15 Декември, 2020 16:23 14 681 38

Пускат електромобил с батерия, която е с ресурс от... два милиона километра!

  • geely-
  • lynk & co-
  • zero-
  • електромобил-
  • батерия

Серийният хечбек ще дебютира през следващата година

Пускат електромобил с батерия, която е с ресурс от... два милиона километра! - 1

Три месеца бяха необходими на дъщерната компания на Geely Lynk & Co, за да превърне концепцията Zero в предпроизводствен прототип на електрически хечбек. Автомобилът вече е преминал динамични тестове на тестовата площадка Yancheng, но първите екземпляри ще достигнат до клиентите през последното тримесечие на 2021 година.

Електрическият автомобил Lynk & Co Zero отвори платформата SEA (Sustainable Experience Architecture) за света. На китайците им отне четири години, за да я разработят, а инвестициите в нея се оценяват на 2.5 милиарда долара. Но сега Geely може да се похвали, че притежава първата в света „отворена архитектура“. В края на краищата тя ще се използва не само от девет марки (Volvo, smart, Lynk & Co и други), включени в холдинга, но и от трети производители.

Пускат електромобил с батерия, която е с ресурс от... два милиона километра!

Основната характеристика на SEA е собствен хардуерен и софтуерен комплекс, благодарение на който платформата може да „еволюира“ с пускането на нов фърмуер. Архитектурните скали отговарят на различни размери, плюс това позволява до три електрически двигателя, както и вариант с „удължаване на пробега“ под формата на компактен двигател с вътрешно горене.

Най-интересното е, че от Geely твърдят, че 800-волтовите батерии на SEA (максимален капацитет 110 киловат-часа) ще издържат два милиона километра и изобщо няма да влошат състоянието си през първите 200 000 километра пробег

Това са същите батерии, с които ще се оборудва хечбека Lynk & Co Zero. С тях той ще изминава до 700 километра без презареждане и ще ускорява до 100 км/ч за по-малко от четири секунди. Ниският център на тежестта и идеалното разпределение на теглото между осите (50:50) пък оказва положителен ефект върху управлението на електрическия автомобил, поради което според Geely не му е било трудно да премине „лосовия тест“ с 80 километра в час.

Пускат електромобил с батерия, която е с ресурс от... два милиона километра!


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 42 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТЕСЛАта _ Искам да ги купя

    9 28 Отговор
    За уан милиьн рубли......
  • 2 Жак Фреско

    49 71 Отговор
    Горивото на бъдещето се казва водород и тези батерии скоро ще изгубят силата си!

    Коментиран от #4, #22

  • 3 Генералът

    18 45 Отговор
    Дано някога да имам внуци. И дано техните внуци да карат такива първобитни таратайки.

    Коментиран от #5, #13

  • 4 Скоро няма да има

    24 5 Отговор

    До коментар #2 от "Жак Фреско":

    1мрд хора. Много мислиш. Живей ся...
  • 5 Ахаааа

    41 17 Отговор

    До коментар #3 от "Генералът":

    А внуците, ще викат - този първобитен дедо, кара кола дето пуши и бръмчи, ама не върви!
  • 6 Дори китайците

    49 10 Отговор
    Вече дори китайците предлагат батерии за два милиона километра, които надали някой ще измине. Представите си след още пет години на какво ще са способни батериите.

    Още на този китайски автомобил над 80% от циклите живот на батерията могат да се ползват не за шофиране, а за съхранение на енергия от мрежата и връщането и обратно, което на практика ще е абсолютно безплатно, защото така или иначе батерията на автомобила вече е платена с покупката на автомобила.

    Коментиран от #19, #30

  • 7 Я па тоя

    11 18 Отговор
    Ама с един заряд ли?
  • 8 DrivingPleasure

    20 22 Отговор
    Мдаммм ма само 2 милиона ли? Надах се на барем на 5 и що така на 110 киловата батерия искат да слагат ДВГ за да има пробег?
  • 9 омъскаряване

    35 8 Отговор
    Такива новини карат "свети" Илон да приема все повече и повече субстанции ! хаха
  • 10 Гост

    21 15 Отговор
    800 волта.........и като те пипнат по погрешка.......

    Коментиран от #11, #24

  • 11 DrivingPleasure

    19 7 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    a... 400 малко ли да ти, да ти се размине :D
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 123

    23 9 Отговор

    До коментар #3 от "Генералът":

    Правнуците ще се радват в наследството ти да е батерията , дето не си й навъртял и 1 000 000 милион километра.А ръждивия таралясник с ДВГ от музея не искат да го виждат

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 456

    4 8 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Виж се в огледалото.
  • 16 Turbo

    13 17 Отговор
    2 млн км с колко смени на батерията?

    Коментиран от #23

  • 17 Анонимен

    12 7 Отговор
    Те всички продават но гаранцията е 5 години и след това почва якото кихане.

    Коментиран от #27

  • 18 Язе

    15 9 Отговор
    Още през 60те и руснаци и американци имаха технология за ядрена батерия с живот около 5000 години живот. Проблем беше капсулата. Ползват такива технологии за космоса. За персонално ползване е прекалено скъпо. Но с радиацията ще се справят все някога. Нали се сещате с такива батерии всеки става независим не само танспортно но и въобще.
  • 19 Дори и тъпанарите...

    35 4 Отговор

    До коментар #6 от "Дори китайците":

    ...разбраха,че китайците съвсем скоро ще станат първа икономическа сила в света,като щатите постепенно остават зад тях,със своите непреодолими и разяждащи ги проблеми- наркотицизирана и джендъризирано-гейска мързелива и разхайтена нация...!!!

    Коментиран от #26

  • 20 2222

    13 1 Отговор
    Има ги ама ни продават да могат да лапат колко кибритена кутия с нея колата си караш в къщи си имаш винаги електричество иде ерата на чудесата

    Коментиран от #21

  • 21 Все си мисля...

    12 0 Отговор

    До коментар #20 от "2222":

    ...,че ще е чудо,ако доживеем тази...- ,,ера на чудесата"...
  • 22 Уточнение

    7 4 Отговор

    До коментар #2 от "Жак Фреско":

    Бъдещето е на квантовите двигатели, ако въобще успеем да овладеем някога тази технология.
  • 23 Ко прайм...?!

    1 5 Отговор

    До коментар #16 от "Turbo":

    Май с...- хич...?!
  • 24 незнайко

    12 0 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Напрежението е високо за да може тока да е с по малки стойности . Ако напрежението е много ниско тока става много голям ( при еднаква мощност) съответно и ПРОВОДНИЦИТЕ за този голям ток с много голямо сечение, което не е приемливо !!! Не се чудете защо кабела на 12 волтовата система е дебел от акумулатора до стартера на колата Ви .

    Коментиран от #25

  • 25 Fox81

    3 5 Отговор

    До коментар #24 от "незнайко":

    Незнайко, половината са ходили на училище защото трябва. Няма как да те разберат. Сега ако напиша, че синхронния двигател на електромобил е към порядъка на 30000 еолта, сигурно ще напишат, че пиша глупости. Тези хора дори не са наясно защо, че ако напрежението го направят 220V, то за захранващите кабели ше трябва рвмърке. Елементарен закон на Ом. За cosf, дори не ми се пише, че в най- донрия случай е 0,8.

    Коментиран от #28

  • 26 Напред са с технологията

    11 3 Отговор

    До коментар #19 от "Дори и тъпанарите...":

    С тази батерия ако карам по 20 хил. км. годишно след 25 години ще съм ползвал само 25% от броя цикли.

    Остават още над 2000 цикъла, които могат да се ползват за съхранение на ток. Това са над 200 000квч, което пък е консумацията ми за ток за 30 години.

    Тази батерия е неубиваема.

    Коментиран от #29

  • 27 Японеца

    7 0 Отговор

    До коментар #17 от "Анонимен":

    В момента дори в БГ се движат хибриди на Тойота с батерии над 8г!
  • 28 Иван

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "Fox81":

    "Сега ако напиша, че синхронния двигател на електромобил е към порядъка на 30000 еолта, сигурно ще напишат, че пиша глупости."

    Предполагам казваш 30000 волта? Имаш ли представа каква изолация трябва? Ами според мен не стига, че си неграмотен, ами и наистина пишеш глупости ...
  • 29 Не пишеш глупости,а големи глупости!

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "Напред са с технологията":

    Дори и 800 волта се избягва при прав ток, защото гасенето на дъгата става много трудно, а ти говориш за 30 000 ?!?!
  • 30 333

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "Дори китайците":

    Докато не може с 200, 250кг батерии да минеш 600, 700км магистрално не стават. И това трябва да стане възможно без да се налага да продаваш на половината си семейство бъбреците. Проблема с батериите не е в издържливостта им, а в ниската ененргийна плътност. И обемна, и тегловна и високата им цена.
    С най-евтината кола на пазара ще стигна по-бързо до Бургас от София, отколкото е възможно с най-способния електромобил. Без презареждане по пътя няма как да го направиш. Дори при идеални условия е малко рисково.

    Коментиран от #33

  • 31 гост

    1 1 Отговор
    На кого е нужно това,те другите части нама да издържат толкова път,а и да предположим,че се изминават със средна скорост 80км.ч. ще се изминат за повече от две години и половина плътно седене в една и съща кола.
  • 32 onq s konq

    10 0 Отговор
    От цялата статия разбрах че китайци са направили електромобил и 9 други автопроизводители ще го продават като си слагат емблемите на него. Или нещо бъркам?!
  • 33 Дрън-дрън

    3 5 Отговор

    До коментар #30 от "333":

    Сега ако ми кажеш каква е връзката на теглото с пробегът при магистрално каране, ще получиш нобелова награда. Да не мислиш че ако колата олекне с 200 300 кг ще изминава повече километри? Разлика трудно ще усетиш на практика.
  • 34 Всъщност

    9 0 Отговор
    колата изглежда страхотно. Със сигурност и технологично ще бъде на ниво. Джиили е от водещите компании в Китай, респективно в света, в сферата на автомобилостроенето. Безспорният плюс в случая е, че каквато и част да ти дотрябва за тази кола, къдетои да я намериш, все ще е оригинална, защото ще е произведена в Китай :)
  • 35 Българин

    7 0 Отговор
    Това е отлично , ако е вярно.Възможно е, но къде сме ние българите в цялата тази материя ? В България и децата знаят, че автопаркът ни е 15+ години, нови автомобили се купуват само за мая, да не спре и този бизнес. България е автоморгата на Европа и още по странното е че непрекъснато се влачат бракми -н- та употреба от ЕС.Не мисля че българите скоро ще се качим на ел. кола, но поне държавата да създаде условия и механизми хората да си купуват нови макар и евтини и нискобюджетни автомобили, а да не карат вехти издухани бракми.
  • 36 желяз каменноff

    2 0 Отговор
    ИСКАМ ДВЕ БАТЕРИИКИ ПЛАЩАМ ВЕДНАГА
  • 37 Дали

    0 0 Отговор
    И какво като батерията издържа ( теоритично) 2М километра? Докато не се направи( теоритичния) пробег с едно зареждане поне 1200-300 км не става... иначе трябва втора кола( бенц/дизел) за почивки екскурзий и тн...
  • 38 Факт

    0 0 Отговор
    Коли в бъдеще само за елита, раята пеш!