Три месеца бяха необходими на дъщерната компания на Geely Lynk & Co, за да превърне концепцията Zero в предпроизводствен прототип на електрически хечбек. Автомобилът вече е преминал динамични тестове на тестовата площадка Yancheng, но първите екземпляри ще достигнат до клиентите през последното тримесечие на 2021 година.
Електрическият автомобил Lynk & Co Zero отвори платформата SEA (Sustainable Experience Architecture) за света. На китайците им отне четири години, за да я разработят, а инвестициите в нея се оценяват на 2.5 милиарда долара. Но сега Geely може да се похвали, че притежава първата в света „отворена архитектура“. В края на краищата тя ще се използва не само от девет марки (Volvo, smart, Lynk & Co и други), включени в холдинга, но и от трети производители.
Основната характеристика на SEA е собствен хардуерен и софтуерен комплекс, благодарение на който платформата може да „еволюира“ с пускането на нов фърмуер. Архитектурните скали отговарят на различни размери, плюс това позволява до три електрически двигателя, както и вариант с „удължаване на пробега“ под формата на компактен двигател с вътрешно горене.
Най-интересното е, че от Geely твърдят, че 800-волтовите батерии на SEA (максимален капацитет 110 киловат-часа) ще издържат два милиона километра и изобщо няма да влошат състоянието си през първите 200 000 километра пробег
Това са същите батерии, с които ще се оборудва хечбека Lynk & Co Zero. С тях той ще изминава до 700 километра без презареждане и ще ускорява до 100 км/ч за по-малко от четири секунди. Ниският център на тежестта и идеалното разпределение на теглото между осите (50:50) пък оказва положителен ефект върху управлението на електрическия автомобил, поради което според Geely не му е било трудно да премине „лосовия тест“ с 80 километра в час.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТЕСЛАта _ Искам да ги купя
16:28 15.12.2020
2 Жак Фреско
Коментиран от #4, #22
16:29 15.12.2020
3 Генералът
Коментиран от #5, #13
16:30 15.12.2020
4 Скоро няма да има
До коментар #2 от "Жак Фреско":
1мрд хора. Много мислиш. Живей ся...16:34 15.12.2020
5 Ахаааа
До коментар #3 от "Генералът":
А внуците, ще викат - този първобитен дедо, кара кола дето пуши и бръмчи, ама не върви!16:35 15.12.2020
6 Дори китайците
Още на този китайски автомобил над 80% от циклите живот на батерията могат да се ползват не за шофиране, а за съхранение на енергия от мрежата и връщането и обратно, което на практика ще е абсолютно безплатно, защото така или иначе батерията на автомобила вече е платена с покупката на автомобила.
Коментиран от #19, #30
16:36 15.12.2020
7 Я па тоя
16:37 15.12.2020
8 DrivingPleasure
16:39 15.12.2020
9 омъскаряване
16:40 15.12.2020
10 Гост
Коментиран от #11, #24
16:42 15.12.2020
11 DrivingPleasure
До коментар #10 от "Гост":
a... 400 малко ли да ти, да ти се размине :D16:47 15.12.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 123
До коментар #3 от "Генералът":
Правнуците ще се радват в наследството ти да е батерията , дето не си й навъртял и 1 000 000 милион километра.А ръждивия таралясник с ДВГ от музея не искат да го виждатКоментиран от #14, #15
17:03 15.12.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 456
До коментар #13 от "123":
Виж се в огледалото.18:53 15.12.2020
16 Turbo
Коментиран от #23
19:07 15.12.2020
17 Анонимен
Коментиран от #27
19:26 15.12.2020
18 Язе
21:06 15.12.2020
19 Дори и тъпанарите...
До коментар #6 от "Дори китайците":
...разбраха,че китайците съвсем скоро ще станат първа икономическа сила в света,като щатите постепенно остават зад тях,със своите непреодолими и разяждащи ги проблеми- наркотицизирана и джендъризирано-гейска мързелива и разхайтена нация...!!!Коментиран от #26
22:05 15.12.2020
20 2222
Коментиран от #21
22:06 15.12.2020
21 Все си мисля...
До коментар #20 от "2222":
...,че ще е чудо,ако доживеем тази...- ,,ера на чудесата"...22:31 15.12.2020
22 Уточнение
До коментар #2 от "Жак Фреско":
Бъдещето е на квантовите двигатели, ако въобще успеем да овладеем някога тази технология.22:45 15.12.2020
23 Ко прайм...?!
До коментар #16 от "Turbo":
Май с...- хич...?!23:33 15.12.2020
24 незнайко
До коментар #10 от "Гост":
Напрежението е високо за да може тока да е с по малки стойности . Ако напрежението е много ниско тока става много голям ( при еднаква мощност) съответно и ПРОВОДНИЦИТЕ за този голям ток с много голямо сечение, което не е приемливо !!! Не се чудете защо кабела на 12 волтовата система е дебел от акумулатора до стартера на колата Ви .Коментиран от #25
23:45 15.12.2020
25 Fox81
До коментар #24 от "незнайко":
Незнайко, половината са ходили на училище защото трябва. Няма как да те разберат. Сега ако напиша, че синхронния двигател на електромобил е към порядъка на 30000 еолта, сигурно ще напишат, че пиша глупости. Тези хора дори не са наясно защо, че ако напрежението го направят 220V, то за захранващите кабели ше трябва рвмърке. Елементарен закон на Ом. За cosf, дори не ми се пише, че в най- донрия случай е 0,8.Коментиран от #28
01:53 16.12.2020
26 Напред са с технологията
До коментар #19 от "Дори и тъпанарите...":
С тази батерия ако карам по 20 хил. км. годишно след 25 години ще съм ползвал само 25% от броя цикли.Остават още над 2000 цикъла, които могат да се ползват за съхранение на ток. Това са над 200 000квч, което пък е консумацията ми за ток за 30 години.
Тази батерия е неубиваема.
Коментиран от #29
07:28 16.12.2020
27 Японеца
До коментар #17 от "Анонимен":
В момента дори в БГ се движат хибриди на Тойота с батерии над 8г!09:23 16.12.2020
28 Иван
До коментар #25 от "Fox81":
"Сега ако напиша, че синхронния двигател на електромобил е към порядъка на 30000 еолта, сигурно ще напишат, че пиша глупости."Предполагам казваш 30000 волта? Имаш ли представа каква изолация трябва? Ами според мен не стига, че си неграмотен, ами и наистина пишеш глупости ...
10:17 16.12.2020
29 Не пишеш глупости,а големи глупости!
До коментар #26 от "Напред са с технологията":
Дори и 800 волта се избягва при прав ток, защото гасенето на дъгата става много трудно, а ти говориш за 30 000 ?!?!10:36 16.12.2020
30 333
До коментар #6 от "Дори китайците":
Докато не може с 200, 250кг батерии да минеш 600, 700км магистрално не стават. И това трябва да стане възможно без да се налага да продаваш на половината си семейство бъбреците. Проблема с батериите не е в издържливостта им, а в ниската ененргийна плътност. И обемна, и тегловна и високата им цена.С най-евтината кола на пазара ще стигна по-бързо до Бургас от София, отколкото е възможно с най-способния електромобил. Без презареждане по пътя няма как да го направиш. Дори при идеални условия е малко рисково.
Коментиран от #33
12:57 16.12.2020
31 гост
13:01 16.12.2020
32 onq s konq
13:15 16.12.2020
33 Дрън-дрън
До коментар #30 от "333":
Сега ако ми кажеш каква е връзката на теглото с пробегът при магистрално каране, ще получиш нобелова награда. Да не мислиш че ако колата олекне с 200 300 кг ще изминава повече километри? Разлика трудно ще усетиш на практика.14:20 16.12.2020
34 Всъщност
14:40 16.12.2020
35 Българин
16:03 16.12.2020
36 желяз каменноff
19:36 17.12.2020
37 Дали
22:09 17.12.2020
38 Факт
11:28 29.06.2022