• Сменете гумите, които са били в употреба повече от 6 години, дори ако има остатъци от протектора.
• Проверете дълбочината на протектора. От съображения за безопасност минималната препоръчителна дълбочина на протектора е 4 мм. Използването на износени гуми ще удължи спирачния път на автомобила и ще го направи по-труден за управление.
• Проверете страничните стени и протектора на вашите гуми за всякакви пукнатини, цепнатини и издатини.
• Проверете основните канали. Всички големи камъчета, които са заседнали в основните канали, ще проникнат по-дълбоко в гумата по време на шофиране и могат да причинят повреда на гумите.
• Проверете дали всички гуми са равномерно износени. Сменяйте местата на предните и задните гуми за по-равномерно износване. Поставяйте двете гуми в най-добро състояние на задния мост за по-голяма безопасност.
• Редовно проверявайте налягането на в гумите. Правилното налягане увеличава безопасността, удължава живота на гумите и намалява разхода на гориво. Трябва да проверявате налягането на вашите гуми на всеки три седмици и при всяко по-дълго пътуване. Проверете налягането, когато гумите са студени.
• Рестартирайте системата за предупреждение за налягането в гумите, след като сте задали правилното ниво на налягане. Стандартното оборудване на модерните автомобили има сензори - Системата за следене на налягането в гумите (TPMS, Tire Pressure Monitoring System).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Баш Батка
Коментиран от #3, #46, #47
10:38 29.05.2019
2 Ivo- bach batka
10:41 29.05.2019
3 Караиванов
До коментар #1 от "Баш Батка":
В трамвай се возят граждани, даже само столичани, селяните да си ходят на село и да си карат жигулките, че този град вече се пренасели от селяци. Иначе съветите са полезни и трябва да се спадват, защото гумите и спирачките са най-важното в един автомобил.Коментиран от #5, #8
10:43 29.05.2019
4 Mnogo
Коментиран от #9, #38
10:44 29.05.2019
5 Яшко
До коментар #3 от "Караиванов":
За моя начин на живот на село ,ти може да си мечтаеш прости ми шопе ,дишай си мръсотията ,яж си л,,,,а и продължавай да плюеш злоба у завистКоментиран от #7, #11, #27, #34
11:26 29.05.2019
6 AUDI
Купувайте нови и качествени зимни и летни гуми и всичко ще е наред ако карате разумно
11:48 29.05.2019
7 Коментара
До коментар #5 от "Яшко":
Лошо няма, "салам стой си там". Като цяло полезна статия с основни неща които е добре да се спазват. Не съм съвсем съгласен със спирачният път и управлението на поизносена лятна гума. Като цяло поизносена (4-5г.) гума има по-добро поведение и по-добър спирачен път "на сухо" от чисто нова гума поради факта, че има повече контактна площ. Не така естествено стои въпросът с поведението и на мокро.... там поради липсата на грайфер и ниският профил на каналите спирачният път отива в космоса, някоя канафка, борче, недай Боже в друг автомобил.Коментиран от #36, #37
11:52 29.05.2019
8 Random
До коментар #3 от "Караиванов":
Най-важното е купето пе като ти изпаднат спирачките и колелетата от ръжда ни ще спреш, ни ще завиеш. Следват гуми и спирачки11:57 29.05.2019
9 Бочко
До коментар #4 от "Mnogo":
Гуми на 22 години добре запазени... Сигурно и твърдостта на каучука е станала по-голяма от тази на стоманената греда на задната броня...12:24 29.05.2019
10 зимнагума
12:36 29.05.2019
11 Баш Батка
До коментар #5 от "Яшко":
Факт е ,че извън големите градове живота е по-добър. Но за съжаление много хора мислят обратно и се блъскат да живеят като скариди в студентски град вместо да развиват земеделие, животновъдство и какво ли още не.12:47 29.05.2019
12 гост
Коментиран от #13
13:39 29.05.2019
13 ддд
До коментар #12 от "гост":
10 годишната гума трудно може да се нарече гума. Караш една пластмаса, която не спира.Коментиран от #32
13:47 29.05.2019
14 Велизар
Коментиран от #20
15:48 29.05.2019
15 Консуматорство
17:04 29.05.2019
16 Консуматорство
Коментиран от #17
17:05 29.05.2019
17 AUDI
До коментар #16 от "Консуматорство":
С последния си скатан лев да си купиш кола , която постоянно иска пари си е самоубииство и никой не ти е виновен :)17:11 29.05.2019
18 Ами то камъчетата
Коментиран от #28, #42
17:40 29.05.2019
19 Ами то камъчетата
17:41 29.05.2019
20 Ккк
До коментар #14 от "Велизар":
Когато те изпревари задницата на някой завой в дъжда друго ще приказваш. Когато предните гими нямат добро сцепление се усеща с волана и преценяш как да караш, а когато задните нямат добро сцепление поради износване разбираш когато вече е късно. Има достатъчно тестове в тубата погледнете и се образовайте. Винаги се слагат по хубавите гуми отзад независимо с какво предване е колата. Такова мислене като твоето е широко разпространено и много грешно. Примери по руските компилации с катастрофи много.Коментиран от #25, #41
20:09 29.05.2019
21 дявола
20:19 29.05.2019
22 LEGIONARIVS
22:00 29.05.2019
23 Дъртанян
PS: и летните и зимните
23:40 29.05.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Трабанта
До коментар #20 от "Ккк":
Така както поднасят задните гуми, по същите причини поднасят и предните, и като поднесе предна гума на автомобил с предно предаване в завой, тогава ми кажи какво става, защото не всички карат Мерцедес и БМВ.Коментиран от #26
08:27 30.05.2019
26 Kkk
До коментар #25 от "Трабанта":
Както съм ю написал с волана се усеща кога няма сцепление с предните и ще имаш едно наум да караш по внимателно. А и ако се качиш на някой бродюр не е толноеа фатално колното ако се завъртиш и те измели някой отсрещно движещ се. Няма значение с предно предаване ли си или със задно. Има доста тестове правени по този въпрос и резултатите са еднозначни. Зимата задължително навсякъде с хубави гуми, компромис с това не бива да се прави, бедни сме и нямаме възможност но по добре с хубави зимни гуми и жив и здрав или не карай.Коментиран от #29
09:27 30.05.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Тъпак)
До коментар #18 от "Ами то камъчетата":
Занимавам се с продажба и сервиз на гуми вече почти 15г. Помпаето с АЗОТ е най-голямата измама. Веднага ще обясня: Гумата и 10 пъти да я спада и вкарваш нов азот, пак няма да е 100% с азот. Но дори да постигнеш и 100%...голям ПРАЗ. АЗОТА В СЪСТАВА НА ВЪЗДУХА (атмосферата) Е.... ЗАБЕЛЕЖЕТЕ 78%.10:24 30.05.2019
29 GFRKCV
До коментар #26 от "Kkk":
А след като лошите гуми са отпред как се спира? Всички знаем, че автомобилите спират предимно на предни гуми, а като караш с галоши и се опиташ да спреш какво става? Задницата поднася, когато влезеш наистина здраво в завой. И не мисля, че е толкова трудно да усетиш, че си прекалил. Смятам, че по-добрите гуми трябва да са на оста, която се натоварва максимално при спиране, тоест предната. Спрете да пълните главите на хората с глупости, защото като натиснат спирачката и колата се хлъзне като шейна към някой пешеходец, тогава ще стане ясно кои гуми са по-важни. А вие като имате проблеми със занасянето на задницата, най-добре си прегледайте колата или се научете да карате.Коментиран от #30, #31
11:45 30.05.2019
30 Kkk
До коментар #29 от "GFRKCV":
С галоши не се кара. Такива трябва да им взимат книжките доживот.Коментиран от #44
21:09 30.05.2019
31 Plameni
До коментар #29 от "GFRKCV":
Напълно съгласен.07:53 31.05.2019
32 гост
До коментар #13 от "ддд":
Ами ще внимаваш как спираш. По-голяма дистанция , по-малка скорост и няма проблеми.09:59 31.05.2019
33 гост
12:59 31.05.2019
34 къмсело
До коментар #5 от "Яшко":
седи си на село селянино и не си пращай децата у софето че забравят да се върнатКоментиран от #39
13:01 31.05.2019
35 Ники
Коментиран от #45
13:10 31.05.2019
36 Готин
До коментар #7 от "Коментара":
Пич евала ... ще имаме на какво да се смеем .. заради такива като теб имам забавни истории за разказване ... те във Формулата слагат новите гуми и с тех правят още 1 вата обиколка най доброто си време ... Логиката ти е направо абсурдна ... Гумите не са хомогенни ... слоевете са от различен материал ... при износването се нарушава геометрията .. а след 1 година особенно по пътищата материалите в гумата започват да губят характеристиките си и по точно еластичността си ... демек .. започнал е процес на втвърдяване ... за по добро сцепление ( нарича се по голямо контактно петно ) .. се кара с по ниско налягане в гумите ... това са си стандартни неща ...Коментиран от #43
13:22 31.05.2019
37 Готин
До коментар #7 от "Коментара":
Пич евала ... ще имаме на какво да се смеем .. заради такива като теб имам забавни истории за разказване ... те във Формулата слагат новите гуми и с тех правят още 1 вата обиколка най доброто си време ... Логиката ти е направо абсурдна ... Гумите не са хомогенни ... слоевете са от различен материал ... при износването се нарушава геометрията .. а след 1 година особенно по пътищата материалите в гумата започват да губят характеристиките си и по точно еластичността си ... демек .. започнал е процес на втвърдяване ... за по добро сцепление ( нарича се по голямо контактно петно ) .. се кара с по ниско налягане в гумите ... това са си стандартни неща ...13:22 31.05.2019
38 Pepi
До коментар #4 от "Mnogo":
Дано не ти се налага да спреш по екстремно16:37 31.05.2019
39 към градо
До коментар #34 от "къмсело":
Няма страшно рано или късно ще ви уморим вас гражданите с евтините промишлени храни които ви пращаме. Аз ще си ям свободните пилета и яйца без химия. Свинско без стероиди и др. химии. Зеленчуци и плодове без пестициди, фунгициди и инсектициди(отрови). Следващия път като се окажеш в болницата щот си ял евтини домати и краставици пак ми се големей.20:03 31.05.2019
40 САП
20:06 31.05.2019
41 САП
До коментар #20 от "Ккк":
Това важи за кола със задно предаване. За коли с предно предаване е много по важно да си хубави гуми отпред.20:10 31.05.2019
42 САП
До коментар #18 от "Ами то камъчетата":
Помпането с азот има смисъл само и единствено при спортните коли. В всички останали случай е да ти вземат някой лев отгоре, щот се правиш на много знаещ.20:14 31.05.2019
43 hienata
До коментар #36 от "Готин":
По ДИСКАВЪРИ гледах предаване в което на една и съща кола (Голф 6) сложиха последователно ,чисто нови гуми, гуми от същата марка, но износени на 50% и сликове. Пробваха спиране на мокро . Победител бяха (за теб учудващо) износените гуми, след тях чисто новите (и то сметър повече), а сликовете направо побутаха конусите. (не им мериха спирачен път, защото нямаше). Поразтърси се сигурно го има качено някъде , беше нещо от сорта " вярно или не". Повтарям и за колегата с коментар 7 НА МОКРО износена на 50% гума спира по-добре от чисто нова такава, износена след маркера -хвърляй.07:24 01.06.2019
44 hienata
До коментар #30 от "Kkk":
Пич, в една предишна статия развиваше подобни щуротии, че по-хубавата гума трябва да се слага отзад. Тогава се отнасяше за зимни гуми. И тогава и сега не си прав. Имам въпрос , зимата слагаш вериги (за по-добро сцепление) на задните или на двигателните гуми? И втори въпрос, защо на повечето коли предните дискове са по-големи и с повече бутални цилиндърчета от задните?07:31 01.06.2019
45 локомотива
До коментар #35 от "Ники":
коле,ново китайче ли да си купя или старо мишелинче пилотче,ко ша посаветваш.09:39 01.06.2019
46 asd
До коментар #1 от "Баш Батка":
не пиши глупости22:58 02.06.2019
47 Гост
До коментар #1 от "Баш Батка":
Прост си като градинска лейка,цървул16:31 26.06.2019
48 Селски еркек
14:45 13.04.2021