Новата гума Pirelli HL има повишен индекс на натоварване благодарение на специална гумена смес. По този начин той може лесно да издържи теглото на електрическите превозни средства, за които е известно, че са по-тежки от конвенционалните. Гумите са предназначени както за конвенционални автомобили, така и за кросоувъри. Отбелязва се още, че гумите имат ниско съпротивление при търкаляне, което означава, че осигуряват високо ниво на комфорт.
Първият автомобил, който ще изпробва Pirelli HL, ще бъде премиум седанът Lucid Air, който трябва да дебютира по-късно тази година. Специално за модела е разработена версия на гумите HL, наречена Pirelli P ZERO в размери HL 245/35R21 99 Y XL за предния мост и HL 265/35R21 103 Y XL за задните колела. Тези гуми ще отговарят на високите изисквания за производителност и комфорт, които марката е задала.
Pirelli гарантира, че се постига ниско съпротивление при търкаляне благодарение на Elect и PNCS технологиите. Те позволяват на електрическото превозно средство потенциално да увеличи пробега си и да намали шума - както външен, така и вътрешен.
Припомняме, че миналата година друг американски стартъп Rivian обяви, че моделите му ще получат специални гуми от Pirelli. Американците изтъкват две предимства на новите гуми, а именно: приспособимост към условията на офроуд и способността да "усвояват" мощността на четири електрически мотора, всеки от които върти свое колело. А това е по 200 к.с. за всеки мотор.
В резултат на това Pirelli предложи на клиентите на Rivian не една, а три модела гуми, адаптирайки съществуващите модели от семейството на Scorpion. Базовият Verde е добър за най-дългът пробег. При Zero акцентът е върху сцеплението с асфалта, а All Terrian, както се досещате, е предназначена и за пътища извън асфалтираните.