ФАКТИ.БГ

Съвети за поддържане на акумулатора през лятото

Публикувана: 27 Май, 2020 12:15
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4939
Съвети за поддържане на акумулатора през лятото
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 21 гласа.

Както зимните студове, така и летните горещини имат много негативен ефект върху „здравето“ на оловно-киселинните батерии. Освен това, с въвеждането на ограничителни мерки, свързани с пандемията от коронавирус, шофьорите започнаха да шофират по-малко, а престоят на автомобилите се увеличи. В такива условия е необходимо да се следи състоянието на батерията с особено внимание. Експертите на Bosch споделят своите препоръки.

Първото нещо, което влияе на живота на батерията, е температурният режим на работа. При високи температури и през лятото под капака на колата температурата може да бъде два пъти по-висока от уличната температура и процесът на саморазреждане на батерията протича по-бързо. А това от своя страна води до преждевременното ѝ стареене. Топлината действа като катализатор на химичните процеси. Част от течността в акумулатора става на пара, а останалото количество електролит става по-гъсто. В резултат на това в батерията се образува кристално покритие, което намалява проводимостта на електрическия ток. В допълнение, от топлината клемите на акумулатора се окисляват по-бързо, което също пречи на правилната работа на батерията и намалява нейния експлоатационен живот.

За да намалите отрицателното въздействие на високите температури, уверете се, че целостта на корпуса на батерията и клемите не се окисляват. Също така е необходимо да се долее електролит или дестилирана вода до нивото на клетките (ако има нужда), както и да се провери степента на зареждане на батерията и ако е необходимо, да се презареди. Освен това водачът трябва да провери работата на алтернатора и електрическото оборудване на автомобила, за да се увери, че батерията получава необходимия заряд в движение.

Ако колата няма да се използва дълго време, тогава зарядът на акумулатора трябва да се доведе до 100% и да се съхранява на хладно и сухо място. Оловно-киселинните батерии трябва да се обслужват веднъж годишно. В същото време експертите препоръчват да се извършва поддръжка дори на батерия без поддръжка, в която не е необходимо да се долива течност и да се контролира нивото на електролита. Най-малкото такива батерии трябва да се почистват от прах, окисления и мръсотия.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 21 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
zeus
1 Отговор
Ще долеете, ама само ако акумулатора не е капсулован, а то вече всички са капсуловани, та да не може да долеете и като мине гаранцията да си купите нов ;)

Коментиран от #2


Оценка:
-1 +52

Марио
2 Отговор

До коментар #1 от "zeus":


първо, не всички тнови са капсоловани и второ повечето от тези, които уж са капсоловани, се отварят без проблем

Коментиран от #4, #6


Оценка:
-11 +17

Renault
3 Отговор
80% от статията е за стария вид акумулатори , които никой не използва вече. Повечето , които се продават са без поддръжка , доливане и т.н.
Да не говорим че повечето коли от преди 10 години и повече използват AGM батерии , които пък са тотално различни.

Оценка:
-4 +18

4
Този коментар е премахнат от модератор
лиоп
5 Отговор
Най добрата поддръжка е закупуването на нов, когато откаже старият?

Оценка:
-6 +12

Инж. Прокопиев
6 Отговор

До коментар #2 от "Марио":


...и като го отвориш после не можеш да го затвориш и го хвърляш и купуваш нов.....

Оценка:
-1 +8

Софиянец
7 Отговор
Абсолютно излишна статия!

Оценка:
-1 +6

складов работник
8 Отговор
Долейте електролит и му кажете сбогом. И за къде да го складирам, за москвича на 384 км ли?

Оценка:
-0 +0

психо
9 Отговор
електролита не се изпарява и не се долива. долива се само дестилирана вода, ако акумулатора позволява.

Оценка:
-0 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Владимир Горанов
Финансовият министър Владимир Горанов обещава ниски данъци за сметка на екологията
Няма да вдигаме данъците за старите коли, хората са бедни"

Още бисери
ТОП 5