На приключилото международно изложение Comtrans-2023 местният производител КАМАЗ, наред с други експонати, изложи новия Маяк - това вече е името на безпилотната модификация на новия камион КАМАЗ-54901.
На външен вид Маяк не се различава много от останалите влекачи от поколението K5 - дори воланът е запазен в салона. И е ясно защо: в началото професионални шофьори ще наблюдават безпилотните превозни средства по маршрута. Припомняме, че през юни КАМАЗ пусна в експлоатация такива превозни средства по магистрала М-11 Нева.
Преди това проектът за безпилотен влекач на базата на КАМАЗ-54901 се наричаше Континент . Официален коментар за смяната на името няма, но е ясно, че като цяло проектът е в доста сериозна актуализация, ако не и изцяло нов.
В крайна сметка самият KAMAZ-54901 всъщност е прероден - вместо европейски компоненти от предишни европейски партньори, сега широко се използват руски компоненти.