Повечето автомобилни производители вървят с пълна пара напред към електрифицирано бъдеще, но някои вярват, че пътят напред ще бъде малко по-неравен от очакваното. Mercedes-Benz уверено върви към прехода от бензинови към електрически модели, но дилърите на компанията срещат трудности при продажбата на електрическите автомобили.
Статистиката показва, че на дилърите са им необходими средно 82 дни, за да продадат електрическите превозни средства Mercedes, много повече от средните 57 дни за луксозния сегмент и само 38 дни за съперника BMW. Електрическата гама на автомобилния производител в момента включва EQS и EQS SUV, EQE и EQE SUV, EQB, EQA и висок клас EQS SUV на Maybach.
Дори в богатите страни клиентите на Mercedes са изненадани от цените за линията EQ, които според търговците са доста по-високи от очакванията. Дилърите са на мнеие, че отстъпките биха им помогнали в продажбите, но производителят все още не бърза да ги предлага.
Според продавачите на луксозната немска марка, основната причина за значителния спад в търсенето е негъвкавата ценова политика: „Електрическите автомобили идват при нас, независимо дали сме ги поръчали. Твърде високата цена, особено в горната част на гамата електрически автомобили, плашат много клиенти . "
Някои в Mercedes смятат, че проблемът е в продуктите, защото те не са толкова желани, колкото S-класата или AMG GT Coupe. Също така се посочва, че EQS не е автомобилът, който вдъхва желание за разлика от бензиновия си аналог S-Klasse.
Цената може да не е толкова голям проблем за купувачите на Mercedes, колкото за клиентите на други марки, но парите са в ума на всеки в наши дни. Лихвените проценти са високи, всичко останало в живота на купувачите също става по-скъпо, инфлацията повишава цените - всичко това принуждава хората да изучават по-внимателно ценовите етикети, дори и при премиум автомобилите.
Трябва също да се отбележи, че пазарът на електрически автомобили постепенно излиза от етапа на подкрепа от ентусиастите и обикновените потребители не искат да бъдат опитни зайчета за тестване на нови технологии. От само себе си се разбира, че електрическите автомобили на Mercedes не се открояват като ярки иновации в сфера, където тенденциите се задават от Tesla и китайските производители, водени от BYD.
Интересно е, че за да минимизира рисковете при прехода към чисто електрически автомобили, Mercedes-Benz, за разлика от своите конкуренти от BMW и Audi, направи отделна линия EQ, които са доста различни по дизайн от традиционните автомобили на марката.
Може би това също се отрази на нивото на продажбите. От друга страна, продажбите на познатите, включително външно, автомобили с трилъчева звезда остават добри и марката не получава негативни отзиви от феновете си поради екстравагантни експерименти с външния вид, като BMW с линията iX.
Интересното е, че 90% от дилърите на Mercedes-Benz казват, че имат EV или PHEV на склад. Mercedes има няколко модела електрически превозни средства с батерии на пазара, но още толкова са на път да се появят. Въпреки доста агресивното навлизане в сегмента на електрическите превозни средства, Mercedes се изправи пред проблем с продажбите поради нежеланието си да се адаптира към силно конкурентна среда.
Един от дилърите казва, че има шестмесечен запас от електрически автомобили на склад, но почти никакаъв за модели с двигатели с вътрешно горене. Иронията в ситуацията е, че Mercedes-Benz, по-точно Daimler AG, са съоснователи на Tesla и притежават значителен дял в компанията до 2014 г., което им даваше право да участват в борда на директорите и да влияят върху важни решения.