Много от автомобилните газови уредби са проектирани така, че автоматично да превключват системата от газ на бензин и обратно. Има и такива обаче, които водачите трябва да управляват ръчно.
В болшинството от случаите тези уредби разполагат с т.нар. изпарител, в който газта се преобразува от течно в газообразно състояние преди да бъде вкарана в двигателя. Именно този вид системи, особено през зимата, трябва да се управляват внимателно за да нямате проблеми с автомобила си.
Правилната последователност при експлоатация на автомобил с газова уредба предвижда старт на бензин, загряване на мотора и изпарителя до работна температура и едва тогава преминаване на пропан-бутан.
Въпреки че, както вече споменахме, повечето съвременни газови уредби правят това упражнение автоматично и при тях то може да бъде "прескочено". Това обаче не е добре за двугоривната система.
Игнорирането на този алгоритъм е груба грешка. Освен това е добре да поддържате ниво на бензин в резервоара над половината от обема му. Не оставяйте колата без бензин, дори и през летните месеци, когато "паленето" на газ е по-приемливо, но също не е препоръчително.