Норвежката автомобилна федерация реши да провери дали декларираните разстояния, които електромобилите могат да изминат с едно зареждане отговарят на реалните и направи един много интересен експеримент. В него участват 20 от най-продаваните електромобили в Европа, а именно:
по две модификации Ford Mustang Mach-E и Tesla Model 3;
Volkswagen ID.3 и ID.4;
Skoda Enyaq;
Polestar 2;
Audi e‑tron GT;
Ioniq 5;
Xpeng G3;
BMW iX3;
Mercedes-Benz EQA;
Volvo XC40 Recharge;
Citroen e-C4;
Opel Mokka-E;
Fiat 500;
Honda e;
Hyundai Kona;
Mazda MX-30.
Условията бяха следните: Всеки електрически автомобил тръгва с пълна батерия и кара, докато не се изтощи напълно. Маршрутът е един и същ за всички - минава през градски улици, междуградски пътища и един планински проход. Шофьорите пък използват един и същ стил на шофиране, като максималната скорост не надвишава 110 км/ч.
И така, след експеримента победител стана Model 3 на Tesla, който измина 654,9 км, въпреки че самият производител дава само 614 км в цикъла WLTP. Втората позиция грабна Mustang Mach-E, който измина малко по-малко - 617,9 км (610 км са посочени в паспорта).
Официалните данни автономния пробег на BMW iX3 обаче се различават най-много: кросоувърът успя да измине 556,2 км, което е със 106 км повече, отколкото обещава баварската компания.
Според резултатите от състезанието експертите стигат до заключението, че пробегът с едно зареждане на всички участници е средно с 6% повече от заводските данни. Единствените изключения са Polestar 2, Citroen e-C4 и Xpeng G3. Въпреки че и при тях отклоненията са незначителни, те не достигат декларираните показатели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 е Клер
10:56 13.06.2021
3 Чък Норис
11:19 13.06.2021
4 Пурко
Коментиран от #5, #22, #110
11:33 13.06.2021
5 Тцтцтцтц
До коментар #4 от "Пурко":
Това е максималната разрешена в Норвегия, пичага! За това там са с най-малко загинали на пътя, а у нас е рекорд! Теста е правен по ограниченията, защото така се кара!11:53 13.06.2021
6 Така е
11:54 13.06.2021
7 Още нещо
Коментиран от #112
12:00 13.06.2021
8 Вижте ся
Коментиран от #9
12:06 13.06.2021
9 Ееееее
До коментар #8 от "Вижте ся":
Пак се почна с глупостите!Коментиран от #12, #125
12:16 13.06.2021
10 Асан
12:41 13.06.2021
11 Антон
Коментиран от #15
12:55 13.06.2021
12 Иван Taycan
До коментар #9 от "Ееееее":
😅 точно. Дали някой с 10-секундна кола 760 коня ще го разстрои Ситроен Берлинго? "Състезавах се с Порше, ама той не знаеше"Коментиран от #13, #117
12:57 13.06.2021
13 гост
До коментар #12 от "Иван Taycan":
И пак наблягаме на немските кошници !! БМВ видиш ли изкарало 100 км повече , отколкото обещало , ама че със 120 ПО-МАЛКО или над 20% от ПО-ЕВТИНАТА и два пъти по-бърза от него Тесла , това не се брои !!!13:20 13.06.2021
14 pbdan
Коментиран от #16, #19, #113
13:21 13.06.2021
15 А защо смяташ, че няма търсене
До коментар #11 от "Антон":
Всъщност търсенето на електромобили е повече от предлагането и поръчките се чакат с месеци, а за някои модели с години. Увеличаването на производството изисква технологично време за построяване на фабрики за батерии и разработване на мини за снабдяването на фабриките с материали. Пътя е ясен и връщане няма!Коментиран от #50
13:26 13.06.2021
16 Аха
До коментар #14 от "pbdan":
И тази година колко дни и нас беше минус 20? И ти пътува точно в тези дни? С цялото семейство?Коментиран от #17, #20
13:34 13.06.2021
17 гост
До коментар #16 от "Аха":
Ти остави "пътувал" , ами точно в тези дни на 500-600 км !!!! 7-8 ЧАСА в колата с деца без спиране , не фантастика , а тежка невменяемост !Коментиран от #18
13:42 13.06.2021
18 Хахахаха
До коментар #17 от "гост":
Остави това! Ами и през всичките 500-600 километра е минус 20! Явно живее на Антарктида! 😂😂13:46 13.06.2021
19 гост
До коментар #14 от "pbdan":
Никой никъде не пътува в НИКАКВИ условия на 500-600 км БЕЗ спиране , дори сам , да не говорим деца и възрастни хора !!! В противен случай още на втория час половината ще са опикани и оср...ни !! А спирането дори за половин час , за което дори няма да успеят да се изредят до тоалетната е предостатъчно за още 300 км заредени !!! Няма да спрете най-после с простотиите си за "денонощни хилядни пробези без спиране " !!! На никого не му пука , не се впечатлява и не му дреме за вашите напъни , най-много да си умре от смях !!Коментиран от #23, #36, #47, #122
13:50 13.06.2021
20 pbdan
До коментар #16 от "Аха":
Става дума за Норвегия, държавата с най-много елколи. Там колко дни е такава температурата, нека "гост" каже, нали там живее? Стига с такива крайни експерименти - Тесла с 40км/ч 1080км пробег, Рено Зои с 30км/ч 760км пробег, наточена Тесла до 100км/ч за 1,9с. с въздушно-реактивни ускорители.Коментиран от #21, #44
13:55 13.06.2021
21 Аха
До коментар #20 от "pbdan":
Ами горе е зимния тест бе, пичага! И какво е толкова значение, ако имаш достатъчна зарядни?Коментиран от #41
13:58 13.06.2021
22 гост
До коментар #4 от "Пурко":
А с каква скорост се кара по 95% от пътищата в България , с изключение на едни 800 км магистрали , които след десетина години да станат най-много 1200-1300 от 20 000 км пътна мрежа ?? Бих казал , че 110 всъщност са единствено за въпросните 800 км и даже и за там в половината са пожелателни !! И при положение , че тол камерите по останалите много скоро ще те отучат от селски номера иначе ще ходиш пеш !!14:00 13.06.2021
23 pbdan
До коментар #19 от "гост":
Е, хората не са умни като теб, но има и много по-глупави от мен. Например маршрут Германия - Турция за някой светъл мюсюлмански празник. С цялото семейство, пътуват ден и нощ, сменят се бащата с големия син и така до Анадола. После обратно. Правят го на "ята" като птиците зер празника за всички е един.Коментиран от #24, #25
14:06 13.06.2021
24 Мммммм
До коментар #23 от "pbdan":
Бьорн Ниланд прави всяка година Норвегия - Испания с Тесла!Коментиран от #26
14:09 13.06.2021
25 Пак обърка понятията
До коментар #23 от "pbdan":
Какво общо има пътуването от Германия до Турция с пробега с едно зареждане? Такова дълго пътуване не може да стане с едно зареждане, така че в случая е по-важно колко пробег може да се зареди за час зареждане. Тогава Порше тайкан, който по принцип не се слави с много голям пробег с едно зареждане, ще излезе напред, защото може да се зарежда много бързо.Коментиран от #28
14:16 13.06.2021
26 pbdan
До коментар #24 от "Мммммм":
Лесно е за "шофьор-изпитател" сам, здрав и прав на 40г. Това което съм описал става от десетки години и ако в Германия е добре за по-надолу и по на изток става все по-зле. Ще карат пак на бензин и дизел.Коментиран от #29, #30
14:17 13.06.2021
27 Не е възможно
Коментиран от #35
14:22 13.06.2021
28 pbdan
До коментар #25 от "Пак обърка понятията":
Пак не разбра. Те са като ято - изведнъж по много. Ако са масово с елколи няма да могат да заредят, да не говорим за в Търция, че пък и у нас. Това са предимно кюрди от Анадола и ще са принудени пак на бензин и дизел, което означава да имат и такава кола.Коментиран от #31
14:23 13.06.2021
29 Мммммм
До коментар #26 от "pbdan":
По принцип пътува със семейството си! Не сам!14:24 13.06.2021
30 И каква е разликата
До коментар #26 от "pbdan":
Не се ли замисляш, че ако сам човек трябва да спира през няколко часа до тоалетна и да хапне, при пет човека в автомобила това ще се налага доста по-често? Да не мислиш че и без зареждане не спират поне три-четири пъти? Какво ще се промени в такъв случай и защо мислиш че ще е фатално?Коментиран от #32
14:26 13.06.2021
31 Колко да е голямо ятото
До коментар #28 от "pbdan":
Към момента няма кой знае колко електромобили, но Тесла вече изгражда зарядни станции с по стотина колонки. Няма ли да стигнат за "ятото"? Ако са 50 автомобила, спокойно ще заредят за 15 минути за следващите 300 км и ще продължат. Хайде сега сметни за колко време се зареждат 50 резервоара?Коментиран от #33, #40
14:31 13.06.2021
32 pbdan
До коментар #30 от "И каква е разликата":
Давам пример за едно "преселение" тъй като само в Германия са над 5млн. турци(кюрди). При едно масово пътуване не могат зарежда - просто за сега няма толкова бързи зарядни, особено в Турция. Има и други такива потоци, например източно-европейци (румънци, украинци, молдовци, унгарци и др.) на курорт у нас, Гърция, Турция.Коментиран от #34
14:33 13.06.2021
33 pbdan
До коментар #31 от "Колко да е голямо ятото":
Говориш за 200-250кВт DC зарядни. Колко има такива у нас със 50 места за зареждане. В Пловдив колко са местата?14:39 13.06.2021
34 Кокошката и яйцето
До коментар #32 от "pbdan":
Няма зарядни защото няма електромобили и обратното също е вярно. Обаче когато изградят зарядна инфраструктура за тези ята, тя ще е налична и когато ги няма, което ще инициира покупка на още повече електромобили. Една зарядна станция струва по-малко от един електромобил, но може да обслужва хиляди електромобила. Тоест разширяването на зарядната инфраструктура при нужда не е чак такъв голям проблем. Към момента по-големият проблем е наличието на достатъчно зарядни станции през малки разстояния, а не наличието на достатъчно колонки зарядните станции. Този проблем обаче бързо отпада дори в България. До морето вече има пет бързи зарядни станции с мощност над 100 киловата и може да караш с каквато си скорост пожелаеш без да се притесняваш че ще останеш на пътя.Коментиран от #39
14:44 13.06.2021
35 гост
До коментар #27 от "Не е възможно":
Всъщност най-важното от тоя тест е съвсем друго !! И то е , че в реални условия с едно зареждане от 60-70 квт , щото толкова е средната батерия на колите в теста спокойно се покрива СЕДМИЧНИЯ среден пробег в реални условия !!! Тоест един единствен слънчев ден в седмицата , ако ще и останалите 6 да са облачни и солари за 1000 долара на покрива ти гарантират пълна автономност за движение !! Да не говорим , че среден разход от 6-7 квт на ден може да се добие дори от панели на самия автомобил в 3/4 от Европа !! И точно това ще става в бъдеще , особено с подобряването и поевтиняването на панелите !Коментиран от #37, #46
15:06 13.06.2021
36 Дизела
До коментар #19 от "гост":
Аз пътувам така,работата ми е такава.Добави и хилядите шофьори на пикапи,бусове и товарни камиони,които са всеки ден зад волана и минават по хиляда километра дневно.Ако се струпаме всичките на една зарядна станция,какво ще правим?Голям пикльо се извъди ти норвежец.Ако спирам толкова често няма да мога да си свърша работата.Коментиран от #43
15:17 13.06.2021
37 Дизела
До коментар #35 от "гост":
Моят среден седмичен пробег е 2000 км.По младите колеги правят по 3- 4000 км седмично.Как ще работим,ако караме товарни електромобили.Май ще стоим на приказка по зарядните станции.15:39 13.06.2021
38 Гост
15:42 13.06.2021
39 Гост
До коментар #34 от "Кокошката и яйцето":
Ние ток за дома си не можем да си произведем, ти за електромобилите чакаш зарядни станции. Слез на земята и се огледай къде си кацнал.Коментиран от #64
15:43 13.06.2021
40 Гост
До коментар #31 от "Колко да е голямо ятото":
Електромобилите зареждат много по-начесто то колите на нафта. Това налага зарядните станции да са по-нагъсто и с повече колонки. Колко декара нива край пътя ще унищожиш за една зарядна станция с 100 колонки, вместо една бензиностанция с 4 колонки?Коментиран от #42
15:45 13.06.2021
41 Гост
До коментар #21 от "Аха":
Ти май искаш и на еко пътеките да сложат зарядни. Педя природа няма да оставите от вашият еко активизъм.Коментиран от #45
15:48 13.06.2021
42 Не не
До коментар #40 от "Гост":
Ако има толкова ел. зарядни колкото бензиностанции, проблем няма да има! Една бензинова кола се зарежда на бензиностанция, а електрическа навсякъде където имаш ток! На село, на вилата, в гаража, магазина и т. н.! Бързите зарядни са за дълги пътувания!Коментиран от #58
15:49 13.06.2021
43 гост
До коментар #36 от "Дизела":
Първо говорим за нормални хора в семейни автомобили като тези в теста !! А второ точно такива като тебе , макар че пак се изхвърляш , ще са първите изчезнали от пътищата , щото проблема е не електромобила , а точно "шофьора" !! Щото един автономен електромобил може да се движи 24 часа в денонощието и то с икономична скорост и даже да загуби 2 часа за дозареждане от тях , през останалите 22 ще измине поне три пъти по-голямо разстояние от теб при това с 5-10 ПЪТИ по-малки разходи , включително за заплатата ти !! Така че по-добре си мълчи , ти и "колегите" ти сте изкопаеми на които им предстои съдбата на динозаврите и то още преди да ти дойде време за пенсия !Коментиран от #51, #53, #55, #57
15:49 13.06.2021
44 Гост
До коментар #20 от "pbdan":
И никой не прави сметка, че тези цифри са рекордни, а не ежедневно явление. Само теслюфците си помислили, че щом някой скочил 2,10м височина, значи и всички те ще могат.Коментиран от #65
15:49 13.06.2021
45 Мммммм
До коментар #41 от "Гост":
Аз не вярвам Норвегия да е станала много мръсна, като са минали на електрички? Ти как мислиш? 😂Коментиран от #56
15:52 13.06.2021
46 Дизела
До коментар #35 от "гост":
Всичко си гласиш както на теб ти е удобно за да ти излязат опорките на електромобилите.С 50 километра дневен пробег ,устройва човек само до работа,да закара децата до училище и до супермаркета.За шофьорите като мен НЕ.Коментиран от #48, #54
15:52 13.06.2021
47 Гост
До коментар #19 от "гост":
Аз спирам през 150 км, но само за 2 мин една вода в храсталака. Нарочно не спирам на бензиностанции, защото там рейсовете с народ ще ме карат да чакам прекалено много и ще стане беля, докато съм на опашката. Ако вместо 2 мин в храстите спирам за по 30 мин на зарядни станции, денят няма да ми стигне за командировката и трябва да нощувам към нея. Нощувката ще иска още един ден и дневни а всичкото това е двоен разход, който никак няма да се хареса на шефа ми.15:53 13.06.2021
48 гост
До коментар #46 от "Дизела":
Прочети пак коментар 43 !! ВНИМАТЕЛНО !! И го преживей , хаха !!15:55 13.06.2021
49 Мммммм
15:55 13.06.2021
50 Гост
До коментар #15 от "А защо смяташ, че няма търсене":
Това само доказва, че лудите се множат, вместо да ги лекуват. Доказва всъщност, че въпреки огромните гига фабрики на Мъск, неговото супер мега производство с вложени милиарди долари, не може да изкара бройки колкото дори на най-евтините производители на най-смотаните колички. Което пък доказва, че всичките огромни вложения в тази технология всъщност не могат да искарат суровини, дори колкото на китайските заводчета за еднодневки. Това, преведено на разбираем за теб език означава, че въпреки многото вложения ползите все не достигат - КПД на производство, на този вид технология е супер слабо и нерентабилно. Нуждае се от огромни заводи и чудовищни вложения, само да изкиха половин милион бройки, които една гаражна фирма прави с технология с ДВГ. С две думи - не си струва.Коментиран от #70
16:01 13.06.2021
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Дизела
16:03 13.06.2021
53 Гост
До коментар #43 от "гост":
А ти от кои ще си? Кога ще имаш и ти електромобил? Да ти напомня ли, че цената на С Плейд скочи с 10 000, че преди това вдигнаха и цената на други модели Тесла, а твоята заплата си седи все същата хахахаха. Май мечтаното ти бъдеще става все по-недостижимо, а? Не го мисли Дизела. Той ще си кара дизела. Ти обаче, все по-трудно си се представяш в Тесла. А за евтиното ти каране мога само да ти се изсмея. Разходите за колата ти ще са повече, отколкото са сега. Икономистите само чакат да захапеш стръвта и ще дръпнат куката много рязко и болезнено.16:06 13.06.2021
54 Гост
До коментар #46 от "Дизела":
Гласи той, гласи, но така и не се нави на една електричка. А пазарът не е като да не предлага избор.16:08 13.06.2021
55 Грета Тунберг
До коментар #43 от "гост":
Защо се криеш от мен гост.Обичам те норвежецо,кога ще ме повозиш на Тесла?16:09 13.06.2021
56 Гост
До коментар #45 от "Мммммм":
Какво общо има мръсотията със окабеляването на екопътеките? НЕ говорим за мръсотия а за 0твр@тКоментиран от #59
16:13 13.06.2021
57 Дизела
До коментар #43 от "гост":
Да си чул за вдигане цената на тока от 1 юли?3% за битовите абонати и до 50%за бизнеса.Как не са се сетили да вдигнат и акциза за бизнеса и да сложат акциз за битовите потребители.Въпрос на времеКоментиран от #60, #72
16:13 13.06.2021
58 Гост
До коментар #42 от "Не не":
В София има 1000000 коли спряни пред блоковете, без гаражи. Как ще зареждат от вас? Ще им пуснеш зарядно пред блока ли? Я пробвай да изкараш пред входа един кабел с ток от вас. Да видим, колко к@туна ще се навържат на него до сутринта. Мислиш ли, че някой ще ги разгони от там? Тук ги толерират такива, не ги гонят, като в Норвегия.16:16 13.06.2021
59 Мммммм
До коментар #56 от "Гост":
Искаш да кажеш, че в Норвегия няма еко пътеки, така ли?Коментиран от #61, #62
16:17 13.06.2021
60 Гост
До коментар #57 от "Дизела":
Невъзможно! Онзи с многото различни имена каза, че токът щял само да поевтинява и нямало логика да поскъпва. Новите технологии щели да го направят това и нямало кой да направи обратното, защото никой не стоял на пътя на прогреса.16:18 13.06.2021
61 Гост
До коментар #59 от "Мммммм":
Искам да кажа, че се правиш на 0дарен.16:18 13.06.2021
62 Гост
До коментар #59 от "Мммммм":
Да ти го кажа по-ясно, че явно ти е трудно да схванеш:Не искам повече зарядни станции! Искам повече дървета и по-малко коли и определено по-малко зарядни станции. Карай колело и ходи пеша, вместо да палиш кола до кафенето. Така ще помогнеш на природата, а не като си купиш електричка.
Коментиран от #63
16:20 13.06.2021
63 Мммммм
До коментар #62 от "Гост":
По-горе съм ти качил, зарядните станции на място на бензиностанциите! Не заемат повече място! Едното сменя другото! А на покрива са монтирани солари!Коментиран от #67
16:28 13.06.2021
64 Дрън-дрън
До коментар #39 от "Гост":
България е нетен износител на ток и в доброто старо време до преди 5-6 години, изнасяхме над 10 тераватчаса ток, а ако абсолютно всички автомобили станат с магическа пръчка електромобили от утре, ще са необходими 8 тераватчаса на година. Така че остави мантрата, че не можем да си произведем тока! Само че проблемът на българската енергетика в момента е, че вече не може да изнасяме, а внасяме все повече ток, защото ни е по-евтино да си го купим отвън отколкото да си го произведем. Тези на които се надявахме да продаваме тока от АЕЦ Козлодуй, вече произвеждат по-евтин ток и ни го продават на нас.Коментиран от #66, #68
16:30 13.06.2021
65 Ко речи?
До коментар #44 от "Гост":
Ти не прочете ли, че тестът е в реални условия по реални пътища с нормално шофиране? Не си ли спомняш онези папагали от customer report, които намериха кусур на спирачките на Тесла модел 3 и написаха изключително негативна статия, как при нормално шофиране бяха минали 540 км при обявени 500? Да не мислиш, че са карали като бабички и са се надявали на рекорд точно тези същите, които търсят кусури и обикновено ги намират, защото за това им плащат?Коментиран от #69
16:35 13.06.2021
66 Грета Тунберг
До коментар #64 от "Дрън-дрън":
Обичам те гост.Кога ще ме повозиш на Тесла?16:37 13.06.2021
67 Гост
До коментар #63 от "Мммммм":
Говорите ми за зарядни за по 100 колонки. Как да не заемат повече място от бензиностанциите? Къде си видял бензиностанция за 100 колонки? Хайде малко п0-сериозно моля.Коментиран от #73
16:38 13.06.2021
68 Гост
До коментар #64 от "Дрън-дрън":
Ти също каза, че за нас не можем да си произведем ток и затова внасяме. Благодаря, че ме подкрепи.Коментиран от #74
16:39 13.06.2021
69 Гост
До коментар #65 от "Ко речи?":
Ти няма да правиш по толкова километри. Бъди сигурен, че ако си купиш електричка, едвам ще изкарваш до 75% от обявената автономност.16:41 13.06.2021
70 Дрън-дрън
До коментар #50 от "Гост":
То затова за 2020 година, Tesla модел 3 беше най-продавания електромобил в света и на 16-то място сред всички автомобили включително бензинови и дизелови! И това от фирма започнала серийно производство преди осем години! Единствения проблем на Тесла беше липсата на финанси за разширяване на производството. Този проблем вече е премахнат и единственото което е необходимо е да се изчака технологичното време за построяване на заводите, които вече са започнати и разрешаването на политическите пречки за започване на производство в Германия във вече построения завод.Коментиран от #81
16:43 13.06.2021
71 Я пак, я пак?
Коментиран от #75
16:49 13.06.2021
72 Предишния коментар беше до тебе
До коментар #57 от "Дизела":
50% му се щяло да се вдига тока!16:51 13.06.2021
73 Къде живееш?
До коментар #67 от "Гост":
Не си ли виждал блокове с паркинг пред тях, да си мислиш, че всички паркират в градинките? Не си ли виждал паркинг на kaufland, lidl, да не говорим за Метро? Дали не са с повече от 100 места? А да си виждал бензиностанции с паркоместа? Колонките за зареждане на електромобили не се слагат под козирка на която хората се редят на опашки да зареждат и стоят до автомобилите си. Зарядните за електромобили обикновено се монтират до паркоместата където си паркираш автомобила. Паркингът на jumbo plaza е за над 1000 автомобила. Зарядни за електромобили може да има на всяка отбивка за отдих на магистралата без да е необходим персонал. Същото важи и за асфалтирания път до екопътеката. След като има паркинг къде да си оставиш автомобила в подножието на екопътеката, значи има място и за зарядно. С други думи паркинг и зарядна станция може да е едно и също при електромобилите. Бензиностанциите могат да се разкарат от градския пейзаж и да освободят място за нещо по-полезно. Хайде сега си представи бензиноколонка пред всеки вход!Коментиран от #82, #83
17:00 13.06.2021
74 Пак ли функционална неграмотност?
До коментар #68 от "Гост":
Всъщност в ТЕЦ Марица Изток от енергоблока работят само два въпреки, че се поддържа персонал и за осемте. Само че никой не иска да им купи скъпия ток и предпочитат да си го внесат от друга държава. Колкото повече стават ВЕИ източниците на енергия, толкова по-евтин ще става токът през събота и неделя, когато слънцето пече, вятърът духа, но предприятията не работят за да ползват тока и се получава излишък! Знаеш ли колко струва в момента тока на борсата, от което зависи и сметката на тока за бизнеса? Можеш да провериш в ibexКоментиран от #84
17:05 13.06.2021
75 Дизела
До коментар #71 от "Я пак, я пак?":
Ще се вдигне тока за бизнеса с ДО 50% пише го навсякъде в пресата има и в нета.Коментиран от #76, #77
17:08 13.06.2021
76 Ти да видиш!
До коментар #75 от "Дизела":
Признавам си, че стрелях на посоки и написах предишния си коментар без да проверя цените, но като ги проверих останах шокиран! Цената от 16 до 17 часа е била 41 стотинки!17:12 13.06.2021
77 Можеш ли да смяташ?
До коментар #75 от "Дизела":
Каза че за седмицата минаваш 2000 км? Да предположим че вече си купил сайбъртрък с 1000 километра пробег и ти върши работа, колко щеше да ти струва пробегът за половината седмица, ако беше заредил на цената на тока от този следобед по цена за бизнеса и колко щеше да ти струва от домашен контакт по регулирани ниски цени?Коментиран от #78, #85
17:15 13.06.2021
78 Дизела
До коментар #77 от "Можеш ли да смяташ?":
Аз съм грамотен човек със средно образование и мога да смятам.Никога няма да си купя сайбъртрък, защото съм преценил,че грозен електромобил на мен не ми върши работа.Ще си карам дизела докато е разрешено,може да мина на метан или на лекотоварен хибрид.Екектромобил може да взема за градско за жената.Коментиран от #79, #80
17:24 13.06.2021
79 Давай де
До коментар #78 от "Дизела":
Очевидно е че не си си купил и ще правим мисловен експеримент. Сметни колко ще струва зареждането на 200 киловатчаса в единия и в другия случай дори без да смяташ таксите Сметни само колко е разликата. Цитирам ти и цената на ЧЕЗ за битови клиенти Цена лв./кВтч (без акциз и ДДС)С две скали Дневна 0,14072.
Таксите за пренос и разпределение на киловатчас са едни и същи и за битови и за бизнес клиенти, а акцизът е пренебрежително малък така че може да ги изключим от сметката и да видим само колко е разликата?
Уж можеш да смяташ, но пък се връзваш на фалшиви новини!
Коментиран от #86, #89
17:54 13.06.2021
80 Ти да видиш!
До коментар #78 от "Дизела":
Ти си първият човек с който споря и няма поне четири висши образования в най-разнообразни области като господин инженера икономист Турбо! Чест ти прави, че си признаваш. Стискам ти ръката съвсем искрено!17:57 13.06.2021
81 Гост
До коментар #70 от "Дрън-дрън":
Не следиш мисълта. Говориш едностранчиво.18:07 13.06.2021
82 Антон
До коментар #73 от "Къде живееш?":
Чета ти глупостите и се чудя как е възможно……! Замислял ли си се с какво сечение трябва да кабела по който идва тока за 50 зарядни на един паркинг. Замислял ли си се колко ще струва инфраструктурата - далекопроводи, кабели, станции, трафове, за да стигне тока до екопътеката, където да сложиш 3-4 зарядни, ами до всяка отбивка за почивка на магистралата. Кой ще ги прави тези разходи, кой ще ги възстановява и колко ще струва тока тогава……Коментиран от #91
18:10 13.06.2021
83 Гост
До коментар #73 от "Къде живееш?":
Ти ако си паркираш нощем колата на паркинга на Кауфлана, ОК. Ние, нормалните хора паркираме пред блока. Пуснеш ли ток долу ще трябва да го опазиш от едни кафеви елфи, които ходят да го берат нощем.Коментиран от #92
18:10 13.06.2021
84 Гост
До коментар #74 от "Пак ли функционална неграмотност?":
Знам, че с всяка година плаща все повече и повече пари за ток, без да ми се е покачило потреблението. Това знам.18:11 13.06.2021
85 Гост
До коментар #77 от "Можеш ли да смяташ?":
Сайбъртрак не струваше ли 140 000 $? Ще ми струва целият апартамент. Достатъчно е за да се откажа от покупката на тази измилена играчка.Коментиран от #88
18:12 13.06.2021
86 Гост
До коментар #79 от "Давай де":
Какво зареждане смяташ бе, лйолйо? Само началната му цена е колкото на цяла къща. Евтин на брашно скъп на трици. Усещаш ли се изобщо?Коментиран от #93
18:14 13.06.2021
87 Мммммм
18:15 13.06.2021
88 Гост
До коментар #85 от "Гост":
Извинявам се 40 000 $. Натиснал съм 1 по невнимание.18:16 13.06.2021
89 Дизела
До коментар #79 от "Давай де":
Само като видя цената от 69 900 $ на Тесла Сайбъртрък с големия пробег от 800 км и се отказвам да смятам.Кади на метан е 40 000 лева.Може да провериш в Порше ауто за нови автомобили в наличност.Коментиран от #94
18:42 13.06.2021
90 😂😂😂😂
18:52 13.06.2021
91 А ти замислял ли си се?
До коментар #82 от "Антон":
Че зарядните станции се захранват от средно напрежение 6, 10 или дори 20 киловолта и кабелите не са чак толкова дебели?Освен това, 250 киловата е пиковата мощност, но зареждането с нея не става през цялото време, а и не всички зарядни станции са заети. Освен всичко това, тези мощни зарядни станции и не се захранват директно от мрежата, а от предварително заредени батерии, които могат да отдават много голяма мощност за кратко време, а после да се зареждат с много по-ниска мощност за дълго време, когато пече слънце върху фотоволтаиците върху зарядната станция или пък цената на енергията в мрежата е много ниска.
19:28 13.06.2021
92 Дрън-дрън
До коментар #83 от "Гост":
Пред блока ви няма ли вендинг автомат? Цената на зарядна станция е горе-долу колкото на вендинг автомат и при наличие на търсене, ще има и кой да ти изгради зарядни станции за зареждане както сега е наредил Вендинг автоматите за кафе. Не се притеснявай. Собственика на зарядните ще трябва да мисли как да се справя с елфите.Коментиран от #114
19:30 13.06.2021
93 Ти ако живееш в колиба
До коментар #86 от "Гост":
И cyber truck струва повече от жилището ти, моята къща струва повече от 40000 долара, тоест 65 хиляди лв. Разбрахме че мечтаеш за собствено жилище, но стига си го натяквал на всички! Надали някой ще ти подари.Коментиран от #115
19:34 13.06.2021
94 Хайде не се прави на разсеян
До коментар #89 от "Дизела":
Ако днес беше заредил батерия 200 киловатчаса у вас щеше да ти струва 33,60лв, а ако заредиш от фирмения контакт, щеше да ти струва 10 стотинки. Хайде да не се правим на много хитри и да отбягваме темата как фирмения ток бил с 50% по-скъп? Хайде сега ми обясни как ще минеш 1000 километра с баничарката за 12 лв като включим и таксите за пренос? Виждаш ли какви възможности ти предлага "скъпия" фирмен ток през почивните дни?Коментиран от #95
19:42 13.06.2021
95 Turbo
До коментар #94 от "Хайде не се прави на разсеян":
Напомняш на племенника ми ау тист.Едвам добута до средно образование,сега си стой в къщи, защото никъде не го искат на работа.Обича да си развива ивачиндулан теории, въобразява си,че велик учен,банкер,инженер,икономист, архитект и обича да спори ожесточено.Като си пие хапчета е по добре.Тесльо не се ли разпозна в описанието?20:02 13.06.2021
96 И тук ще отговоря
А иначе си пролича кой на какво се прави! Нали според тебе имаш висше образование по бизнес и финанси и също така си инженер, но нямаш елементарни познания и по двете теми!
Нали ако имаш 100 хиляди евро, няма да ги вложиш в недвижим имот, а ще ги вложиш в бизнеса и ще ги удвоиш за годината, но чудно защо от 1996-та година се занимаваш с бизнес и все още нямаш 100 хиляди евро? Да не би да говориш за себе си?
Коментиран от #97
20:09 13.06.2021
97 Turbo
До коментар #96 от "И тук ще отговоря":
Абе окперто авилдармс.Дали нямам толкова в оборотен капитал и стока в наличност?Как мислиш се прави търговия без стока и капитал? Племенника ми спори по абсолютно същия начин.Марш да си пиеш лекарства и си лягай.Коментиран от #98
20:27 13.06.2021
98 Удвояваш ли, удвояваш ли
До коментар #97 от "Turbo":
Кажи сега по новата математика ако сега имаш 100 хиляди евро, колко ще станат след една година като ги удвоиш? Племенникът ти сигурно приказва по-смислени неща от тебе! Поне със сигурност знае, че милиони не е шестцифрено число, както си мислите с Гост. Казах ти да спреш да се излагаш и да излагаш племенника си, ако въобще имаш такъв, защото в случая по-добре да нямаш и да си измислил и него, като всичко останало!Коментиран от #99
20:48 13.06.2021
99 Turbo
До коментар #98 от "Удвояваш ли, удвояваш ли":
Пиеш ли,пиеш ли хапчетата.Време е майка ти да те окъпе и да те приспива ,тесльо.И утре е ден,ще имаш достатъчно време да замислиш нови велики пасивни инвестиции.Лека нощ,тесльо.Коментиран от #100
21:22 13.06.2021
100 Ха-ха-ха и ти сменяш темата
До коментар #99 от "Turbo":
Следващия път като се размечтаеш за нов автомобил споделиш мечтите си тук, поне си измисли и един служебен микробус или поне баничарка като дизела, че разнасянето на стока из България със семейното Пежо 3008 нещо не върви, особено когато всяка година удвояваш по 100 хиляди евро, господин бизнесмен!Коментиран от #105
22:14 13.06.2021
101 Антон
Коментиран от #102
22:35 13.06.2021
102 Питай Великия бизнесмен Turbo
До коментар #101 от "Антон":
Той е велик и си го може! Цитирам : "по добре изтегли 100 хилки кредит и ги завърти в бизнес и ще се удвоят за година"https://m.fakti.bg/technozone/587306-renault-zoe-izmina-nad-760-km-s-edno-zarejdane-blagodarenie-na-specialni-gumi#comment_43
После отново :
"Ще вложиш 100 хилки в евро за 200-300 лв наем?Тия пари ги удвоявам за година бизнес окапът натомс.Има смисъл да живееш от наеми само ако имаш поне десет апартамента и прибираш 2-3 хилки месечно.Трябва обаче първо да ги купиш,само не ми казвай,че си милионер в евро."
https://m.fakti.bg/technozone/587306-renault-zoe-izmina-nad-760-km-s-edno-zarejdane-blagodarenie-na-specialni-gumi#comment_45
Ти поне доколкото знам си човек с възможности. Обясни му колко е далеч от реалността и за колко време се харчат 2000лв в едно семейство само за храна и напитки, за да разчиташ на 2000 лв пасивен доход и да не работиш?
Коментиран от #106
23:00 13.06.2021
103 Стефан Петров
Коментиран от #104
00:04 14.06.2021
104 Не е така
До коментар #103 от "Стефан Петров":
В Норвегия се кара задължително с фарове, целогодишно! Естествено, че с радио, ти мислиш че ще карат 8-9 часа без радио и топло ли?06:25 14.06.2021
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Turbo
До коментар #102 от "Питай Великия бизнесмен Turbo":
Сега се появи и Антон.Давай сега с хи хи,Мммм или направо без ник.Колко е ДДС на 100 000 лв бе тухльо тсорп?Не знаеш ли,че тези пари ги дължиш на държавата?Говоря ти за удвояване на оборот,не на печалби.Ако вкараш 100 000 лв.допълнително в оборотните си пари и ги завъртиш няколко пъти в годината с 50% надценка на стоката,дали няма да се удвоят? Можеш ли да смяташ?При годишен оборот от 200 000 лева при 260 работни дни в годината се получава 770 лв среднодневен оборот хахахаха Те малките гаражни магазинчета и фризьорските салони правят по 300 лева на ден бе тухльо натомс,от тях половината са им печалба хахахаха ти чакай за мизерния си наем хахахахаКоментиран от #108
09:11 14.06.2021
107 Turbo
09:13 14.06.2021
108 Антон
До коментар #106 от "Turbo":
Нивото ти е под всякаква критика ! От твоите думи излиза че колкото и пари да наливаш в един бизнес , той ще расте постоянно, в резултат на постоянно нарастващия оборот. Примера с кварталния магазин - колкото и стока да купуваш и да зареждаш , има предел над който повече няма да получиш. И така в един момент ще имаш излишък от стоки, без налични средства. Велико, каквито са и коментарите ти. Хубав ден!Коментиран от #109
09:43 14.06.2021
109 Turbo
До коментар #108 от "Антон":
Твоята оценка не ме вълнува тесльо хук.Винаги можеш да наемеш по голям магазин.Поне сега има много свободни.Доказах ти математически,че е възможно да си удвоиш оборота.При търговия на едро с 10% отстъпка от производителя завърташ 100 000лв. веднъж в месеца и в края на годината имаш пак удвояване на оборота.С колкото щеш ника да пишеш пак те разпознавам Пловдивски юрачиватсарк.10:00 14.06.2021
110 Анджело
До коментар #4 от "Пурко":
Кокомицин пълен си братчед10:05 14.06.2021
111 Въпрос
10:43 14.06.2021
112 Вървят де, вървят...
До коментар #7 от "Още нещо":
...как да не вървят...около 50 км. , ако през нощта са си били в гаража...щото при -15градуса , кат поседи 10 часа навън и ...А да не говорим, че теста не е правен на път с неравен терен ...пет по- сериозни нанагорнища и пробега директно ти пада на 200км., макс...
11:22 14.06.2021
113 И също...
До коментар #14 от "pbdan":
...по пътя за Матерхорн в нанагорното, че да видим колко пробег шИ имат ...11:46 14.06.2021
114 Гост
До коментар #92 от "Дрън-дрън":
Имахме, но го разбиха на втората седмица. Вече нямаме. А щом собственика ще трябва да мисли и за справяне с елфите, ще ти го прикачи към цената на тока. Добре дошъл в час по икономика за начинаещи. Урок първи - Всички разходи се поемат от крайния потребител.11:55 14.06.2021
115 Гост
До коментар #93 от "Ти ако живееш в колиба":
Жилището си е мое и ти дадох сравнение с него. Твоето изказване е само заядлива жлъч, а по темата не си казал нищо съществено.Коментиран от #116
11:56 14.06.2021
116 Turbo
До коментар #115 от "Гост":
Тоя теслю бута масло ама яко.Коментиран от #118
12:02 14.06.2021
117 S63amg
До коментар #12 от "Иван Taycan":
Тайканите по пътя за морето ги ям на закуска. Нямам идея колко им дреме, но знам, че аз с моят стил на шофиране особено когато карам в Германия няма да измина и 200 магистрални километра с електричка.12:31 14.06.2021
118 Гост
До коментар #116 от "Turbo":
Не е проблем, че бута, а че не долива хахахахахаха12:41 14.06.2021
119 гост
Коментиран от #120
13:05 14.06.2021
120 Грета Тунберг
До коментар #119 от "гост":
Обичам те скъпи!Кога ще се женим мили?13:26 14.06.2021
121 Ванчето
14:28 14.06.2021
122 333
До коментар #19 от "гост":
Не може ли сами по работа да пътуваме? София-Созопол съм го правил много пъти без да спирам, и то не по работа. Личната ми кола прави има-няма 6000км годишно, служебната 40, 50000.Дори да приемеш, че за лична кола става, спестяваш емисии за някакви никакви километри, а служебните, които въртят много пъти повече няма как да ги направиш ел. Отделно цените им са абсурдни. Зое е три пъти по-скъпо от Клио, а са един клас. Мобилните оператори ползват някакви градски въшки, които нямат проблем да са електрически, защото не минават кой знае какви километри, ама... ще купят 120 автомобила за 60 бона вместо за 20? Това са 5 милиона повече! 5 милиона!
Коментиран от #124
17:05 14.06.2021
123 гледайте
18:41 14.06.2021
124 Дрън-дрън
До коментар #122 от "333":
И какво ще ти се случи, ако спреш за 15 минути на една от четирите зарядни станции с мощност над 100 киловата до Созопол? Ще закъснееш за плажа ли? Безплатен съвет - тръгни 15 минути по-рано и няма да закъснееш!19:50 14.06.2021
125 Всъщност
До коментар #9 от "Ееееее":
е прав човекът. Аз и у нас няколко пъти изпреварвам къде Ихтиман някакви спрели ТеслИ, с регистрации от морето. Карат бавно, че иначе ще се прибират на другия ден.21:40 14.06.2021
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 лаборант
08:33 26.07.2021