Световните продажби на акумулаторни автомобили през май тази година са се увеличили значително. Въпреки трудната ситуация в света, през този месец май са регистрирани 699 708 автомобила с нулеви или близки до нулеви емисии, което е с цели 55% повече от същия период на миналата година.
Трябва да се отбележи и, че продажбите на електрически превозни средства са повече от два пъти по-високи от тези на хибридите. Освен това търсенето на електрически превозни средства расте бързо, докато търсенето на хибридни автомобили спада за втори пореден месец.
Ето и статистиката за май:
Електрически превозни средства: приблизително 501 хиляди единици (увеличение с 65%), пазарен дял 8,6%
Хибриди: около 198 хиляди броя (увеличение от 37%), пазарен дял 3,4%
Общо: 699 708 електрифицирани автомобила (ръст от 55%), пазарен дял 12,0%
Топ 10 на най-популярните модели електромобили за май 2022 г.:
Wuling Hong Guang MINI EV - 34 037 бр.
BYD Song (BEV+PHEV) - 31 989
Tesla Model Y - 28 147
BYD Han (BEV+PHEV) - 23 978
Tesla Model 3 - 22 621
BYD Qin Plus (BEV+PHEV) - 17 974
BYD Yuan Plus (BEV) - 11 550
Li Xiang One EREV - 11 496
Volkswagen ID.4 - 10 728
GAC Aion S - 10 504
Топ 20 за първите пет месеца на 2022 г.:
Tesla Model Y - 214 927
Tesla Model 3 - 165 343
Wuling Hong Guang MINI EV - 161 579
BYD Song (BEV+PHEV) - 127,304
BYD Qin Plus (BEV+PHEV) - 109 319
BYD Han (BEV+PHEV) - 71 869
BYD Tang (BEV+PHEV) - 48 532
BYD Dolphin - 48 201
Li Xiang One EREV - 47 380
Volkswagen ID.4 - 46 968
Chery QQ Ice Cream - 44 434
Hyundai Ioniq 5 - 44 221
Changan Benni EV - 41 343
BYD Yuan Plus - 38 206
Chery eQ1 - 37 222
Kia EV6 - 34 639
Hozon Neta V - 32 255
GAC Aion Y - 32 450
Ford Mustang Mach-E - 31 216
GAC Aion S - 31 025
Прави впечатление, че китайците имат огромно присъствие при най-продаваните електрифицирани коли, като само Tesla, Volkswagen, Hyundai/Kia и Ford успяват да се конкурират с тях.
Ще припомним, че наскоро стана известна и статистиката за продажбите на Tesla и BYD за последните 6 месеца. Както вече ви информирахме от неястава ясно, че BYD успяват да задминат американския си конкурент, като единствената уловка е, че в данните се вземат предвид и хибридите на китайската марка.