Онлайн платформата Netflix започна да предприема активни мерки за борба с недобросъвестни потребители - категория абонати, които използват абонаменти на други потребители, без всъщност да имат семейни или родствени връзки с тях. Предупрежденията все още имат само информативен характер.
„Ако не живеете със собственика на този акаунт, ще ви е необходим собствен акаунт, за да продължите да гледате“, казва Netflix в известие.
Като част от проверката, услугата предлага да потвърдите акаунта чрез имейл или текстов код към телефона, свързан с акаунта, или да създадете нов акаунт с безплатен 30-дневен период.
Правилата за услуги забраняват споделянето на един и същ абонамент извън едно и също семейство. До този момент Netflix не се е опитвал по никакъв начин да контролира споделянето на абонаменти, освен ограничението за броя на екраните за едновременно гледане на съдържание - от един до четири, в зависимост от тарифата.
Говорител на Netflix обясни пред CNBC, че този тест е необходим, за да се гарантира, че хората, които използват акаунти в Netflix, отговарят на условията.
През последното тримесечие Netflix надмина психологическия праг от 200 милиона абоната, ставайки първата услуга за стрийминг, която прави това. Вероятно въпросът за споделяне на абонаменти е станал твърде важен, за да бъде игнориран.
Според анкета от февруари на американската изследователска компания Magid, около една трета от потребителите на Netflix и други стрийминг услуги споделят своите пароли с непознати.