Както зимните студове, така и летните горещини имат много негативен ефект върху „здравето“ на оловно-киселинните батерии. Освен това, с въвеждането на ограничителни мерки, свързани с пандемията от коронавирус, шофьорите започнаха да шофират по-малко, а престоят на автомобилите се увеличи. В такива условия е необходимо да се следи състоянието на батерията с особено внимание. Експертите на Bosch споделят своите препоръки.
Първото нещо, което влияе на живота на батерията, е температурният режим на работа. При високи температури и през лятото под капака на колата температурата може да бъде два пъти по-висока от уличната температура и процесът на саморазреждане на батерията протича по-бързо. А това от своя страна води до преждевременното ѝ стареене. Топлината действа като катализатор на химичните процеси. Част от течността в акумулатора става на пара, а останалото количество електролит става по-гъсто. В резултат на това в батерията се образува кристално покритие, което намалява проводимостта на електрическия ток. В допълнение, от топлината клемите на акумулатора се окисляват по-бързо, което също пречи на правилната работа на батерията и намалява нейния експлоатационен живот.
За да намалите отрицателното въздействие на високите температури, уверете се, че целостта на корпуса на батерията и клемите не се окисляват. Също така е необходимо да се долее електролит или дестилирана вода до нивото на клетките (ако има нужда), както и да се провери степента на зареждане на батерията и ако е необходимо, да се презареди. Освен това водачът трябва да провери работата на алтернатора и електрическото оборудване на автомобила, за да се увери, че батерията получава необходимия заряд в движение.
Ако колата няма да се използва дълго време, тогава зарядът на акумулатора трябва да се доведе до 100% и да се съхранява на хладно и сухо място. Оловно-киселинните батерии трябва да се обслужват веднъж годишно. В същото време експертите препоръчват да се извършва поддръжка дори на батерия без поддръжка, в която не е необходимо да се долива течност и да се контролира нивото на електролита. Най-малкото такива батерии трябва да се почистват от прах, окисления и мръсотия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 zeus
Коментиран от #2
12:19 27.05.2020
2 Марио
До коментар #1 от "zeus":
първо, не всички тнови са капсоловани и второ повечето от тези, които уж са капсоловани, се отварят без проблемКоментиран от #4, #6
12:21 27.05.2020
3 Renault
Да не говорим че повечето коли от преди 10 години и повече използват AGM батерии , които пък са тотално различни.
12:25 27.05.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 лиоп
15:12 27.05.2020
6 Инж. Прокопиев
До коментар #2 от "Марио":
...и като го отвориш после не можеш да го затвориш и го хвърляш и купуваш нов.....23:58 27.05.2020
7 Софиянец
07:57 28.05.2020
8 складов работник
04:20 30.05.2020
9 психо
20:37 01.06.2020
10 Дедо Пене
01:34 13.04.2021
11 Факти,
15:51 13.04.2021