13 Юни, 2021 10:30 18 862 127

20 електромобила: Кой е с най-голям автономен пробег и кой лъже (експеримент)

  • електромобили-
  • автономен пробег-
  • експеримент-
  • пробег

Маршрутът е един и същ за всички и минава през градове, селски пътища и планински проходи

20 електромобила: Кой е с най-голям автономен пробег и кой лъже (експеримент) - 1

Норвежката автомобилна федерация реши да провери дали декларираните разстояния, които електромобилите могат да изминат с едно зареждане отговарят на реалните и направи един много интересен експеримент. В него участват 20 от най-продаваните електромобили в Европа, а именно:

по две модификации Ford Mustang Mach-E и Tesla Model 3;
Volkswagen ID.3 и ID.4;
Skoda Enyaq;
Polestar 2;
Audi e‑tron GT;
Ioniq 5;
Xpeng G3;
BMW iX3;
Mercedes-Benz EQA;
Volvo XC40 Recharge;
Citroen e-C4;
Opel Mokka-E;
Fiat 500;
Honda e;
Hyundai Kona;
Mazda MX-30.

Условията бяха следните: Всеки електрически автомобил тръгва с пълна батерия и кара, докато не се изтощи напълно. Маршрутът е един и същ за всички - минава през градски улици, междуградски пътища и един планински проход. Шофьорите пък използват един и същ стил на шофиране, като максималната скорост не надвишава 110 км/ч.

И така, след експеримента победител стана Model 3 на Tesla, който измина 654,9 км, въпреки че самият производител дава само 614 км в цикъла WLTP. Втората позиция грабна Mustang Mach-E, който измина малко по-малко - 617,9 км (610 км са посочени в паспорта).

Официалните данни автономния пробег на BMW iX3 обаче се различават най-много: кросоувърът успя да измине 556,2 км, което е със 106 км повече, отколкото обещава баварската компания.

Според резултатите от състезанието експертите стигат до заключението, че пробегът с едно зареждане на всички участници е средно с 6% повече от заводските данни. Единствените изключения са Polestar 2, Citroen e-C4 и Xpeng G3. Въпреки че и при тях отклоненията са незначителни, те не достигат декларираните показатели.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 е Клер

    47 49 Отговор
    Този пробег, който го обявяват, е постижим само, ако последните 100-200 километра застанеш отзад и започнеш да буташ.
  • 3 Чък Норис

    54 31 Отговор
    Яко реклама на миксери
  • 4 Пурко

    35 81 Отговор
    Максимална скорост 110 км?!? Не Благодаря! Пенсионерски миксери за да се влачат по пътищата и правят задръстване!

    Коментиран от #5, #22, #110

  • 5 Тцтцтцтц

    102 11 Отговор

    До коментар #4 от "Пурко":

    Това е максималната разрешена в Норвегия, пичага! За това там са с най-малко загинали на пътя, а у нас е рекорд! Теста е правен по ограниченията, защото така се кара!
  • 6 Така е

    71 17 Отговор
    Теста е реален! На който не му харесва е друг проблем!
  • 7 Още нещо

    37 15 Отговор
    Там разбират от ел. коли, защото имат над 300 хиляди, а у нас се изказват "специалисти" с хиляда коли в държавата! Ето ви и зимния тест! Дали пък не вървят при минус 15, как мислите?

    Коментиран от #112

  • 8 Вижте ся

    56 34 Отговор
    Много се кефя когато изпреварвам наточени електрички по магистралата(не в България). Влачат се със 100 ,за да пестят батерия щот ,ако настъпят на 130-140 пробега ще падне на половина.За градски коли са перфектни,но за дълги разстояния има още доста да се развиват.

    Коментиран от #9

  • 9 Ееееее

    36 15 Отговор

    До коментар #8 от "Вижте ся":

    Пак се почна с глупостите!

    Коментиран от #12, #125

  • 10 Асан

    14 5 Отговор
    Самсунг жалакси и Айфоня и те лъжат 🎃🤣
  • 11 Антон

    36 20 Отговор
    Статиите за ел. коли и ваксини винаги са в един и съши стил: опитват се да ни убедят колко са перфектни продукти. Само факта че се нуждаят от медийна гласност говори достатъчно. В крайна сметка хората не са глупави и ако виждаха смисъл към този момент от ел.коли , щеше да има масово търсене. А то точно обратното

    Коментиран от #15

  • 12 Иван Taycan

    22 5 Отговор

    До коментар #9 от "Ееееее":

    😅 точно. Дали някой с 10-секундна кола 760 коня ще го разстрои Ситроен Берлинго? "Състезавах се с Порше, ама той не знаеше"

    Коментиран от #13, #117

  • 13 гост

    31 13 Отговор

    До коментар #12 от "Иван Taycan":

    И пак наблягаме на немските кошници !! БМВ видиш ли изкарало 100 км повече , отколкото обещало , ама че със 120 ПО-МАЛКО или над 20% от ПО-ЕВТИНАТА и два пъти по-бърза от него Тесла , това не се брои !!!
  • 14 pbdan

    32 11 Отговор
    За да е още по-реален експеримента направете го през зимата при -20 градуса със цяло семейство в колата - жена, деца и тъща.

    Коментиран от #16, #19, #113

  • 15 А защо смяташ, че няма търсене

    17 18 Отговор

    До коментар #11 от "Антон":

    Всъщност търсенето на електромобили е повече от предлагането и поръчките се чакат с месеци, а за някои модели с години. Увеличаването на производството изисква технологично време за построяване на фабрики за батерии и разработване на мини за снабдяването на фабриките с материали. Пътя е ясен и връщане няма!

    Коментиран от #50

  • 16 Аха

    38 12 Отговор

    До коментар #14 от "pbdan":

    И тази година колко дни и нас беше минус 20? И ти пътува точно в тези дни? С цялото семейство?

    Коментиран от #17, #20

  • 17 гост

    31 6 Отговор

    До коментар #16 от "Аха":

    Ти остави "пътувал" , ами точно в тези дни на 500-600 км !!!! 7-8 ЧАСА в колата с деца без спиране , не фантастика , а тежка невменяемост !

    Коментиран от #18

  • 18 Хахахаха

    28 6 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Остави това! Ами и през всичките 500-600 километра е минус 20! Явно живее на Антарктида! 😂😂
  • 19 гост

    20 17 Отговор

    До коментар #14 от "pbdan":

    Никой никъде не пътува в НИКАКВИ условия на 500-600 км БЕЗ спиране , дори сам , да не говорим деца и възрастни хора !!! В противен случай още на втория час половината ще са опикани и оср...ни !! А спирането дори за половин час , за което дори няма да успеят да се изредят до тоалетната е предостатъчно за още 300 км заредени !!! Няма да спрете най-после с простотиите си за "денонощни хилядни пробези без спиране " !!! На никого не му пука , не се впечатлява и не му дреме за вашите напъни , най-много да си умре от смях !!

    Коментиран от #23, #36, #47, #122

  • 20 pbdan

    12 4 Отговор

    До коментар #16 от "Аха":

    Става дума за Норвегия, държавата с най-много елколи. Там колко дни е такава температурата, нека "гост" каже, нали там живее? Стига с такива крайни експерименти - Тесла с 40км/ч 1080км пробег, Рено Зои с 30км/ч 760км пробег, наточена Тесла до 100км/ч за 1,9с. с въздушно-реактивни ускорители.

    Коментиран от #21, #44

  • 21 Аха

    8 9 Отговор

    До коментар #20 от "pbdan":

    Ами горе е зимния тест бе, пичага! И какво е толкова значение, ако имаш достатъчна зарядни?

    Коментиран от #41

  • 22 гост

    18 5 Отговор

    До коментар #4 от "Пурко":

    А с каква скорост се кара по 95% от пътищата в България , с изключение на едни 800 км магистрали , които след десетина години да станат най-много 1200-1300 от 20 000 км пътна мрежа ?? Бих казал , че 110 всъщност са единствено за въпросните 800 км и даже и за там в половината са пожелателни !! И при положение , че тол камерите по останалите много скоро ще те отучат от селски номера иначе ще ходиш пеш !!
  • 23 pbdan

    15 4 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Е, хората не са умни като теб, но има и много по-глупави от мен. Например маршрут Германия - Турция за някой светъл мюсюлмански празник. С цялото семейство, пътуват ден и нощ, сменят се бащата с големия син и така до Анадола. После обратно. Правят го на "ята" като птиците зер празника за всички е един.

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Мммммм

    10 7 Отговор

    До коментар #23 от "pbdan":

    Бьорн Ниланд прави всяка година Норвегия - Испания с Тесла!

    Коментиран от #26

  • 25 Пак обърка понятията

    10 4 Отговор

    До коментар #23 от "pbdan":

    Какво общо има пътуването от Германия до Турция с пробега с едно зареждане? Такова дълго пътуване не може да стане с едно зареждане, така че в случая е по-важно колко пробег може да се зареди за час зареждане. Тогава Порше тайкан, който по принцип не се слави с много голям пробег с едно зареждане, ще излезе напред, защото може да се зарежда много бързо.

    Коментиран от #28

  • 26 pbdan

    8 3 Отговор

    До коментар #24 от "Мммммм":

    Лесно е за "шофьор-изпитател" сам, здрав и прав на 40г. Това което съм описал става от десетки години и ако в Германия е добре за по-надолу и по на изток става все по-зле. Ще карат пак на бензин и дизел.

    Коментиран от #29, #30

  • 27 Не е възможно

    16 11 Отговор
    Според антиелектриците тук, електромобилите не могат да изминат повече от 300 км в реални условия, а в този тест са изминали два пъти повече и то точно в реални условия, включително изкачване на планински проходи. Ти да видиш! И то в страна която е доста по на север от България! Сега остава опорка та с проблемните 10 дни при минус 10 градуса, защото тази година забрави да падне до минус 20, когато те задължително минават поне 3000 км точно в тези условия, защото им е много спешно.

    Коментиран от #35

  • 28 pbdan

    5 3 Отговор

    До коментар #25 от "Пак обърка понятията":

    Пак не разбра. Те са като ято - изведнъж по много. Ако са масово с елколи няма да могат да заредят, да не говорим за в Търция, че пък и у нас. Това са предимно кюрди от Анадола и ще са принудени пак на бензин и дизел, което означава да имат и такава кола.

    Коментиран от #31

  • 29 Мммммм

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "pbdan":

    По принцип пътува със семейството си! Не сам!
  • 30 И каква е разликата

    3 8 Отговор

    До коментар #26 от "pbdan":

    Не се ли замисляш, че ако сам човек трябва да спира през няколко часа до тоалетна и да хапне, при пет човека в автомобила това ще се налага доста по-често? Да не мислиш че и без зареждане не спират поне три-четири пъти? Какво ще се промени в такъв случай и защо мислиш че ще е фатално?

    Коментиран от #32

  • 31 Колко да е голямо ятото

    7 7 Отговор

    До коментар #28 от "pbdan":

    Към момента няма кой знае колко електромобили, но Тесла вече изгражда зарядни станции с по стотина колонки. Няма ли да стигнат за "ятото"? Ако са 50 автомобила, спокойно ще заредят за 15 минути за следващите 300 км и ще продължат. Хайде сега сметни за колко време се зареждат 50 резервоара?

    Коментиран от #33, #40

  • 32 pbdan

    5 2 Отговор

    До коментар #30 от "И каква е разликата":

    Давам пример за едно "преселение" тъй като само в Германия са над 5млн. турци(кюрди). При едно масово пътуване не могат зарежда - просто за сега няма толкова бързи зарядни, особено в Турция. Има и други такива потоци, например източно-европейци (румънци, украинци, молдовци, унгарци и др.) на курорт у нас, Гърция, Турция.

    Коментиран от #34

  • 33 pbdan

    8 1 Отговор

    До коментар #31 от "Колко да е голямо ятото":

    Говориш за 200-250кВт DC зарядни. Колко има такива у нас със 50 места за зареждане. В Пловдив колко са местата?
  • 34 Кокошката и яйцето

    9 5 Отговор

    До коментар #32 от "pbdan":

    Няма зарядни защото няма електромобили и обратното също е вярно. Обаче когато изградят зарядна инфраструктура за тези ята, тя ще е налична и когато ги няма, което ще инициира покупка на още повече електромобили. Една зарядна станция струва по-малко от един електромобил, но може да обслужва хиляди електромобила. Тоест разширяването на зарядната инфраструктура при нужда не е чак такъв голям проблем. Към момента по-големият проблем е наличието на достатъчно зарядни станции през малки разстояния, а не наличието на достатъчно колонки зарядните станции. Този проблем обаче бързо отпада дори в България. До морето вече има пет бързи зарядни станции с мощност над 100 киловата и може да караш с каквато си скорост пожелаеш без да се притесняваш че ще останеш на пътя.

    Коментиран от #39

  • 35 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #27 от "Не е възможно":

    Всъщност най-важното от тоя тест е съвсем друго !! И то е , че в реални условия с едно зареждане от 60-70 квт , щото толкова е средната батерия на колите в теста спокойно се покрива СЕДМИЧНИЯ среден пробег в реални условия !!! Тоест един единствен слънчев ден в седмицата , ако ще и останалите 6 да са облачни и солари за 1000 долара на покрива ти гарантират пълна автономност за движение !! Да не говорим , че среден разход от 6-7 квт на ден може да се добие дори от панели на самия автомобил в 3/4 от Европа !! И точно това ще става в бъдеще , особено с подобряването и поевтиняването на панелите !

    Коментиран от #37, #46

  • 36 Дизела

    8 4 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Аз пътувам така,работата ми е такава.Добави и хилядите шофьори на пикапи,бусове и товарни камиони,които са всеки ден зад волана и минават по хиляда километра дневно.Ако се струпаме всичките на една зарядна станция,какво ще правим?Голям пикльо се извъди ти норвежец.Ако спирам толкова често няма да мога да си свърша работата.

    Коментиран от #43

  • 37 Дизела

    6 6 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Моят среден седмичен пробег е 2000 км.По младите колеги правят по 3- 4000 км седмично.Как ще работим,ако караме товарни електромобили.Май ще стоим на приказка по зарядните станции.
  • 38 Гост

    7 2 Отговор
    Това е най-главният показател при изборът на електрическа кола. Не скорост, не ускорение, нито мощност. При тях най-много се гледа автономност.
  • 39 Гост

    9 2 Отговор

    До коментар #34 от "Кокошката и яйцето":

    Ние ток за дома си не можем да си произведем, ти за електромобилите чакаш зарядни станции. Слез на земята и се огледай къде си кацнал.

    Коментиран от #64

  • 40 Гост

    2 6 Отговор

    До коментар #31 от "Колко да е голямо ятото":

    Електромобилите зареждат много по-начесто то колите на нафта. Това налага зарядните станции да са по-нагъсто и с повече колонки. Колко декара нива край пътя ще унищожиш за една зарядна станция с 100 колонки, вместо една бензиностанция с 4 колонки?

    Коментиран от #42

  • 41 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #21 от "Аха":

    Ти май искаш и на еко пътеките да сложат зарядни. Педя природа няма да оставите от вашият еко активизъм.

    Коментиран от #45

  • 42 Не не

    8 4 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Ако има толкова ел. зарядни колкото бензиностанции, проблем няма да има! Една бензинова кола се зарежда на бензиностанция, а електрическа навсякъде където имаш ток! На село, на вилата, в гаража, магазина и т. н.! Бързите зарядни са за дълги пътувания!

    Коментиран от #58

  • 43 гост

    10 8 Отговор

    До коментар #36 от "Дизела":

    Първо говорим за нормални хора в семейни автомобили като тези в теста !! А второ точно такива като тебе , макар че пак се изхвърляш , ще са първите изчезнали от пътищата , щото проблема е не електромобила , а точно "шофьора" !! Щото един автономен електромобил може да се движи 24 часа в денонощието и то с икономична скорост и даже да загуби 2 часа за дозареждане от тях , през останалите 22 ще измине поне три пъти по-голямо разстояние от теб при това с 5-10 ПЪТИ по-малки разходи , включително за заплатата ти !! Така че по-добре си мълчи , ти и "колегите" ти сте изкопаеми на които им предстои съдбата на динозаврите и то още преди да ти дойде време за пенсия !

    Коментиран от #51, #53, #55, #57

  • 44 Гост

    6 6 Отговор

    До коментар #20 от "pbdan":

    И никой не прави сметка, че тези цифри са рекордни, а не ежедневно явление. Само теслюфците си помислили, че щом някой скочил 2,10м височина, значи и всички те ще могат.

    Коментиран от #65

  • 45 Мммммм

    7 5 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Аз не вярвам Норвегия да е станала много мръсна, като са минали на електрички? Ти как мислиш? 😂

    Коментиран от #56

  • 46 Дизела

    7 5 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Всичко си гласиш както на теб ти е удобно за да ти излязат опорките на електромобилите.С 50 километра дневен пробег ,устройва човек само до работа,да закара децата до училище и до супермаркета.За шофьорите като мен НЕ.

    Коментиран от #48, #54

  • 47 Гост

    7 6 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Аз спирам през 150 км, но само за 2 мин една вода в храсталака. Нарочно не спирам на бензиностанции, защото там рейсовете с народ ще ме карат да чакам прекалено много и ще стане беля, докато съм на опашката. Ако вместо 2 мин в храстите спирам за по 30 мин на зарядни станции, денят няма да ми стигне за командировката и трябва да нощувам към нея. Нощувката ще иска още един ден и дневни а всичкото това е двоен разход, който никак няма да се хареса на шефа ми.
  • 48 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #46 от "Дизела":

    Прочети пак коментар 43 !! ВНИМАТЕЛНО !! И го преживей , хаха !!
  • 49 Мммммм

    3 2 Отговор
    Ето как са си го направили в Норвегия! Със соларните панели и бързи зарядни! Това е бъдещето! И това могат да станат нашите бензиностанции, като няма да има кой да зарежда бензин! Някакви проблеми?

  • 50 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #15 от "А защо смяташ, че няма търсене":

    Това само доказва, че лудите се множат, вместо да ги лекуват. Доказва всъщност, че въпреки огромните гига фабрики на Мъск, неговото супер мега производство с вложени милиарди долари, не може да изкара бройки колкото дори на най-евтините производители на най-смотаните колички. Което пък доказва, че всичките огромни вложения в тази технология всъщност не могат да искарат суровини, дори колкото на китайските заводчета за еднодневки. Това, преведено на разбираем за теб език означава, че въпреки многото вложения ползите все не достигат - КПД на производство, на този вид технология е супер слабо и нерентабилно. Нуждае се от огромни заводи и чудовищни вложения, само да изкиха половин милион бройки, които една гаражна фирма прави с технология с ДВГ. С две думи - не си струва.

    Коментиран от #70

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Дизела

    5 2 Отговор
    Точно автономен автомобил ще свърши работата ми.Сигурно ще води преговори с производителите на стоки,ще договаря цени,ще разнася и предлага стоката по градове и села За тази работа човек е незаменим.На мен ми остават малко да пенсия,ти му мисли тесларче.Да не се реш с гладните,като останеш без работа за сметка на роботите.
  • 53 Гост

    8 3 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    А ти от кои ще си? Кога ще имаш и ти електромобил? Да ти напомня ли, че цената на С Плейд скочи с 10 000, че преди това вдигнаха и цената на други модели Тесла, а твоята заплата си седи все същата хахахаха. Май мечтаното ти бъдеще става все по-недостижимо, а? Не го мисли Дизела. Той ще си кара дизела. Ти обаче, все по-трудно си се представяш в Тесла. А за евтиното ти каране мога само да ти се изсмея. Разходите за колата ти ще са повече, отколкото са сега. Икономистите само чакат да захапеш стръвта и ще дръпнат куката много рязко и болезнено.
  • 54 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #46 от "Дизела":

    Гласи той, гласи, но така и не се нави на една електричка. А пазарът не е като да не предлага избор.
  • 55 Грета Тунберг

    5 1 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Защо се криеш от мен гост.Обичам те норвежецо,кога ще ме повозиш на Тесла?
  • 56 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "Мммммм":

    Какво общо има мръсотията със окабеляването на екопътеките? НЕ говорим за мръсотия а за 0твр@т

    Коментиран от #59

  • 57 Дизела

    6 2 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Да си чул за вдигане цената на тока от 1 юли?3% за битовите абонати и до 50%за бизнеса.Как не са се сетили да вдигнат и акциза за бизнеса и да сложат акциз за битовите потребители.Въпрос на време

    Коментиран от #60, #72

  • 58 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #42 от "Не не":

    В София има 1000000 коли спряни пред блоковете, без гаражи. Как ще зареждат от вас? Ще им пуснеш зарядно пред блока ли? Я пробвай да изкараш пред входа един кабел с ток от вас. Да видим, колко к@туна ще се навържат на него до сутринта. Мислиш ли, че някой ще ги разгони от там? Тук ги толерират такива, не ги гонят, като в Норвегия.
  • 59 Мммммм

    1 4 Отговор

    До коментар #56 от "Гост":

    Искаш да кажеш, че в Норвегия няма еко пътеки, така ли?

    Коментиран от #61, #62

  • 60 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #57 от "Дизела":

    Невъзможно! Онзи с многото различни имена каза, че токът щял само да поевтинява и нямало логика да поскъпва. Новите технологии щели да го направят това и нямало кой да направи обратното, защото никой не стоял на пътя на прогреса.
  • 61 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #59 от "Мммммм":

    Искам да кажа, че се правиш на 0дарен.
  • 62 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #59 от "Мммммм":

    Да ти го кажа по-ясно, че явно ти е трудно да схванеш:
    Не искам повече зарядни станции! Искам повече дървета и по-малко коли и определено по-малко зарядни станции. Карай колело и ходи пеша, вместо да палиш кола до кафенето. Така ще помогнеш на природата, а не като си купиш електричка.

    Коментиран от #63

  • 63 Мммммм

    3 5 Отговор

    До коментар #62 от "Гост":

    По-горе съм ти качил, зарядните станции на място на бензиностанциите! Не заемат повече място! Едното сменя другото! А на покрива са монтирани солари!

    Коментиран от #67

  • 64 Дрън-дрън

    2 5 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    България е нетен износител на ток и в доброто старо време до преди 5-6 години, изнасяхме над 10 тераватчаса ток, а ако абсолютно всички автомобили станат с магическа пръчка електромобили от утре, ще са необходими 8 тераватчаса на година. Така че остави мантрата, че не можем да си произведем тока! Само че проблемът на българската енергетика в момента е, че вече не може да изнасяме, а внасяме все повече ток, защото ни е по-евтино да си го купим отвън отколкото да си го произведем. Тези на които се надявахме да продаваме тока от АЕЦ Козлодуй, вече произвеждат по-евтин ток и ни го продават на нас.

    Коментиран от #66, #68

  • 65 Ко речи?

    3 4 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Ти не прочете ли, че тестът е в реални условия по реални пътища с нормално шофиране? Не си ли спомняш онези папагали от customer report, които намериха кусур на спирачките на Тесла модел 3 и написаха изключително негативна статия, как при нормално шофиране бяха минали 540 км при обявени 500? Да не мислиш, че са карали като бабички и са се надявали на рекорд точно тези същите, които търсят кусури и обикновено ги намират, защото за това им плащат?

    Коментиран от #69

  • 66 Грета Тунберг

    3 3 Отговор

    До коментар #64 от "Дрън-дрън":

    Обичам те гост.Кога ще ме повозиш на Тесла?
  • 67 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #63 от "Мммммм":

    Говорите ми за зарядни за по 100 колонки. Как да не заемат повече място от бензиностанциите? Къде си видял бензиностанция за 100 колонки? Хайде малко п0-сериозно моля.

    Коментиран от #73

  • 68 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #64 от "Дрън-дрън":

    Ти също каза, че за нас не можем да си произведем ток и затова внасяме. Благодаря, че ме подкрепи.

    Коментиран от #74

  • 69 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #65 от "Ко речи?":

    Ти няма да правиш по толкова километри. Бъди сигурен, че ако си купиш електричка, едвам ще изкарваш до 75% от обявената автономност.
  • 70 Дрън-дрън

    1 7 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    То затова за 2020 година, Tesla модел 3 беше най-продавания електромобил в света и на 16-то място сред всички автомобили включително бензинови и дизелови! И това от фирма започнала серийно производство преди осем години! Единствения проблем на Тесла беше липсата на финанси за разширяване на производството. Този проблем вече е премахнат и единственото което е необходимо е да се изчака технологичното време за построяване на заводите, които вече са започнати и разрешаването на политическите пречки за започване на производство в Германия във вече построения завод.

    Коментиран от #81

  • 71 Я пак, я пак?

    2 4 Отговор
    Колко щял да се вдигне тока за бизнеса? Как пък реши, че с 50%? А числата за тотото ще кажеш ли за следващите тиражи? Как ще вървят цените на акциите за година напред? Поне за след три дни можеш ли да кажеш колко ще е цената на тока на борсата, че вече сметна 50% средно поскъпване на тока на борсата за година напред? Тези от КЕВР за да вдигнат цената с 3 процента на регулирания пазар, са сметнали че тока на борсата ще се вдигне с толкова за следващата година, ама ти предричаш 50%.

    Коментиран от #75

  • 72 Предишния коментар беше до тебе

    2 3 Отговор

    До коментар #57 от "Дизела":

    50% му се щяло да се вдига тока!
  • 73 Къде живееш?

    3 5 Отговор

    До коментар #67 от "Гост":

    Не си ли виждал блокове с паркинг пред тях, да си мислиш, че всички паркират в градинките? Не си ли виждал паркинг на kaufland, lidl, да не говорим за Метро? Дали не са с повече от 100 места? А да си виждал бензиностанции с паркоместа? Колонките за зареждане на електромобили не се слагат под козирка на която хората се редят на опашки да зареждат и стоят до автомобилите си. Зарядните за електромобили обикновено се монтират до паркоместата където си паркираш автомобила. Паркингът на jumbo plaza е за над 1000 автомобила. Зарядни за електромобили може да има на всяка отбивка за отдих на магистралата без да е необходим персонал. Същото важи и за асфалтирания път до екопътеката. След като има паркинг къде да си оставиш автомобила в подножието на екопътеката, значи има място и за зарядно. С други думи паркинг и зарядна станция може да е едно и също при електромобилите. Бензиностанциите могат да се разкарат от градския пейзаж и да освободят място за нещо по-полезно. Хайде сега си представи бензиноколонка пред всеки вход!

    Коментиран от #82, #83

  • 74 Пак ли функционална неграмотност?

    2 4 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Всъщност в ТЕЦ Марица Изток от енергоблока работят само два въпреки, че се поддържа персонал и за осемте. Само че никой не иска да им купи скъпия ток и предпочитат да си го внесат от друга държава. Колкото повече стават ВЕИ източниците на енергия, толкова по-евтин ще става токът през събота и неделя, когато слънцето пече, вятърът духа, но предприятията не работят за да ползват тока и се получава излишък! Знаеш ли колко струва в момента тока на борсата, от което зависи и сметката на тока за бизнеса? Можеш да провериш в ibex

    Коментиран от #84

  • 75 Дизела

    2 3 Отговор

    До коментар #71 от "Я пак, я пак?":

    Ще се вдигне тока за бизнеса с ДО 50% пише го навсякъде в пресата има и в нета.

    Коментиран от #76, #77

  • 76 Ти да видиш!

    1 3 Отговор

    До коментар #75 от "Дизела":

    Признавам си, че стрелях на посоки и написах предишния си коментар без да проверя цените, но като ги проверих останах шокиран! Цената от 16 до 17 часа е била 41 стотинки!
  • 77 Можеш ли да смяташ?

    1 4 Отговор

    До коментар #75 от "Дизела":

    Каза че за седмицата минаваш 2000 км? Да предположим че вече си купил сайбъртрък с 1000 километра пробег и ти върши работа, колко щеше да ти струва пробегът за половината седмица, ако беше заредил на цената на тока от този следобед по цена за бизнеса и колко щеше да ти струва от домашен контакт по регулирани ниски цени?

    Коментиран от #78, #85

  • 78 Дизела

    5 2 Отговор

    До коментар #77 от "Можеш ли да смяташ?":

    Аз съм грамотен човек със средно образование и мога да смятам.Никога няма да си купя сайбъртрък, защото съм преценил,че грозен електромобил на мен не ми върши работа.Ще си карам дизела докато е разрешено,може да мина на метан или на лекотоварен хибрид.Екектромобил може да взема за градско за жената.

    Коментиран от #79, #80

  • 79 Давай де

    1 3 Отговор

    До коментар #78 от "Дизела":

    Очевидно е че не си си купил и ще правим мисловен експеримент. Сметни колко ще струва зареждането на 200 киловатчаса в единия и в другия случай дори без да смяташ таксите Сметни само колко е разликата. Цитирам ти и цената на ЧЕЗ за битови клиенти Цена лв./кВтч (без акциз и ДДС)
    С две скали Дневна 0,14072.

    Таксите за пренос и разпределение на киловатчас са едни и същи и за битови и за бизнес клиенти, а акцизът е пренебрежително малък така че може да ги изключим от сметката и да видим само колко е разликата?

    Уж можеш да смяташ, но пък се връзваш на фалшиви новини!

    Коментиран от #86, #89

  • 80 Ти да видиш!

    4 4 Отговор

    До коментар #78 от "Дизела":

    Ти си първият човек с който споря и няма поне четири висши образования в най-разнообразни области като господин инженера икономист Турбо! Чест ти прави, че си признаваш. Стискам ти ръката съвсем искрено!
  • 81 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #70 от "Дрън-дрън":

    Не следиш мисълта. Говориш едностранчиво.
  • 82 Антон

    6 3 Отговор

    До коментар #73 от "Къде живееш?":

    Чета ти глупостите и се чудя как е възможно……! Замислял ли си се с какво сечение трябва да кабела по който идва тока за 50 зарядни на един паркинг. Замислял ли си се колко ще струва инфраструктурата - далекопроводи, кабели, станции, трафове, за да стигне тока до екопътеката, където да сложиш 3-4 зарядни, ами до всяка отбивка за почивка на магистралата. Кой ще ги прави тези разходи, кой ще ги възстановява и колко ще струва тока тогава……

    Коментиран от #91

  • 83 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #73 от "Къде живееш?":

    Ти ако си паркираш нощем колата на паркинга на Кауфлана, ОК. Ние, нормалните хора паркираме пред блока. Пуснеш ли ток долу ще трябва да го опазиш от едни кафеви елфи, които ходят да го берат нощем.

    Коментиран от #92

  • 84 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #74 от "Пак ли функционална неграмотност?":

    Знам, че с всяка година плаща все повече и повече пари за ток, без да ми се е покачило потреблението. Това знам.
  • 85 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #77 от "Можеш ли да смяташ?":

    Сайбъртрак не струваше ли 140 000 $? Ще ми струва целият апартамент. Достатъчно е за да се откажа от покупката на тази измилена играчка.

    Коментиран от #88

  • 86 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #79 от "Давай де":

    Какво зареждане смяташ бе, лйолйо? Само началната му цена е колкото на цяла къща. Евтин на брашно скъп на трици. Усещаш ли се изобщо?

    Коментиран от #93

  • 87 Мммммм

    2 4 Отговор
    Вижте в коментар 49 как е направена нова зарядна станция! Прилича на бензиностанция, нали? Със соларите отгоре!
  • 88 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #85 от "Гост":

    Извинявам се 40 000 $. Натиснал съм 1 по невнимание.
  • 89 Дизела

    4 3 Отговор

    До коментар #79 от "Давай де":

    Само като видя цената от 69 900 $ на Тесла Сайбъртрък с големия пробег от 800 км и се отказвам да смятам.Кади на метан е 40 000 лева.Може да провериш в Порше ауто за нови автомобили в наличност.

    Коментиран от #94

  • 90 😂😂😂😂

    5 2 Отговор
    Няма се плашите момчета, щом ви е страх да не ви крадат тока, няма проблем. Ще ви крадат катализаторите! 😂😂😂
  • 91 А ти замислял ли си се?

    4 3 Отговор

    До коментар #82 от "Антон":

    Че зарядните станции се захранват от средно напрежение 6, 10 или дори 20 киловолта и кабелите не са чак толкова дебели?

    Освен това, 250 киловата е пиковата мощност, но зареждането с нея не става през цялото време, а и не всички зарядни станции са заети. Освен всичко това, тези мощни зарядни станции и не се захранват директно от мрежата, а от предварително заредени батерии, които могат да отдават много голяма мощност за кратко време, а после да се зареждат с много по-ниска мощност за дълго време, когато пече слънце върху фотоволтаиците върху зарядната станция или пък цената на енергията в мрежата е много ниска.
  • 92 Дрън-дрън

    1 4 Отговор

    До коментар #83 от "Гост":

    Пред блока ви няма ли вендинг автомат? Цената на зарядна станция е горе-долу колкото на вендинг автомат и при наличие на търсене, ще има и кой да ти изгради зарядни станции за зареждане както сега е наредил Вендинг автоматите за кафе. Не се притеснявай. Собственика на зарядните ще трябва да мисли как да се справя с елфите.

    Коментиран от #114

  • 93 Ти ако живееш в колиба

    1 4 Отговор

    До коментар #86 от "Гост":

    И cyber truck струва повече от жилището ти, моята къща струва повече от 40000 долара, тоест 65 хиляди лв. Разбрахме че мечтаеш за собствено жилище, но стига си го натяквал на всички! Надали някой ще ти подари.

    Коментиран от #115

  • 94 Хайде не се прави на разсеян

    1 3 Отговор

    До коментар #89 от "Дизела":

    Ако днес беше заредил батерия 200 киловатчаса у вас щеше да ти струва 33,60лв, а ако заредиш от фирмения контакт, щеше да ти струва 10 стотинки. Хайде да не се правим на много хитри и да отбягваме темата как фирмения ток бил с 50% по-скъп? Хайде сега ми обясни как ще минеш 1000 километра с баничарката за 12 лв като включим и таксите за пренос? Виждаш ли какви възможности ти предлага "скъпия" фирмен ток през почивните дни?

    Коментиран от #95

  • 95 Turbo

    1 3 Отговор

    До коментар #94 от "Хайде не се прави на разсеян":

    Напомняш на племенника ми ау тист.Едвам добута до средно образование,сега си стой в къщи, защото никъде не го искат на работа.Обича да си развива ивачиндулан теории, въобразява си,че велик учен,банкер,инженер,икономист, архитект и обича да спори ожесточено.Като си пие хапчета е по добре.Тесльо не се ли разпозна в описанието?
  • 96 И тук ще отговоря

    2 1 Отговор
    А ти продължавай да се излагаш! Тази болест не се лекува с хапчета, но омразата и отхвърлянето на детето на собствената ти сестра, ти е попречило дори това да научиш от обща култура!

    А иначе си пролича кой на какво се прави! Нали според тебе имаш висше образование по бизнес и финанси и също така си инженер, но нямаш елементарни познания и по двете теми!

    Нали ако имаш 100 хиляди евро, няма да ги вложиш в недвижим имот, а ще ги вложиш в бизнеса и ще ги удвоиш за годината, но чудно защо от 1996-та година се занимаваш с бизнес и все още нямаш 100 хиляди евро? Да не би да говориш за себе си?

    Коментиран от #97

  • 97 Turbo

    2 2 Отговор

    До коментар #96 от "И тук ще отговоря":

    Абе окперто авилдармс.Дали нямам толкова в оборотен капитал и стока в наличност?Как мислиш се прави търговия без стока и капитал? Племенника ми спори по абсолютно същия начин.Марш да си пиеш лекарства и си лягай.

    Коментиран от #98

  • 98 Удвояваш ли, удвояваш ли

    1 2 Отговор

    До коментар #97 от "Turbo":

    Кажи сега по новата математика ако сега имаш 100 хиляди евро, колко ще станат след една година като ги удвоиш? Племенникът ти сигурно приказва по-смислени неща от тебе! Поне със сигурност знае, че милиони не е шестцифрено число, както си мислите с Гост. Казах ти да спреш да се излагаш и да излагаш племенника си, ако въобще имаш такъв, защото в случая по-добре да нямаш и да си измислил и него, като всичко останало!

    Коментиран от #99

  • 99 Turbo

    1 2 Отговор

    До коментар #98 от "Удвояваш ли, удвояваш ли":

    Пиеш ли,пиеш ли хапчетата.Време е майка ти да те окъпе и да те приспива ,тесльо.И утре е ден,ще имаш достатъчно време да замислиш нови велики пасивни инвестиции.Лека нощ,тесльо.

    Коментиран от #100

  • 100 Ха-ха-ха и ти сменяш темата

    0 2 Отговор

    До коментар #99 от "Turbo":

    Следващия път като се размечтаеш за нов автомобил споделиш мечтите си тук, поне си измисли и един служебен микробус или поне баничарка като дизела, че разнасянето на стока из България със семейното Пежо 3008 нещо не върви, особено когато всяка година удвояваш по 100 хиляди евро, господин бизнесмен!

    Коментиран от #105

  • 101 Антон

    3 2 Отговор
    Ане кажете къв е тоя бизнес в който влагаш 100 хил.евро и след 1 година си ги удвоил

    Коментиран от #102

  • 102 Питай Великия бизнесмен Turbo

    3 2 Отговор

    До коментар #101 от "Антон":

    Той е велик и си го може! Цитирам : "по добре изтегли 100 хилки кредит и ги завърти в бизнес и ще се удвоят за година"

    https://m.fakti.bg/technozone/587306-renault-zoe-izmina-nad-760-km-s-edno-zarejdane-blagodarenie-na-specialni-gumi#comment_43

    После отново :

    "Ще вложиш 100 хилки в евро за 200-300 лв наем?Тия пари ги удвоявам за година бизнес окапът натомс.Има смисъл да живееш от наеми само ако имаш поне десет апартамента и прибираш 2-3 хилки месечно.Трябва обаче първо да ги купиш,само не ми казвай,че си милионер в евро."
    https://m.fakti.bg/technozone/587306-renault-zoe-izmina-nad-760-km-s-edno-zarejdane-blagodarenie-na-specialni-gumi#comment_45

    Ти поне доколкото знам си човек с възможности. Обясни му колко е далеч от реалността и за колко време се харчат 2000лв в едно семейство само за храна и напитки, за да разчиташ на 2000 лв пасивен доход и да не работиш?

    Коментиран от #106

  • 103 Стефан Петров

    7 2 Отговор
    Бас държа, че теста е направен при идеални условия. Ако в колата е работило радио, фарове, чистачки и и др. пробега им ще е доста по-малък. Ел. колите ще доведат до нови по-големи проблеми. Всяка от тях иска 2 пъти повече мед, четири пъти повече алуминий и някои други метали от колите с вътрешно горене. Само за ел. колите в Англия ще е необходим два пъти повече кобалт, неодим и литий от сегашното световно производство. Ще трябват още хиляди тонове метали и за т.н. "зелена енергетика". Откъде ще дойдат те, тъй като в световен мащаб ще са стотици хиляди тонове не е ясно. Анализи в пресата на Англия показват, че ако всички коли в нея преминат на ток страната ще трябва да увеличи производството си на ток 20 пъти. Анализът за Германия е, че ще трябва да възстановят закритите АЕЦ.

    Коментиран от #104

  • 104 Не е така

    1 3 Отговор

    До коментар #103 от "Стефан Петров":

    В Норвегия се кара задължително с фарове, целогодишно! Естествено, че с радио, ти мислиш че ще карат 8-9 часа без радио и топло ли?
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Turbo

    1 4 Отговор

    До коментар #102 от "Питай Великия бизнесмен Turbo":

    Сега се появи и Антон.Давай сега с хи хи,Мммм или направо без ник.Колко е ДДС на 100 000 лв бе тухльо тсорп?Не знаеш ли,че тези пари ги дължиш на държавата?Говоря ти за удвояване на оборот,не на печалби.Ако вкараш 100 000 лв.допълнително в оборотните си пари и ги завъртиш няколко пъти в годината с 50% надценка на стоката,дали няма да се удвоят? Можеш ли да смяташ?При годишен оборот от 200 000 лева при 260 работни дни в годината се получава 770 лв среднодневен оборот хахахаха Те малките гаражни магазинчета и фризьорските салони правят по 300 лева на ден бе тухльо натомс,от тях половината са им печалба хахахаха ти чакай за мизерния си наем хахахаха

    Коментиран от #108

  • 107 Turbo

    1 3 Отговор
    После кажи пак,че си напълно неводер.Къде съм споменавал за Пежо 3008?Карам лек автомобил Пежо без да съм споменавал модела.За бизнеса ползвам лекотоварна кола,с която само доставям стока до магазина си нищо не разнасям хахахахаха пак си съчиняваш окапулг.Нямаш абсолютно никаква представа как се върти бизнес.Същият мечтател си като племенника ми хахахаха.Успех в "пасивните инвестиции" тухльо тсорп.
  • 108 Антон

    4 2 Отговор

    До коментар #106 от "Turbo":

    Нивото ти е под всякаква критика ! От твоите думи излиза че колкото и пари да наливаш в един бизнес , той ще расте постоянно, в резултат на постоянно нарастващия оборот. Примера с кварталния магазин - колкото и стока да купуваш и да зареждаш , има предел над който повече няма да получиш. И така в един момент ще имаш излишък от стоки, без налични средства. Велико, каквито са и коментарите ти. Хубав ден!

    Коментиран от #109

  • 109 Turbo

    1 6 Отговор

    До коментар #108 от "Антон":

    Твоята оценка не ме вълнува тесльо хук.Винаги можеш да наемеш по голям магазин.Поне сега има много свободни.Доказах ти математически,че е възможно да си удвоиш оборота.При търговия на едро с 10% отстъпка от производителя завърташ 100 000лв. веднъж в месеца и в края на годината имаш пак удвояване на оборота.С колкото щеш ника да пишеш пак те разпознавам Пловдивски юрачиватсарк.
  • 110 Анджело

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "Пурко":

    Кокомицин пълен си братчед
  • 111 Въпрос

    1 1 Отговор
    Пробега как се мери-само с шофьор или с пълна кола и багаж в багажника? Защото ако е пълна колата едва ли ще измине много
  • 112 Вървят де, вървят...

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Още нещо":

    ...как да не вървят...около 50 км. , ако през нощта са си били в гаража...щото при -15градуса , кат поседи 10 часа навън и ...
    А да не говорим, че теста не е правен на път с неравен терен ...пет по- сериозни нанагорнища и пробега директно ти пада на 200км., макс...
  • 113 И също...

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "pbdan":

    ...по пътя за Матерхорн в нанагорното, че да видим колко пробег шИ имат ...
  • 114 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #92 от "Дрън-дрън":

    Имахме, но го разбиха на втората седмица. Вече нямаме. А щом собственика ще трябва да мисли и за справяне с елфите, ще ти го прикачи към цената на тока. Добре дошъл в час по икономика за начинаещи. Урок първи - Всички разходи се поемат от крайния потребител.
  • 115 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #93 от "Ти ако живееш в колиба":

    Жилището си е мое и ти дадох сравнение с него. Твоето изказване е само заядлива жлъч, а по темата не си казал нищо съществено.

    Коментиран от #116

  • 116 Turbo

    1 1 Отговор

    До коментар #115 от "Гост":

    Тоя теслю бута масло ама яко.

    Коментиран от #118

  • 117 S63amg

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Иван Taycan":

    Тайканите по пътя за морето ги ям на закуска. Нямам идея колко им дреме, но знам, че аз с моят стил на шофиране особено когато карам в Германия няма да измина и 200 магистрални километра с електричка.
  • 118 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #116 от "Turbo":

    Не е проблем, че бута, а че не долива хахахахахаха
  • 119 гост

    1 4 Отговор
    Не щем електрически коли и това е,не щем бе,щот не са хубави не се зареждат бързо,като да заредиш за 5лв.бензин,а и си искаме турското робство!

    Коментиран от #120

  • 120 Грета Тунберг

    2 2 Отговор

    До коментар #119 от "гост":

    Обичам те скъпи!Кога ще се женим мили?
  • 121 Ванчето

    2 2 Отговор
    А кога ше пуснат електонна кола с душ кабина, джакузи и воден тангентор...че то 600км некъпана в топлото ше се вмириша?
  • 122 333

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Не може ли сами по работа да пътуваме? София-Созопол съм го правил много пъти без да спирам, и то не по работа. Личната ми кола прави има-няма 6000км годишно, служебната 40, 50000.
    Дори да приемеш, че за лична кола става, спестяваш емисии за някакви никакви километри, а служебните, които въртят много пъти повече няма как да ги направиш ел. Отделно цените им са абсурдни. Зое е три пъти по-скъпо от Клио, а са един клас. Мобилните оператори ползват някакви градски въшки, които нямат проблем да са електрически, защото не минават кой знае какви километри, ама... ще купят 120 автомобила за 60 бона вместо за 20? Това са 5 милиона повече! 5 милиона!

    Коментиран от #124

  • 123 гледайте

    0 1 Отговор
    състезанието по НЖ! пуйките мноо лъжат!!
  • 124 Дрън-дрън

    1 6 Отговор

    До коментар #122 от "333":

    И какво ще ти се случи, ако спреш за 15 минути на една от четирите зарядни станции с мощност над 100 киловата до Созопол? Ще закъснееш за плажа ли? Безплатен съвет - тръгни 15 минути по-рано и няма да закъснееш!
  • 125 Всъщност

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ееееее":

    е прав човекът. Аз и у нас няколко пъти изпреварвам къде Ихтиман някакви спрели ТеслИ, с регистрации от морето. Карат бавно, че иначе ще се прибират на другия ден.
  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 лаборант

    0 1 Отговор
    С моя акорд изминавам почти 900 км, а зареждането е около 5 мин.