Отидете към основна версия

13 Април, 2021 00:45, обновена 13 Април, 2021 00:45 97 512 186

Кои шофьори карат през лятото със зимни гуми

  • зимни гумиpr;kr hw;r-
  • лято

Традиционно пролетта се счита за време, когато собствениците на автомобили масово се занимават със смяна на зимни гуми с летни. Тази "мода" обаче не важи за всички. Някои коли са с т.нар. всесезонни гуми, а други си карат със зимни

Снимка: Shutterstock

Някои от четящите този текст сега вероятно ще си спомнят, че дори и у нас имаше идеи за забрана за използването на зимни гуми през лятото. Все още обаче такъв закон няма и от гледна точка на закона, през лятото можете да карате с каквито гуми искате, стига да имат нужната дълбочина на грайфера.

След като изяснихме законите, нека преминем към практиката. Смята се, че със зимни гуми през лятото колата е по-нестабилна, а спирачния път е значително по-дълъг. Гумите по-бързо се износват и т.н. Всъщност заради всичко това собствениците на автомобили сменят зимните гуми с летни през пролетта. Но не всички.

Тоест принципът „зимни приз лятото“ е доста широко разпространен сред автомобилистите. Това явление има няколко обяснения. На първо място веднага идва на ум тезата за ниските доходи на собственика на автомобила. Много хора не намират пари за летни гуми и са принудени да се движат със зимни гуми през летните месеци. Но това не е единствената причина.

Доста често шофьорите осъзнават през пролетта, че зимните гуми на колата няма да могат да работят през следващия студен сезон. И за да спестят ресурса на комплекта летни гуми, които имат, те просто „довършват“ старите зимни гуми през лятото. Има и трета категория ползватели на зимни гуми през лютото.

Такива собственици на автомобили изобщо не карат автомобилите си. Например, само няколко пъти през лятото, стигайки до село и обратно, и от време на време отивайки до супермаркета. Следователно те практически не забелязват повишеното износване на по-меката зимна гумена смес. Но те оценяват офроуд свойствата на зимната гума, която е с по-силно изразен грайфер и която помага лесно да стигнат от асфалтовия път до градината, например по лош черен път.

Този подход не е лишен от логика. Освен това позволява да се спестят много пари, които колегите им харчат два пъти годишно, за да платят за монтиране на гуми и сезонното им съхранение. Стига обаче през горещите дни зимните гуми да не се карат продължително и с висока скорост по асфалт, защото тогава свойствата на зимната гума "отиват на кино".

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 212 гласа.

Свързани новини