2 Август, 2021 12:08 11 045 32

55 години Boxer двигатели от Subaru

  • subaru-
  • boxer

От 1966 година до днес са произведени повече от 20 милиона такива двигателя

55 години Boxer двигатели от Subaru - 1
Boxer двигател FB25 на новия Subaru Outback

През 1966 година е световната премиера на Subaru 1000 - първият японски серийно произвеждан автомобил с усъвършенствано задвижване на предните колела, но най-вече с напълно нов двигател за Subaru – 1.0-литровия Boxer с водно охлаждане. Оттогава компактните и ефективни Boxer двигатели са основен стълб на марката Subaru.

Именно концептуалните предимства на симетрично проектираните Boxer двигатели позволяват разработването на също симетрично проектираната система за задвижване на всички колела – Symmetrical AWD. Комбинацията от двете технологии е емблема за Subaru от 1972 година до ден-днешен.

От пускането на пазара през май 1966 г. Subaru е произвел над 20.4 милиона Boxer двигателя. Сега, последната разработка обогатява гамата, която се допълва от традиционните двигатели, включително обновения 2.5-литров Boxer двигател, който задвижва шестото поколение Subaru Outback (90% от компонентите са преработени спрямо същия двигател от предишното поколение).

55 години Boxer двигатели от Subaru

В Boxer двигателя цилиндрите са разположени хоризонтално от двете страни на коляновия вал, а буталата се движат едно срещу друго, подобно на двама боксьора в боксов мач – образ, от който произлиза името на тази технология. Това, според японците, са най-добрите условия за идеален баланс на масите.

Освен това тези двигатели от самото начало се характеризират с изключително дълъг живот и надеждност и по този начин допринасят значително за удовлетвореността на клиентите на марката. Още нещо любопитно е, че без BOXER двигателя, като задвижваща система, симетричното задвижване на всички колела - Symmetrical AWD, което отличава марката вече почти половин век, не би било възможно.

От двигателя, разположен по-ниско (в сравнение с един редови или V-образен двигател) благодарение на своята конфигурация, до трансмисията, от кардановия вал до задния диференциал, цялото задвижване е разположено в една линия по протежение на централната ос на автомобила, което е в полза на балансираното, неутралното и безопасно поведение при шофиране.

55 години Boxer двигатели от Subaru

Сега тези двигатели се електрифицират, чрез система e-BOXER. В постоянния си стремеж към непрекъснато усъвършенстване на Boxer двигателя и на системата за задвижване Subaru си е поставил за цел до 2030 г. 40% от неговите продажби да бъдат на хибридни. Вълнуващи перспективи, с които значително се намаляват вредните емисии, като същевременно се запазва основната цел на характерното за Subaru удоволствие от шофирането и предимствата за безопасност на легендарното симетрично задвижване на всички колела.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Alf

    53 97 Отговор
    55 години мъки за потребителите и троен разход на бензин

    Коментиран от #20, #32

  • 2 Auto

    104 25 Отговор
    Subaru си е Subaru.Който е имал и карал знае за какво става въпрос.Прфектни ,здрави машини с най доброто4х4.

    Коментиран от #4

  • 3 механик

    66 22 Отговор
    Имат си и предимствата този тип двигатели, но са трудни за ремонт и избиват гарнитури.

    Коментиран от #5

  • 4 Жеко

    11 18 Отговор

    До коментар #2 от "Auto":

    Те са вече Тойота! Вече вадят модели без 4х4. Фуджи Хеви Инд наравиха избор.
  • 5 незнайко

    46 5 Отговор

    До коментар #3 от "механик":

    Когато не се сменят навреме, наистина гарнитурите избиват . Но това е единствения можеби недостатък ! Трудния ремонт вече е на всички нови коли .
  • 6 Пламен

    18 94 Отговор
    Най доброто 4х4 е на Ауди.
  • 7 .......

    28 41 Отговор
    СКЪПА ПОДРЪЖКА

    Коментиран от #22

  • 8 Лаици

    16 36 Отговор
    Статията е за лаици, повечето неща не са верни.
  • 9 6A13TT

    59 3 Отговор
    Надлъжният боксер и симетричното 4х4 (равна дължина на всички полуоски) е най-добрата геометрия за една кола. Идеалният семеен автомобил, поради своята управляемост и от там - висока сигурност.
  • 10 Ники

    31 2 Отговор
    На български е "двигател Боксер". Не обръщайте словореда - не сме англо-американска колония.
  • 11 Д фен

    36 9 Отговор
    По-мързелив двигател не съм срещал да работи легнал.
  • 12 попа

    12 49 Отговор
    много лоши и проблемни автомобили
  • 13 ТРОШАЧА

    53 10 Отговор
    Като гледам тук коментират само чули на бръснаря от брат му за това и онова какво било Субару! Който веднъж е купил Субару става верен фен и много добре знае защо !
  • 14 Този

    46 4 Отговор
    Имал съм форд рено бмве алфа опел и др. Сега смених субаруто с друго субару и така ще е до края

    Коментиран от #30

  • 15 5884

    5 34 Отговор
    Като видя двигател и виждам една архаична “технология” все едно сме 19 век средата 🙄🙄🙄
  • 16 0000

    8 37 Отговор
    55 години смях в залата
  • 17 Subi

    37 10 Отговор
    Караите си трицилиндровите турбо гробове ,а на мен да оставете да си карам 3.0 Н6 мотор ,нека да ми е зле.Който е карал Субару знае за какво иде реч.

    Коментиран от #18

  • 18 0000

    21 35 Отговор

    До коментар #17 от "Subi":

    Абе който е ремонтирал по-знае.става дума за една чуплива тоалетна с тънка и ръждясваща ламарина и пишман трансмисия.Ай няма нужда

    Коментиран от #19

  • 19 Гладна кокошка

    34 10 Отговор

    До коментар #18 от "0000":

    Просо сънува! Гроздето е кисело приятелче! Четиридесет години карам Subaru,-та имам няколко! Всичите вървят без проблеми редовна профилактика! Почнал съм с Москвич 1360 не си и чувал!? Имал съм всякакви талиги! Гроздето е "кисело"
  • 20 куку руку ку

    24 1 Отговор

    До коментар #1 от "Alf":

    Бъркаш боксер с ванкел и Субару с Мазда!
  • 21 Кристо

    24 7 Отговор
    Сменил съм доста коли, но от две години карам Субару и вече винаги само Субару !

    Коментиран от #23

  • 22 33333

    9 6 Отговор

    До коментар #7 от ".......":

    Хайде бе, колко Субарута си поддържал? Колко ти е излязло?
  • 23 Д фен

    0 4 Отговор

    До коментар #21 от "Кристо":

    рано ти е още за оценка
  • 24 fen

    32 0 Отговор
    Не робувам на марки, но 9 години карах Субару Импреза Турбо и съм много доволен от автомобила! Никакви проблеми с двигателя и окачването и въобще.... само смяна консумативи. Много стабилен в завои и пъргав! Високият разход на гориво е единствения недостатък.
  • 25 дидо

    8 13 Отговор
    купих едно за 5000.....возията му е супер но до сега по поне 2000 лв за ремонти на година сменил съм по4ти вси4ко без купето а някои неща по 5-6 пъти стршно скъпа за подръжка кола с ремонтите до с ми е над 15000 лв без консумативите

    Коментиран от #26, #28

  • 26 Точно и ясно написано

    3 8 Отговор

    До коментар #25 от "дидо":

    Точно и коректно написано, имам приятел с аутбак какво ли не му смени главини,лагери,гарнитури,свещи постоянно и автомата прави и,пак си е същото.
  • 27 VW boxer i BMW boxer за мотори са

    3 5 Отговор
    Най надеждни VW boxer един ремък и бензинова помпа е с въздушно охлаждане и маслен филтър на карбуратора а на 4х4 трябва да сменяш всичките гуми комплект не е като на обикновенните автомобили на които гумите могат да им се сменят местата за по дълго използване
  • 28 От де знаиш бе

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "дидо":

    Караш крачна тротонетка и не знаеш как се сменя гумата и? Нямаш представа от коли! Карай си с твоя ник! Гроздето е кисело, ако знаеш какво казва един по-горе Точно и ясно написано! Хахахааа
  • 29 блаблабла

    6 2 Отговор
    плюещите марката са си купили кочини за по два бона и сикат да се возят хахахаха отдавна не чета тъпите ви философии на немските пушляци ми според всички тъпоъгълни разбирачи като не става субару що не са фалирали за 55 години ката за това време мнооого други марки си отидоха и никой не чу за тях скъпи били за подръжка е ремъци ролки и там както си му е реда е колкото на един шаран смотан примерно ай се скриите то кат немате майстори за марката ви щавят щот сте балааци
  • 30 А1111

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "Този":

    audi не си имал
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Alf":

    Айде без градски легенди, плс! OUTBACK 2002 3.0 H6 208 коня, даже с гуми ТOYO Open Country AT+ 215/65/16 със скорост 110 на темпомат ми дава 12-12.5 литра газ на 100 км пробег. Имам си и копче POWER ако глезльовци като теб се опитават да ме изпреварват, че после да ми бият спирачки преди всяка лека кривка! Иначе съм съгласен , че разхода на 2.5 двигатела е над 13-14 литра на същото каране но той все пак е САМО 154 коня! И малко цифри- купено за 5000 лв, 2000 газов инсжекцион с най-бързите дюзи и електромагнитен омаслител на клапаните и 520 лева гумите , общо около 8000 лв. Карам го 7 години без да съм пипал нищо по двигателя и сменям само консумативи, шарнири и биалетки. Нека да са мъки пък аз да си летя със 100, да не чувам двигателя и шума на вятъра и да минавам през гърбиците с 60. Много е гадно ,да!!!