Както вчера ви информирахме, Mercedes представи луксозната електрическа лимузина EQS като най-аеродинамичната кола правена някога. Освен това моделът разполага и с редица технологии, една от които включва табло, съставено от три екрана с обща големина от 56 инча.
На теория, един от най-технологичните модели на германската марка, както и такъв с най-нисък коефициент на съпротивление, може да се възползва от камери вместо огледала, както направиха някои производители, като Audi, Honda, Lexus и други. Един от плюсовете на камерите, които заменят традиционните огледала е по-ниското ниво на съпротивление, което изглежда е доста важно.
Въпреки това, новият EQS разполага с традиционни огледала, а камери не могат да бъдат поръчани дори опционално. В интервю пред Automotive News Europe, изпълнителният директор на Daimler отговаря именно на този въпрос.
Една от причините са екраните, които показват изображението от камерите. От Mercedes смятат, гледането в екраните би причинило така наречената морска болест на шофьора и не би било толкова рационално като огледалата с които всички са свикнали.
От друга страна енергията която би се използвала за захранването на камерите и техните екрани на практика се приближава до спестената енергия, която осигуряват благодарение на по-добрата си форма, което ги обезмисля още повече. Германската въведе подобни камери заместващи големите огледала при своите камиони, но смята че за сега това не е толкова приложимо при автомобили и няма да използва тази технология при тях.