Компанията Gotion High-Tech Co. представи интересна литиево-желязо-манган-фосфатна (LMFP) батерия, способна да осигури заряд на електрическа кола, достатъчен за автономен пробег с едно зареждане от 1000 км. Досега този пробег се осигуряваше основно от по-скъпи никел-кобалтови батерии, пише Bloomberg.
Инженерите от Gotion добавят манган, за да намалят допълнително цената на литиево-железно-фосфатната (LFP) батерия, използвана днес от големи производители на електрически автомобили като китаййския BYD Co.
Сега, с иновационната батерия става възможно намаляването на крайната цена на някои модели. Също така LFP батериите са по-мощни и в същото време по-компактни, което ги прави все по-популярни. Но основното е, че са по-евтини за производство.
Максималната енергийна плътност на LFP батериите е 190 Wtg/kg, но новата батерия Gotion достигна 240 Wtg/kg. Това означава, че може да съхранява повече енергия във всяка секция, което от своя страна прави възможно намаляването на теглото и общия размер на батерията.
Трябва да отбележим, че китайската компания Gotion High-Tech зае осмо място сред най-големите производители на батерии за електрически превозни средства през миналата година.