Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Няколко съвета за летните гуми

Публикувана: 29 Май, 2019 10:30 Обновена: 29 Май, 2019 10:34
46 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 22882
Няколко съвета за летните гуми
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

• Сменете гумите, които са били в употреба повече от 6 години, дори ако има остатъци от протектора.


• Проверете дълбочината на протектора. От съображения за безопасност минималната препоръчителна дълбочина на протектора е 4 мм. Използването на износени гуми ще удължи спирачния път на автомобила и ще го направи по-труден за управление.


• Проверете страничните стени и протектора на вашите гуми за всякакви пукнатини, цепнатини и издатини.


• Проверете основните канали. Всички големи камъчета, които са заседнали в основните канали, ще проникнат по-дълбоко в гумата по време на шофиране и могат да причинят повреда на гумите.


• Проверете дали всички гуми са равномерно износени. Сменяйте местата на предните и задните гуми за по-равномерно износване. Поставяйте двете гуми в най-добро състояние на задния мост за по-голяма безопасност.


• Редовно проверявайте налягането на в гумите. Правилното налягане увеличава безопасността, удължава живота на гумите и намалява разхода на гориво. Трябва да проверявате налягането на вашите гуми на всеки три седмици и при всяко по-дълго пътуване. Проверете налягането, когато гумите са студени.


• Рестартирайте системата за предупреждение за налягането в гумите, след като сте задали правилното ниво на налягане. Стандартното оборудване на модерните автомобили има сензори - Системата за следене на налягането в гумите (TPMS, Tire Pressure Monitoring System).

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Баш Батка
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Гуми на повече от 3 години са за кофата. Ценете живота си, спестете от цигари и алкохол и си купувайте премиум гуми. Возете се с трамвая, не е срамно да си от село.

Коментиран от #3, #46


Оценка:
-91 +56

Ivo- bach batka
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Ti gore i kola niamach akal che davach

Оценка:
-20 +44

Караиванов
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #1 от "Баш Батка":


В трамвай се возят граждани, даже само столичани, селяните да си ходят на село и да си карат жигулките, че този град вече се пренасели от селяци. Иначе съветите са полезни и трябва да се спадват, защото гумите и спирачките са най-важното в един автомобил.

Коментиран от #5, #8


Оценка:
-32 +55

Mnogo
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Искам да ви кажа че си купих 2 летни гуми - 1997 и 2001. Една марка, едни и същи грайфери но запазени като нови. Били са резервни на някакви автомобили. Гумите нямат грешка.. сложил съм ги отпред. Колата е 2003 :Д

Коментиран от #9, #38


Оценка:
-60 +15

Яшко
(гост)

Неутрално
5 Отговор

До коментар #3 от "Караиванов":


За моя начин на живот на село ,ти може да си мечтаеш прости ми шопе ,дишай си мръсотията ,яж си л,,,,а и продължавай да плюеш злоба у завист

Коментиран от #7, #11, #27, #34


Оценка:
-19 +75

AUDI
(гост)

Неутрално
6 Отговор
За съжаление една доста добра статия за почти всички се "цапа" от "интелигентни" люде , които продължават да мислят ,че селянин е местоживеене , а не мисле и действия :) нищо.
Купувайте нови и качествени зимни и летни гуми и всичко ще е наред ако карате разумно

Оценка:
-2 +51

Коментара
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #5 от "Яшко":


Лошо няма, "салам стой си там". Като цяло полезна статия с основни неща които е добре да се спазват. Не съм съвсем съгласен със спирачният път и управлението на поизносена лятна гума. Като цяло поизносена (4-5г.) гума има по-добро поведение и по-добър спирачен път "на сухо" от чисто нова гума поради факта, че има повече контактна площ. Не така естествено стои въпросът с поведението и на мокро.... там поради липсата на грайфер и ниският профил на каналите спирачният път отива в космоса, някоя канафка, борче, недай Боже в друг автомобил.

Коментиран от #36, #37


Оценка:
-7 +26

Random
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #3 от "Караиванов":


Най-важното е купето пе като ти изпаднат спирачките и колелетата от ръжда ни ще спреш, ни ще завиеш. Следват гуми и спирачки

Оценка:
-5 +6

Бочко
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #4 от "Mnogo":


Гуми на 22 години добре запазени... Сигурно и твърдостта на каучука е станала по-голяма от тази на стоманената греда на задната броня...

Оценка:
-5 +27

зимнагума
(гост)

Неутрално
10 Отговор
.проверете дали мооо ма фанете за уя

Оценка:
-9 +15

Баш Батка
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #5 от "Яшко":


Факт е ,че извън големите градове живота е по-добър. Но за съжаление много хора мислят обратно и се блъскат да живеят като скариди в студентски град вместо да развиват земеделие, животновъдство и какво ли още не.

Оценка:
-3 +31

гост
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Мишелин , Дънлоп , Пирели и други голями производители съобщават на техните страници че една гума нормално може да изкара 10 години. Какви са тия глупости за смяна и т.н. не знам , най-вероятно всичко е за пари , аман от капитализъм.

Коментиран от #13


Оценка:
-8 +44

ддд
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #12 от "гост":


10 годишната гума трудно може да се нарече гума. Караш една пластмаса, която не спира.

Коментиран от #32


Оценка:
-14 +19

Велизар
(гост)

Неутрално
14 Отговор
хмм, някак не съм съгласен с хубавите гуми на задния мост, една идея по-важно е да можеш да спираш и завиваш.....преден мост

Коментиран от #20


Оценка:
-3 +34

Консуматорство
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Консуматорството ще казва, че и на 24 месеца е хубаво да се сменят гумите, същот така че може да се карат и с 190 км. без да се мисли и да се взема предвид заобикалящата го среда. Като цяло много грижи се отделят да ни обясняват как е хубаво за наше добро да вадим и последния си скътан лев за купчината ламарина, която сме успели с много заедми да си вземем.

Оценка:
-0 +22

Консуматорство
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Консуматорството ще казва, че и на 24 месеца е хубаво да се сменят гумите, същот така че може да се карат и с 190 км. без да се мисли и да се взема предвид заобикалящата го среда. Като цяло много грижи се отделят да ни обясняват как е хубаво за наше добро да вадим и последния си скътан лев за купчината ламарина, която сме успели с много заедми да си вземем.

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +7

AUDI
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #16 от "Консуматорство":


С последния си скатан лев да си купиш кола , която постоянно иска пари си е самоубииство и никой не ти е виновен :)

Оценка:
-7 +15

Ами то камъчетата
(гост)

Неутрално
18 Отговор
от протектора се изчистват сами,що се отнася до налягането за да не варира в големите жеги е най-добре да се помпят гумите с азот. При него разширението е минимално,и няма големи отклонения в препоръчаното налягане,а и не се налага да се проверяват гумите на 2-3 седмици.

Коментиран от #28, #42


Оценка:
-5 +7

Ами то камъчетата
(гост)

Неутрално
19 Отговор
от протектора се изчистват сами,що се отнася до налягането за да не варира в големите жеги е най-добре да се помпят гумите с азот. При него разширението е минимално,и няма големи отклонения в препоръчаното налягане,а и не се налага да се проверяват гумите на 2-3 седмици.

Оценка:
-1 +3

Ккк
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #14 от "Велизар":


Когато те изпревари задницата на някой завой в дъжда друго ще приказваш. Когато предните гими нямат добро сцепление се усеща с волана и преценяш как да караш, а когато задните нямат добро сцепление поради износване разбираш когато вече е късно. Има достатъчно тестове в тубата погледнете и се образовайте. Винаги се слагат по хубавите гуми отзад независимо с какво предване е колата. Такова мислене като твоето е широко разпространено и много грешно. Примери по руските компилации с катастрофи много.

Коментиран от #25, #41


Оценка:
-9 +11

дявола
(гост)

Неутрално
21 Отговор
А няма ли по-голям риск да се возиш на кола над 25 години

Оценка:
-9 +8

LEGIONARIVS
(гост)

Неутрално
22 Отговор
кажете коя верига за гуми пуска тая смешна статийка!

Оценка:
-2 +15

Дъртанян
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Мойте са дот 2010- та и карам постоянно в лютеницата и неам никакви грижи.
PS: и летните и зимните

Оценка:
-4 +3

24
Този коментар е премахнат от модератор
Трабанта
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #20 от "Ккк":


Така както поднасят задните гуми, по същите причини поднасят и предните, и като поднесе предна гума на автомобил с предно предаване в завой, тогава ми кажи какво става, защото не всички карат Мерцедес и БМВ.

Коментиран от #26


Оценка:
-3 +4

Kkk
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #25 от "Трабанта":


Както съм ю написал с волана се усеща кога няма сцепление с предните и ще имаш едно наум да караш по внимателно. А и ако се качиш на някой бродюр не е толноеа фатално колното ако се завъртиш и те измели някой отсрещно движещ се. Няма значение с предно предаване ли си или със задно. Има доста тестове правени по този въпрос и резултатите са еднозначни. Зимата задължително навсякъде с хубави гуми, компромис с това не бива да се прави, бедни сме и нямаме възможност но по добре с хубави зимни гуми и жив и здрав или не карай.

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +4

27
Този коментар е премахнат от модератор
Тъпак)
(гост)

Неутрално
28 Отговор

До коментар #18 от "Ами то камъчетата":


Занимавам се с продажба и сервиз на гуми вече почти 15г. Помпаето с АЗОТ е най-голямата измама. Веднага ще обясня: Гумата и 10 пъти да я спада и вкарваш нов азот, пак няма да е 100% с азот. Но дори да постигнеш и 100%...голям ПРАЗ. АЗОТА В СЪСТАВА НА ВЪЗДУХА (атмосферата) Е.... ЗАБЕЛЕЖЕТЕ 78%.

Оценка:
-1 +13

GFRKCV
(гост)

Неутрално
29 Отговор

До коментар #26 от "Kkk":


А след като лошите гуми са отпред как се спира? Всички знаем, че автомобилите спират предимно на предни гуми, а като караш с галоши и се опиташ да спреш какво става? Задницата поднася, когато влезеш наистина здраво в завой. И не мисля, че е толкова трудно да усетиш, че си прекалил. Смятам, че по-добрите гуми трябва да са на оста, която се натоварва максимално при спиране, тоест предната. Спрете да пълните главите на хората с глупости, защото като натиснат спирачката и колата се хлъзне като шейна към някой пешеходец, тогава ще стане ясно кои гуми са по-важни. А вие като имате проблеми със занасянето на задницата, най-добре си прегледайте колата или се научете да карате.

Коментиран от #30, #31


Оценка:
-3 +9

Kkk
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #29 от "GFRKCV":


С галоши не се кара. Такива трябва да им взимат книжките доживот.

Коментиран от #44


Оценка:
-1 +5

Plameni
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #29 от "GFRKCV":


Напълно съгласен.

Оценка:
-2 +3

гост
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #13 от "ддд":


Ами ще внимаваш как спираш. По-голяма дистанция , по-малка скорост и няма проблеми.

Оценка:
-1 +2

гост
(гост)

Неутрално
33 Отговор
Карам си с гуми на по 15 години , имат си грайфер , повече от 60 не вдигам защото не ми трябва.

Оценка:
-3 +3

къмсело
(гост)

Неутрално
34 Отговор

До коментар #5 от "Яшко":


седи си на село селянино и не си пращай децата у софето че забравят да се върнат

Коментиран от #39


Оценка:
-3 +3

Ники
(гост)

Неутрално
35 Отговор
Това със 6 те години беше забавно .... моя съвет е .. максимум 2 сезона за комплект ... ако сте по стиснати и гумите имат още живот максимум 3 ти ... ама 6 годишни гуми трябва да се криминализира това нещо ... Гумата ... променя с времето ... характеристиките си !!!!!!!! Материалите стареят !!!! Чисто новите гуми на 5 години се рециклират !!! Гледайте кога са произведени гумите !!! Пише го на тях .. примерно DOT е 23/19 което е 23 та седмица на 2019 ... Всички промоционални гуми са по стари производства .. недейте да купувате гуми по стари от 1 година ...

Коментиран от #45


Оценка:
-8 +2

Готин
(гост)

Неутрално
36 Отговор

До коментар #7 от "Коментара":


Пич евала ... ще имаме на какво да се смеем .. заради такива като теб имам забавни истории за разказване ... те във Формулата слагат новите гуми и с тех правят още 1 вата обиколка най доброто си време ... Логиката ти е направо абсурдна ... Гумите не са хомогенни ... слоевете са от различен материал ... при износването се нарушава геометрията .. а след 1 година особенно по пътищата материалите в гумата започват да губят характеристиките си и по точно еластичността си ... демек .. започнал е процес на втвърдяване ... за по добро сцепление ( нарича се по голямо контактно петно ) .. се кара с по ниско налягане в гумите ... това са си стандартни неща ...

Коментиран от #43


Оценка:
-2 +1

Готин
(гост)

Неутрално
37 Отговор

До коментар #7 от "Коментара":


Пич евала ... ще имаме на какво да се смеем .. заради такива като теб имам забавни истории за разказване ... те във Формулата слагат новите гуми и с тех правят още 1 вата обиколка най доброто си време ... Логиката ти е направо абсурдна ... Гумите не са хомогенни ... слоевете са от различен материал ... при износването се нарушава геометрията .. а след 1 година особенно по пътищата материалите в гумата започват да губят характеристиките си и по точно еластичността си ... демек .. започнал е процес на втвърдяване ... за по добро сцепление ( нарича се по голямо контактно петно ) .. се кара с по ниско налягане в гумите ... това са си стандартни неща ...

Оценка:
-2 +1

Pepi
(гост)

Неутрално
38 Отговор

До коментар #4 от "Mnogo":


Дано не ти се налага да спреш по екстремно

Оценка:
-0 +1

към градо
(гост)

Неутрално
39 Отговор

До коментар #34 от "къмсело":


Няма страшно рано или късно ще ви уморим вас гражданите с евтините промишлени храни които ви пращаме. Аз ще си ям свободните пилета и яйца без химия. Свинско без стероиди и др. химии. Зеленчуци и плодове без пестициди, фунгициди и инсектициди(отрови). Следващия път като се окажеш в болницата щот си ял евтини домати и краставици пак ми се големей.

Оценка:
-1 +0

САП
(гост)

Неутрално
40 Отговор
Публикувано във факти.бг: Поставяйте двете гуми в най-добро състояние на задния мост за по-голяма безопасност. Журналисте кой ти каза тази глупост. Ти загуби управление пък карай по-безопасно.

Оценка:
-1 +1

САП
(гост)

Неутрално
41 Отговор

До коментар #20 от "Ккк":


Това важи за кола със задно предаване. За коли с предно предаване е много по важно да си хубави гуми отпред.

Оценка:
-1 +2

САП
(гост)

Неутрално
42 Отговор

До коментар #18 от "Ами то камъчетата":


Помпането с азот има смисъл само и единствено при спортните коли. В всички останали случай е да ти вземат някой лев отгоре, щот се правиш на много знаещ.

Оценка:
-1 +1

hienata
(гост)

Неутрално
43 Отговор

До коментар #36 от "Готин":


По ДИСКАВЪРИ гледах предаване в което на една и съща кола (Голф 6) сложиха последователно ,чисто нови гуми, гуми от същата марка, но износени на 50% и сликове. Пробваха спиране на мокро . Победител бяха (за теб учудващо) износените гуми, след тях чисто новите (и то сметър повече), а сликовете направо побутаха конусите. (не им мериха спирачен път, защото нямаше). Поразтърси се сигурно го има качено някъде , беше нещо от сорта " вярно или не". Повтарям и за колегата с коментар 7 НА МОКРО износена на 50% гума спира по-добре от чисто нова такава, износена след маркера -хвърляй.

Оценка:
-0 +2

hienata
(гост)

Неутрално
44 Отговор

До коментар #30 от "Kkk":


Пич, в една предишна статия развиваше подобни щуротии, че по-хубавата гума трябва да се слага отзад. Тогава се отнасяше за зимни гуми. И тогава и сега не си прав. Имам въпрос , зимата слагаш вериги (за по-добро сцепление) на задните или на двигателните гуми? И втори въпрос, защо на повечето коли предните дискове са по-големи и с повече бутални цилиндърчета от задните?

Оценка:
-0 +2

локомотива
(гост)

Неутрално
45 Отговор

До коментар #35 от "Ники":


коле,ново китайче ли да си купя или старо мишелинче пилотче,ко ша посаветваш.

Оценка:
-0 +1

asd
(гост)

Неутрално
46 Отговор

До коментар #1 от "Баш Батка":


не пиши глупости

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.