Т.нар. безвъздушни гуми се разработват отдавна от производителите, но все още няма такава, която да е в масово производство. Един от големите концерни, който активно работи в тази област е Michelin. Сега, от тази компания заявиха, че са готови с нов прототип на гума, която работи без използване на въздух.
Гумата се състои от гъвкави гумени сегменти с ъгловата форма, прикрепени към протектора и долната част на гумата. Тези гумени ъгли са изработени от каучук, полиестерна смола и въглеродни влакна и притежават свойства, водещи до затихване на вибрациите, плавно поглъщащи дупки и други неравности.
Протекторът Upits съвпада с протектора на конвенционалните гуми, но може лесно да бъде заменен след износване. Тъй като новата гума е напълно без въздух, повредата на бордюрите и пробивите не са проблем. В допълнение, безвъздушната гума трябва да бъде значително по-трайна от класическата автомобилна гума със същите характеристики.
Така новата гума не само ще бъде по-безопасна, но и „по-приятелска“ за околната среда. Michelin представи концепцията за безвъздушна гума през 2017 година, но новата Michelin Uptis постига значителен напредък по отношение на концепцията.
Серийното пускане на безвъздушни гуми е планирано за 2024 г., първоначално за леки автомобили и джипове. Прототипът се разработва съвместно от Michelin и GM и е преминал първоначално тестване. Сега предстоят окончателни настройки за динамиката на шофиране.
Освен това е необходимо да се планира производственият капацитет, който ще позволи на поточната линия да се произвеждат такива гуми. Все още не е известно колко би могла да струва безвъздушна гума, но е ясно, че след като технологията стане основна, цената веднага ще спадне.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 староо
16:18 21.09.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Анонимен
Коментиран от #32
16:23 21.09.2020
4 айсиктир
16:31 21.09.2020
5 Колоездач
Коментиран от #35
16:32 21.09.2020
6 РинТинТин
16:43 21.09.2020
7 Скептик
Коментиран от #14
16:44 21.09.2020
8 Питам
Коментиран от #9, #16, #36
16:49 21.09.2020
9 Точно това
До коментар #8 от "Питам":
И аз щях да попитам. Представете си едно камъче какъв дисбаланс ще направи при каране над 100 километра в час, а си представете и ако реши да излезе при тази скорост и уцели насрещно движещия се автомобил в стъклото?17:07 21.09.2020
10 Бай Пешо карбуратора
18:14 21.09.2020
11 наблюдател
Коментиран от #24
18:32 21.09.2020
12 Бай Мъ ДуркУ Специалиста
21:07 21.09.2020
13 гост
Коментиран от #17, #33
21:11 21.09.2020
14 гост
До коментар #7 от "Скептик":
Ти явно нито знаеш какво гледаш , нито си чувал за инерционни сили !! Щото това дето го гледаш е при движение със съвсем ниска скорост , при въртене със 500-1000 оборота и повече и съответно скорост 50-60 км/ч и повече , тая гума е твърда като камък именно заради инерцията , тоест е мека когато трябва и твърда когато трябва , за разлика от любимите ви балони , дето едно пиронче или по-остър камък ги прави за боклука , щото докато успееш да спреш и борда и е заминал !! И друго , като се перфорира по дължина на каналите на протектора ще изхвърля водата освен назад и настрани и през дупките и тези странични отвори между ламелите , което значи , че може да изхвърли 5-6 ПЪТИ повече вода , без да загуби сцепление , ама кой ти гледа , вие си искате балоните , конете с капаци ряпа да ядат !!Коментиран от #18, #20
21:25 21.09.2020
15 Димов
21:58 21.09.2020
16 Димов
До коментар #8 от "Питам":
Почва да хлопа. Разбива окачване. Ставаш спонсор на сервиза.Коментиран от #21
22:00 21.09.2020
17 Доверие
До коментар #13 от "гост":
То е хубаво че има инжинери, да движат прогреса, но да не им се предоверяваме на сляпо, като знаем какви инжинери глупости има сътворени по света. Много от идеите им изглеждащи добре на хартия, а практиката ги отхвърля. Затова и се правят тестове, едно е теорията, друго практиката.22:05 21.09.2020
18 Домакин
До коментар #14 от "гост":
За 350 000 км навъртяни, още не съм хвърлил гума, заради пирон или камъче. Може би съм имал късмет до момента. Едва два пъти ми се е налагало да сменям гума на път, но не и да я хвърля. Единия дори не се беше повредила, джантата се беше смачкала след удар, гумата спадна, но не се повреди.22:11 21.09.2020
19 Будала
22:18 21.09.2020
20 Другия с коня
До коментар #14 от "гост":
Искат си гуми от Дърво сделано в Русия....Това искат...И Столичная,разбира се....Коментиран от #30
22:21 21.09.2020
21 Питам
До коментар #16 от "Димов":
А зимъска като навлезе киша, луга и вода и през нощта ти замръзнат ламелите от страната на натиска, като тръгне колата ще подскача. Може би наистина ламелите трябва да са покрити със страничен борд, но аз си мисля друго - теглото на гумата. Ако ламелите са от гума, то със сигурност ще тежи повече от стандартна гума - а това означава загуба на мощност на колелата и повишен разход.22:57 21.09.2020
22 Bot
Фадромите в мините оттдавна карат с такива, и някои мотокари също.
08:29 22.09.2020
23 джими
07:36 23.09.2020
24 Гост
До коментар #11 от "наблюдател":
Заради производствени ограничения. Така представената гума се произвежда във форма, която се отваря и затваря в едно направление. Допълнителното "обличане" на гумата ще изисква производството на допълнителен компонент, допълнителна инструментална екипировка за производството и спояванете към демпфериращия елемент. Не е невъзможно но най-вероятно ще оскъпи изделието поне двойно. За да доразвия идеята бих запазил винтила, но той ще служи по-скоро за отдушник. Вентилът ще може да се регулира при какво налягане да изпуска или засмуква въздух и така ще може да се регулират характеристиките на гумата. За по-спортно каране ще се притяга, по-трудно ще изпуска, но при удар в дупка, все пак ще изпусне и слегне за поемане на удара. След това ще 'поеме', за да се възстанови. Действително, в сегашната си конструкция, гумата не е подходяща за експлоатация извън асфалт ( дори и на леко закален терен), нито в зимни условия, когато замръзнала кална маса ще прониква в процепите, ще дисбалансира гумата или ще извъхрля кал и камъни с голяма скорост.09:40 23.09.2020
25 Onq s konq
14:16 23.09.2020
26 Jack Bauer
Коментиран от #27
14:23 23.09.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 коли
08:08 24.09.2020
30 ицо
До коментар #20 от "Другия с коня":
Нещо против ли имаш за руските гуми? Към момента са едни от най-добрите гуми за сняг и то на доста по ниска цена в сравнение с така наречените премиум марки.10:35 24.09.2020
31 да попитам само
11:07 24.09.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Уискон Син
До коментар #13 от "гост":
В САЩ от 2018г. се поръчват на няколко места и имат изисквания МПС да е при тях за тест - в смисъл оставяш колата на която смяташ да слагаш гумите и по форумите се шегуваха, че правели обувки по поръчка. 2019 някакъв с пикап, беше публикувал супер подробно ревю с видеохроника на 30000км. употреба, като пикапа не е каран празен, а мъчен доста убедително. Общо поръчките за такива бутикови гуми са около 12-15 000 от 2018г. до сега. така че има много добра основа за мнения и наблюдения.13:47 24.09.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 гошо
До коментар #5 от "Колоездач":
Като каза преди време за кой век говориш, че понятието бегач не съществува от Костово време.И за технологията: Или си кюрав, или си каруцар, та не виждаш и не (четеш или не разбираш кво четеш) за какво иде реч.
Май още спиш на пружинен креват, а не пуржинен!
16:21 24.09.2020
36 Гост
До коментар #8 от "Питам":
Вероятно серийното производство няма да е с такава открита конструкция! За момента я правят такава, за да се различава визуално от стандартните гуми при демонстрациите. Иначе този прототип не ми изглежда със сменяем външен грайфер, какъвто пише, че ще има в сатията.08:35 25.09.2020
37 Знайко
11:19 02.03.2021
38 Желяз каменноff
18:27 06.10.2021
39 Пльонтек
18:29 06.10.2021