16 Април, 2021 11:55 4 528 19

Mercedes обясни защо EQS запазва традиционните огледала

  • s-klasse-
  • mercedes-
  • eqs

Компанията не иска да използва камери при своите автомобили

Mercedes обясни защо EQS запазва традиционните огледала - 1
Снимки: Mercedes

Както вчера ви информирахме, Mercedes представи луксозната електрическа лимузина EQS като най-аеродинамичната кола правена някога. Освен това моделът разполага и с редица технологии, една от които включва табло, съставено от три екрана с обща големина от 56 инча.

Mercedes обясни защо EQS запазва традиционните огледала

На теория, един от най-технологичните модели на германската марка, както и такъв с най-нисък коефициент на съпротивление, може да се възползва от камери вместо огледала, както направиха някои производители, като Audi, Honda, Lexus и други. Един от плюсовете на камерите, които заменят традиционните огледала е по-ниското ниво на съпротивление, което изглежда е доста важно.

Mercedes обясни защо EQS запазва традиционните огледала

Въпреки това, новият EQS разполага с традиционни огледала, а камери не могат да бъдат поръчани дори опционално. В интервю пред Automotive News Europe, изпълнителният директор на Daimler отговаря именно на този въпрос.

Mercedes обясни защо EQS запазва традиционните огледала

Една от причините са екраните, които показват изображението от камерите. От Mercedes смятат, гледането в екраните би причинило така наречената морска болест на шофьора и не би било толкова рационално като огледалата с които всички са свикнали.

Mercedes обясни защо EQS запазва традиционните огледала

От друга страна енергията която би се използвала за захранването на камерите и техните екрани на практика се приближава до спестената енергия, която осигуряват благодарение на по-добрата си форма, което ги обезмисля още повече. Германската въведе подобни камери заместващи големите огледала при своите камиони, но смята че за сега това не е толкова приложимо при автомобили и няма да използва тази технология при тях.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Изкараха логика

    36 4 Отговор
    Значи пестят от енергия на екрана, но въпреки това направиха метър и половина дисплей който свети като коледна елха? И аз не съм окей с камери вместо огледала, но това беше най-нелепото обяснение.

    Коментиран от #2, #14

  • 2 НОВО ПЕТ

    3 12 Отговор

    До коментар #1 от "Изкараха логика":

    ТОЯ ДИСПЛЕЙ МОЖЕ ДА СИ ГО ДЕЛНЕШ НА ЧЕТИРИ ИДА СИ ГО ПРАВИШ МАЛЪК......КАКТО ИСКАШ
  • 3 Optimist

    17 1 Отговор
    Вие, които списвате статиите тук, четете ли поне веднъж написаното преди да го публикувате? За тази статия би отнело минута, да речем.

    "От Mercedes смятат, гледането в екраните би причинило така наречената морска болест на шофьора и не би огледалото с което всички са свикнали."
    "Германската въведе подобни камери заместващи големите огледала при своите камиони, но смята че за сега това не е толкова приложимо..."

    Коментиран от #4

  • 4 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Optimist":

    Честно казано, и аз винаги това се питам, но трият коментари като твоя и моите, когато съм задавал този въпрос. Имам чувството, че пишат статиите с Гугъл-Преводач. Очаквам и твоят коментар да бъде изтрит. По темата: Обяснението е абсурдно. Ако караш с ниска скорост, в градско - може би да, но ако увеличиш скоростта над 100-120 км./ч., то тогава съпротивлението от въпросните огледала едва ли е толкова малко.

    Коментиран от #5

  • 5 РЗС

    8 7 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Огледалата влошавали съпротивлението? Ти добре ли бе момче, да не караш формула 1? Я се спри с глупостите. Ти сигурно и лепенките по колите ти увеличават теглото и ти влошавали ускорението?

    Коментиран от #13

  • 6 Boxer 3.0

    9 0 Отговор
    Най-голямата полза от камери е намаляването на "мъртвата зона" при завой, която създават страничните огледала и колони, където може да има пешеходец или дете.
    Бих ползвал и камера с дисплей на предните колони, която ги прави"прозрачни". Има ги при някои камиони.
    За сега, бавно , бавно на завоя и надничам между колоните и огледалата (20 на 20 м), че да не стане беля.

    Коментиран от #7, #10

  • 7 Boxer 3.0

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Boxer 3.0":

    20 на 20 сантиметра!
  • 8 гост

    16 4 Отговор
    Едно е да погледнеш на камерата за заден ход за 2 сек., а съвсем друго е постоянно да се налага да поглеждаш. Да не говорим, че камерите на Ауди са напълно нефункционални и колата дори не е годна за движение по смисъла на закона. На хонда са много добри, но и там намаляването на коеф. е 0.02 спрямо кола със стандартни огледала, което е разлика от порядъка на едно по-рязко чукване на педала или 2,3км/ч по-висока скорост. Необосновано сложна система за толкова проста фунция, браво на МВ за решението.

    Коментиран от #11

  • 9 Ivan S

    3 1 Отговор
    Според мен най-голямата полза от камерите ще е при маневриране в дъжд. Да гледаш в огледалото за обратно виждане когато е обсипано с капчици, през стъкло обсипано с капчици = нищо не виждам. Не става и да ползваш централното, някои SUV или баничарки са с лош обзор.

    Коментиран от #12

  • 10 гост

    11 3 Отговор

    До коментар #6 от "Boxer 3.0":

    Един път да се съглася !! Не само мъртвия ъгъл , изобщо видимостта при камерата е по-добра в пъти , все едно имаш огледало 50 х 50 см , отделно заслепяване от фарове отзад няма , плюс това камери могат да сложат където си искат и колкото си искат , може да ти показват примерно къде минават колелата даже , да не говорим за отпред , отзад и никакви парктроници не могат ги заместят !! Оправдания за малоумници , вместо да си признаят , че клиентите им закостенели пенсионери не могат да свикнат с камерите !!
  • 11 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Дрън , дрън , че пляс !!
  • 12 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #9 от "Ivan S":

    И не е само дъжд , най-малката мръсотия и замъгляване и виждаш дръжки !! И никакви подгреви не помагат и ако ще през 5 минути да слизаш да бършеш , все тая !! Оправдания на пенсионери , дето като видят камера и дисплей и получават паник атаки !!
  • 13 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "РЗС":

    Естествено че влошават съпротивлението и то много , освен ако ги направят по 5 х 10 см , ама тогава не знам пък ти какво точно ще видиш в тях , ама май ти и без това не ги ползваш , то в жигулите и москвичите и без това често липсваха !!

    Коментиран от #16

  • 14 сектант

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "Изкараха логика":

    не е за това, ауди сложиха камери вместо огледала, вална леко дъждец и абсолютно нищо не се вижда пълен ***ак
  • 15 хо ха

    7 3 Отговор
    стъклата на тея камери не се ли цапат дъжда тях ги пропуска ли.
  • 16 РЗС

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Я ни светни точно колко много влошават аеродинамиката? Ти огледалата виждал ли си? Виждал съм огледалата хванати със тиксо и пак си стояха на място при 140км в час. Вие тука сте ежаси про парчета!

    Коментиран от #17

  • 17 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "РЗС":

    Ахахаха , значи щом си стоят на мястото няма проблем и нищо не влошават , и това го казва не-простия , ахахахха !!! То по твоята "логика" ( примерно де , не че имаш такава ) и отворени стъкла (ако ще и само 4-5 см) не нарушават съпротивлението , нали ?? Нито багажник на покрива примерно , ако ще и празен (само гредите) ?? Да не говорим за любимите на селските бегове " протектори" за преден капак , без значение пласмасови или от текстил ?? Само за сведение да не се излагаш повече странични огледала с нормална големина повишават Сх с точно 0,2 десети , демек ако без тях е 0,35 на масов автомобил , става 0,37 , което значи поне 200 , 300 грама повече разход на 100 !! Ама викаш то кюмбето и без това гори 10 и отгоре , още 200 грама кой ти гледа !!
  • 18 Ицо

    1 0 Отговор
    Отпред ми прилича на старата Хонда Сивик (9 ген.)
  • 19 бойчо

    0 0 Отговор
    не можах да спа от вълнение защо назито не сложили камери вместо огледала