Отидете към основна версия

12 018 26

Хиперекраните на автомобилите: Mercedes ги измисля преди... 25 години

  • хиперекран-
  • mercedes-benz-
  • f 200 imagination-
  • eqs

Новият Hyperscreen на Mercedes е доста впечатляващ , но до известна прилича на концептуалния автомобил Mercedes-Benz F 200 Imagination от... 1996 година

За първи път показан на автомобилното изложение в Париж през октомври 1996 г., концептуалният автомобил разполага с редица функции, които може би са звучали като научна фантастика, но днес могат да бъдат намерени в много превозни средства.

"Електрониката разпознава командите на водача като желание за определено състояние на шофиране - ускоряване, спиране, управление, заден ход - и след това в един миг решава как най-добре и най -безопасно да изпълни командите на водача“, пише в прессъобщението на Mercedes през 1996-а. "Това се случва в зависимост от ситуацията, защото компютърът използва информация от различни сензори, които му дават информация за скоростта, оборотите на колелата и двигателя, състоянието на пътната настилка и движенито на самия автомобил, наред с много други неща."

При разработката на F 200 Imagination се използва "симулатор за шофиране", друга технология, която е разпространена днес. Имайте предвид, че дори тогава тази технология не е нова - Mercedes започва да използва първия си симулатор за шофиране през 1985 г.


Производственият EQS на Mercedes-Benz от 2022 г. по-горе разполага с „хиперекран“, подобен на този от F 200 Imagination


Концепцията от преди 25 години разполага с огромен цветен екран, който се простира от единия край на таблото до другия. Макар и доста различна от днешната, наречена Hyperscreen , системата включва цифрови инструменти, бордови компютър, камери за обратно виждане, навигационна система, радио, CD и DVD плейър и телефон. Може дори да се свърже с интернет, за да позволи на бизнесмените да работят в движение.

Клъстерът на F 200 Imagination също така показва активния контрол на шасито, разпознава глас , контролира ръчната спирачка с електрическо задвижване, а ветроупорното стъкло може да стане непрозрачно с натискане на бутон. Не всички от тези иновации обаче имат успех.

Въпреки че много от нещата на тази невероятна концепция могат да бъдат намерени в серийните автомобили днес, превозните средства все още имат волан, а не джойстика, който се вижда във F 200. Системата обаче е "умна" още тогава - преди 25 години.

Що се отнася до дизайна на F 200 Imagination, въпреки че по-екстремните елементи бяха омекотени, съществената форма на колата беше използвана в Mercedes-Benz CL от 1999 г. Днес F 200 може да бъде видян в музея на Mercedes-Benz.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 14 гласа.

Свързани новини