17 Ноември, 2023 11:52 4 425 29

Какво отблъсква купувачите на нови коли от електромобилите?

  • електромобили-
  • пазар
Какво отблъсква купувачите на нови коли от електромобилите? - 1

Според експерти, и според самите купувачи, днес потенциалните собственици на нови автомобили са най-отблъснати от електрическите автомобили не от скромния им пробег с едно зареждане на батерията, а от високата им цена.

Факт е, че пазарът на електромобили изпитва известно забавяне, като това се вижда от спада на потребителското търсене за тях. Едно ново проучване на S&P Global показва, че най-големият фактор за нежеланието да се купи електромобил е високата цена на новите електрически автомобили.

По-специално в Северна Америка повечето електромобили са по-големи и по-луксозни, което води и значително по-високата им цена. Но дори в други части на света, където електромобилите са по-достъпни, като Китай, високите цени на батериите и електрическите двигатели също отблъскват клиентите.

Почти половината потребители, анкетирани от S&P Global по света, заявяват, че смятат, че цената на електрическите автомобили е твърде висока. Във време, когато средните месечни плащания за нови автомобили в САЩ достигнаха исторически върхове, цената се превърна в силен фактор за купувачите на нови автомобили.

Въпреки че най-голямата пречка пред приемането на електрически превозни средства е тяхната цена, пробегът с едно зареждане на батерията също е проблем за потенциалните купувачи. Сред потребителите, анкетирани от S&P Global, 46 процента заявяват, че са загрижени колко време отнема зареждането, а 44 процента са загрижени за наличността на зарядни станции.

Докато повечето анкетирани хора са готови да чакат от 30 до 60 минути, за да заредят колата си, скорошни доклади за надеждността на американската инфраструктура и относителната рядкост на зарядните станциите (в сравнение с бензиностанциите) означават, че въпросът с презареждането на батерията все още тежи на много потребители. За щастие, сътрудничеството между традиционните производители на автомобили и Tesla може да помогне за решаването на този проблем, но на този етап 0 само в САЩ.

Интересното е, че само 51 процента от собствениците на електромобили казват, че имат зарядно устройство у дома, а повечето не желаят да плащат допълнително, за да инсталират бързо зарядно устройство в гаража си. Вместо това повечето предпочитат да зареждат електрическите превозни средства на работа или на обществени зарядни станции.

Добрата новина за автомобилните производители е, че безпокойството за пробега е останало на заден план. Само 29 процента от анкетираните заявяват, че очакват новата електрическа кола да може да изминава повече от 300 км с едно зареждане. В същото време 19 на сто заявяват, че пробег от 400 до 500 км би ги устройвал.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПАПУРЯ

    35 4 Отговор
    Какво ли?Че те сами си горят,особено при високи летни температури.Самозапалват се и айде до.Това не е бъдещето,само да ви кажа.
  • 2 Ганчю

    40 4 Отговор
    Аз ще карам ли ,или ще се озъртам за зарядна станция
  • 3 Щях

    35 3 Отговор
    Да си купувам ,в къщата имам гараж ,ама как да я вкарам и да я включа да се зарежда,ако се запали ,ни кола ни къща
  • 4 Отговор

    34 4 Отговор
    Прекалено високи цени за електромотор и батерия произведени в Китай. Нестабилност, самозапалване и нисък преход с едно зареждане. Старата батерия какво я правим след 3 години? Купуваме си отново половин кола? Заедно с новите цени на тока това няма как да се хареса на никого.

    Коментиран от #20

  • 5 МЪСК

    8 54 Отговор
    Шубето, мрънкането и вечното лошо настроение.
    Понеже с петролна кола нямаш пари: отиват за гориво и ремонти (от сипани 10 литра, 9 отиват в канала и само 1 се превръща в кинетична енергия движение напред/ ДВГ е 800 движещи се чарка). Празен ход, работи на място, чади, тресе се и харчи пари.
    Нямаш здраве: СМОГ и отровни газове. 💨
    Нямаш динамика: предница подскача, съединител буксува, бучи и не върви.
    Нямаш кола, а ретро чайник.

    С кола на ток имаш свобода: зареждаш вкъщи, в МОЛ-а, на вилата, на зарядна станция и бързозаряден хъб за 20 мин. Имаш вървеж: изстрелва се като ракета. Имаш пари: 2 лв на 100 км, 0 поддръжка, 0 ремонти (само 1 движещ се чарк - ротор), 0 данък, безплатно паркиране. Имаш рекуперация: при всяко спиране пълни батерията. Имаш пространство: преден и заден багажник. Имаш тишина. Имаш чист въздух. Имаш настроение. Имаш престиж. Имаш всичко!

    Коментиран от #8, #9, #11, #12, #13

  • 6 Е как какво

    35 3 Отговор
    Що за въпрос, на всеки е ясно:
    - Висока първоначална цена
    - Нулева остатъчна стойност след 8-10 години
    - бавно зареждане, а вече и скъпо когато не е в къщи
    - малък пробег

    Коментиран от #16

  • 7 Съдията Дред

    35 6 Отговор
    Все още има някаква далавера, ако имаш гараж и зареждаш на нощна. Но на елдрайв например цената е 90 ст. за киловатчас, на Кауфланд беше 88 ст. На тия цени разхода е над 15 лева на 100 км, или на градско е колкото дизел, но на извънградско става доста по скъпо. Пък и е голям кеф, като карам кола , която съм взел нова за 30 000 лева , на магистралата да подминавам поне двайсет пъти по скъпо Порше Тайкан като бърз влак малка гара. Голям майтап е да видиш как някой теслар кара на магистрала с 80, най много 90 кмч, щото като я настъпи на 130 я стигне от София до Пловдив, я не. На Макдоналдс в Търново въм виждал да се бият за кабела. Жени пищят, деца реват, и трима джендъряка не могат за се разберат кой по напред да се закачи за една от двете станции за зареждане. Вътре в заведението се чуваше как трябвало да стигнат еди кога си до еди къде си, щот не знам си кво. Аз като заредя в София , отивам до Балчик и се връщам без да ми светне резервата. Спирам, ако аз имам нуждата да презаредя, или разтоваря.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Хаха

    27 3 Отговор

    До коментар #5 от "МЪСК":

    Гейзи, пропуснал си най-важното, че с електричката постоянно получаваш неприлични предложения от себеподобни 🌈👬💞
  • 10 Бай Онзи

    15 3 Отговор
    Това, че не са автомобили. Няма красота, няма го изяществото на Бруно Сако, неремонтируеми двигатели с малък ресурс и още много други неща. Що се отнася до електрокарите, без коментар.

    Коментиран от #21

  • 11 Порно

    28 3 Отговор

    До коментар #5 от "МЪСК":

    Колата ми, която купих като нова през 2021 година, и апартамента ми край Созопол струват заедно колкото електрокар/ не броя недоразумението на Дачия и малките колички с пробег 100 км/. До Созопол отивам за 4 часа, спирам за почивка, не се юркам. Карам с уважение към правилника, но не се ограничавам на магистралата в повече от законово предписаното. Правил съм експеримент от пълен резервоар го доливам до капачката в Созопол. 14 литра, с натоварена кола и климатик. Ти за колко време ще стигнеш от София до Созопол ? В София да речем можеш да заредиш у вас/аз имам гараж/, но колко ще ти струва на магистралата, по горе са написани цени. Гледал съм таблица на електрически Ситроен. При 50 кмч минава 360 км, при 130 кмч минава 173. Това при положение че пътника и багажа е до 100 кг и без климатик. А ако пътуваме поне двама с багаж зимата или лятото ? Зимата се топля в колата на път безплатно, лятото малко ми качва разхода охлаждането. Тия приказки за светлото бъдеще съм ги чувал многократно в живота си. И не ми давай съвет да си купя скъп електрокар , и вместо да се купува ваканционен имот, да ходя на хотел където си искам. Откарвам около два месеца общо на морето, тази година на хотел това време щеше да струва поне 12 000 лева, аз за такса поддръжка, ток, вода , телевизия и интернет съм платил под хиляда. За няколко години жилището се изплаща, ама можеш да го продадеш , а парите за хотел отлитат.
  • 12 Мисля

    33 5 Отговор

    До коментар #5 от "МЪСК":

    А зимата при включен климатик,чистачки,мултимедия и фарове,как и накъде се "изстрелваш"?Изстрелваш" ама наум,отделно,че при минусови температури батерията ти я те закара я не.Ами ако живееш в планинска местност след два баира и си в джаза.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 7000км седем хиляди километра

    5 5 Отговор
    С едно зареждане.....на камион.
    Ха, сега ма стигнете.
  • 15 Защо отново????

    8 0 Отговор
    Тази новина нали я писахте онзи ден?? Защо сега отново?
  • 16 Давай насам

    4 11 Отговор

    До коментар #6 от "Е как какво":

    "Нулева остатъчна стойност след 8-10 години"

    ако знаеш за такива електромобили, за които собствениците им се чудят на кого да подарят за без пари, обаждай се насам и ще дам на собственика 5000 лв за осемгодишният му автомобил и на тебе по 5 000 лв за всеки такъв намерен автомобил.

    Чак се чудя Дали смятате че тези които ви четат мнението са толкова наивни да ви повярват, че да говорите чак толкова големи небивалици в които не вярва и малко дете.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Ироничен

    14 2 Отговор
    Живея в блок. С кабел от терасата ли да зареждам или да включа къща с гараж в цената на колата?
    Като ида до Пирин или до морето, там къде ще заредя, за да се върна? Ветнъж годишно ходя до Алпите. Обикновено на връщане вземам около 1500 километра наведнъж. Как става това, ако не си с голям дизел?
  • 19 Не че нещо... АМА...

    6 2 Отговор
    Помня първите мобифони у нас на цена 1,2 милиона лева.... Цитрон май беше компанията... Малко хора можеха да си го позволят....но се промениха нещата. И с колите ще е така, просто трябва време....
  • 20 Те електрическите коли

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "Отговор":

    Те електрическите коли не са с елементи на Лекланше бе колега. 10г гаранция или 100000мили имат. Това не го ли знаеш? При правилна употреба обикновено се минават 2 пъти поне мили преди да се наложи подмяна на батерията.

    Коментиран от #27

  • 21 Абе Бай,

    4 3 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Онзи":

    2 милиона километра е гаранцията на електромотора на ТЕСЛА. Това ще те надживее.

    Коментиран от #22, #26

  • 22 Саламуров

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Абе Бай,":

    А на пироните колко е гаранцията?
  • 23 Радиото

    1 0 Отговор
    Попитали радио Ереван:
    - Как да кажа, че карам електромобил, без да казвам "електромобил"?
    - "Карам TESLA!" - отговорило радиото
  • 24 Ники Лауда

    5 1 Отговор
    Какво да привлича купувачите:
    =Висока цена,
    =Малък пробег,
    =Лесно запалими,
    =Бързо отравяне на батерията,
    =Прекалено скъпа нова батерия...

    Коментиран от #25

  • 25 Блез Паскал

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ники Лауда":

    Пропуснал си - Бавно зареждане
  • 26 Старец

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Абе Бай,":

    А на батерията?

    Коментиран от #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.