Пулев с коментар за парламента
Депутатите не работят, накрая ще вляза в НС"

Още бисери