Отидете към основна версия

6 532 13

Защо украинци превърнаха "Волга" в тролей?

  • газ-
  • волга-
  • тролейбус-
  • крим

96-километровата междуградската тролейбусна линия, свързваща Симферопол с черноморските курорти от Алуща до Ялта в Република Крим, е най-дългата в света. Построена е между 1959 и 1961 г., за да осигури екологичен транспорт за туристи.

Извън курортния сезон обаче броят на пътниците спада драстично. За да се намали амортизацията на тролейбусите, млади специалисти от кримското Пътническо автотранспортно предприятие (ПАТП) предлагат по линията да се движат модифицирани за работа на ток микробуси, разказва на Facebook-страницата си Техническият музей "Фаэтон".

Екипът получава зелена светлина да построи прототип, но се оказва, че единственият РАФ "Латвия" в автопарка на предприятието е на едва две години и ръководството не е готово да го жертва в името на експеримент с неясни резултати. Младите инженери обаче намират изход.

По същото време симферополската таксиметрова служба подменя голяма част от автопарка си. Колите са в лошо техническо състояние, но благодарение на топлия климат в Крим каросериите са почти непокътнати.

Екипът получава най-вместителния възможен модел - бракуван ГАЗ-24-02, който е превърнат в тролейбус само за около месец с помощта на резервни части от гаражите на кримското ПАТП. Заради ниската каросерия токоприемниците на електрическата "Волга" се получават доста дълги, но въпреки това през 1982 г. модифицираното комби поема на първия си курс. За съжаление на младите ентусиасти идеята за лека кола с "тиранти" така и не успява да се наложи.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 14 гласа.

Свързани новини