Три месеца бяха необходими на дъщерната компания на Geely Lynk & Co, за да превърне концепцията Zero в предпроизводствен прототип на електрически хечбек. Автомобилът вече е преминал динамични тестове на тестовата площадка Yancheng, но първите екземпляри ще достигнат до клиентите през последното тримесечие на 2021 година.
Електрическият автомобил Lynk & Co Zero отвори платформата SEA (Sustainable Experience Architecture) за света. На китайците им отне четири години, за да я разработят, а инвестициите в нея се оценяват на 2.5 милиарда долара. Но сега Geely може да се похвали, че притежава първата в света „отворена архитектура“. В края на краищата тя ще се използва не само от девет марки (Volvo, smart, Lynk & Co и други), включени в холдинга, но и от трети производители.
Основната характеристика на SEA е собствен хардуерен и софтуерен комплекс, благодарение на който платформата може да „еволюира“ с пускането на нов фърмуер. Архитектурните скали отговарят на различни размери, плюс това позволява до три електрически двигателя, както и вариант с „удължаване на пробега“ под формата на компактен двигател с вътрешно горене.
Най-интересното е, че от Geely твърдят, че 800-волтовите батерии на SEA (максимален капацитет 110 киловат-часа) ще издържат два милиона километра и изобщо няма да влошат състоянието си през първите 200 000 километра пробег
Това са същите батерии, с които ще се оборудва хечбека Lynk & Co Zero. С тях той ще изминава до 700 километра без презареждане и ще ускорява до 100 км/ч за по-малко от четири секунди. Ниският център на тежестта и идеалното разпределение на теглото между осите (50:50) пък оказва положителен ефект върху управлението на електрическия автомобил, поради което според Geely не му е било трудно да премине „лосовия тест“ с 80 километра в час.