През 1966 година е световната премиера на Subaru 1000 - първият японски серийно произвеждан автомобил с усъвършенствано задвижване на предните колела, но най-вече с напълно нов двигател за Subaru – 1.0-литровия Boxer с водно охлаждане. Оттогава компактните и ефективни Boxer двигатели са основен стълб на марката Subaru.
Именно концептуалните предимства на симетрично проектираните Boxer двигатели позволяват разработването на също симетрично проектираната система за задвижване на всички колела – Symmetrical AWD. Комбинацията от двете технологии е емблема за Subaru от 1972 година до ден-днешен.
От пускането на пазара през май 1966 г. Subaru е произвел над 20.4 милиона Boxer двигателя. Сега, последната разработка обогатява гамата, която се допълва от традиционните двигатели, включително обновения 2.5-литров Boxer двигател, който задвижва шестото поколение Subaru Outback (90% от компонентите са преработени спрямо същия двигател от предишното поколение).
В Boxer двигателя цилиндрите са разположени хоризонтално от двете страни на коляновия вал, а буталата се движат едно срещу друго, подобно на двама боксьора в боксов мач – образ, от който произлиза името на тази технология. Това, според японците, са най-добрите условия за идеален баланс на масите.
Освен това тези двигатели от самото начало се характеризират с изключително дълъг живот и надеждност и по този начин допринасят значително за удовлетвореността на клиентите на марката. Още нещо любопитно е, че без BOXER двигателя, като задвижваща система, симетричното задвижване на всички колела - Symmetrical AWD, което отличава марката вече почти половин век, не би било възможно.
От двигателя, разположен по-ниско (в сравнение с един редови или V-образен двигател) благодарение на своята конфигурация, до трансмисията, от кардановия вал до задния диференциал, цялото задвижване е разположено в една линия по протежение на централната ос на автомобила, което е в полза на балансираното, неутралното и безопасно поведение при шофиране.
Сега тези двигатели се електрифицират, чрез система e-BOXER. В постоянния си стремеж към непрекъснато усъвършенстване на Boxer двигателя и на системата за задвижване Subaru си е поставил за цел до 2030 г. 40% от неговите продажби да бъдат на хибридни. Вълнуващи перспективи, с които значително се намаляват вредните емисии, като същевременно се запазва основната цел на характерното за Subaru удоволствие от шофирането и предимствата за безопасност на легендарното симетрично задвижване на всички колела.