Според експерти, и според самите купувачи, днес потенциалните собственици на нови автомобили са най-отблъснати от електрическите автомобили не от скромния им пробег с едно зареждане на батерията, а от високата им цена.
Факт е, че пазарът на електромобили изпитва известно забавяне, като това се вижда от спада на потребителското търсене за тях. Едно ново проучване на S&P Global показва, че най-големият фактор за нежеланието да се купи електромобил е високата цена на новите електрически автомобили.
По-специално в Северна Америка повечето електромобили са по-големи и по-луксозни, което води и значително по-високата им цена. Но дори в други части на света, където електромобилите са по-достъпни, като Китай, високите цени на батериите и електрическите двигатели също отблъскват клиентите.
Почти половината потребители, анкетирани от S&P Global по света, заявяват, че смятат, че цената на електрическите автомобили е твърде висока. Във време, когато средните месечни плащания за нови автомобили в САЩ достигнаха исторически върхове, цената се превърна в силен фактор за купувачите на нови автомобили.
Въпреки че най-голямата пречка пред приемането на електрически превозни средства е тяхната цена, пробегът с едно зареждане на батерията също е проблем за потенциалните купувачи. Сред потребителите, анкетирани от S&P Global, 46 процента заявяват, че са загрижени колко време отнема зареждането, а 44 процента са загрижени за наличността на зарядни станции.
Докато повечето анкетирани хора са готови да чакат от 30 до 60 минути, за да заредят колата си, скорошни доклади за надеждността на американската инфраструктура и относителната рядкост на зарядните станциите (в сравнение с бензиностанциите) означават, че въпросът с презареждането на батерията все още тежи на много потребители. За щастие, сътрудничеството между традиционните производители на автомобили и Tesla може да помогне за решаването на този проблем, но на този етап 0 само в САЩ.
Интересното е, че само 51 процента от собствениците на електромобили казват, че имат зарядно устройство у дома, а повечето не желаят да плащат допълнително, за да инсталират бързо зарядно устройство в гаража си. Вместо това повечето предпочитат да зареждат електрическите превозни средства на работа или на обществени зарядни станции.
Добрата новина за автомобилните производители е, че безпокойството за пробега е останало на заден план. Само 29 процента от анкетираните заявяват, че очакват новата електрическа кола да може да изминава повече от 300 км с едно зареждане. В същото време 19 на сто заявяват, че пробег от 400 до 500 км би ги устройвал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПАПУРЯ
11:59 17.11.2023
2 Ганчю
11:59 17.11.2023
3 Щях
12:01 17.11.2023
4 Отговор
Коментиран от #20
12:18 17.11.2023
5 МЪСК
Понеже с петролна кола нямаш пари: отиват за гориво и ремонти (от сипани 10 литра, 9 отиват в канала и само 1 се превръща в кинетична енергия движение напред/ ДВГ е 800 движещи се чарка). Празен ход, работи на място, чади, тресе се и харчи пари.
Нямаш здраве: СМОГ и отровни газове. 💨
Нямаш динамика: предница подскача, съединител буксува, бучи и не върви.
Нямаш кола, а ретро чайник.
С кола на ток имаш свобода: зареждаш вкъщи, в МОЛ-а, на вилата, на зарядна станция и бързозаряден хъб за 20 мин. Имаш вървеж: изстрелва се като ракета. Имаш пари: 2 лв на 100 км, 0 поддръжка, 0 ремонти (само 1 движещ се чарк - ротор), 0 данък, безплатно паркиране. Имаш рекуперация: при всяко спиране пълни батерията. Имаш пространство: преден и заден багажник. Имаш тишина. Имаш чист въздух. Имаш настроение. Имаш престиж. Имаш всичко!
Коментиран от #8, #9, #11, #12, #13
12:29 17.11.2023
6 Е как какво
- Висока първоначална цена
- Нулева остатъчна стойност след 8-10 години
- бавно зареждане, а вече и скъпо когато не е в къщи
- малък пробег
Коментиран от #16
12:32 17.11.2023
7 Съдията Дред
12:35 17.11.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Хаха
До коментар #5 от "МЪСК":
Гейзи, пропуснал си най-важното, че с електричката постоянно получаваш неприлични предложения от себеподобни 🌈👬💞12:45 17.11.2023
10 Бай Онзи
Коментиран от #21
12:50 17.11.2023
11 Порно
До коментар #5 от "МЪСК":
Колата ми, която купих като нова през 2021 година, и апартамента ми край Созопол струват заедно колкото електрокар/ не броя недоразумението на Дачия и малките колички с пробег 100 км/. До Созопол отивам за 4 часа, спирам за почивка, не се юркам. Карам с уважение към правилника, но не се ограничавам на магистралата в повече от законово предписаното. Правил съм експеримент от пълен резервоар го доливам до капачката в Созопол. 14 литра, с натоварена кола и климатик. Ти за колко време ще стигнеш от София до Созопол ? В София да речем можеш да заредиш у вас/аз имам гараж/, но колко ще ти струва на магистралата, по горе са написани цени. Гледал съм таблица на електрически Ситроен. При 50 кмч минава 360 км, при 130 кмч минава 173. Това при положение че пътника и багажа е до 100 кг и без климатик. А ако пътуваме поне двама с багаж зимата или лятото ? Зимата се топля в колата на път безплатно, лятото малко ми качва разхода охлаждането. Тия приказки за светлото бъдеще съм ги чувал многократно в живота си. И не ми давай съвет да си купя скъп електрокар , и вместо да се купува ваканционен имот, да ходя на хотел където си искам. Откарвам около два месеца общо на морето, тази година на хотел това време щеше да струва поне 12 000 лева, аз за такса поддръжка, ток, вода , телевизия и интернет съм платил под хиляда. За няколко години жилището се изплаща, ама можеш да го продадеш , а парите за хотел отлитат.12:54 17.11.2023
12 Мисля
До коментар #5 от "МЪСК":
А зимата при включен климатик,чистачки,мултимедия и фарове,как и накъде се "изстрелваш"?Изстрелваш" ама наум,отделно,че при минусови температури батерията ти я те закара я не.Ами ако живееш в планинска местност след два баира и си в джаза.12:59 17.11.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 7000км седем хиляди километра
Ха, сега ма стигнете.
13:39 17.11.2023
15 Защо отново????
17:37 17.11.2023
16 Давай насам
До коментар #6 от "Е как какво":
"Нулева остатъчна стойност след 8-10 години"ако знаеш за такива електромобили, за които собствениците им се чудят на кого да подарят за без пари, обаждай се насам и ще дам на собственика 5000 лв за осемгодишният му автомобил и на тебе по 5 000 лв за всеки такъв намерен автомобил.
Чак се чудя Дали смятате че тези които ви четат мнението са толкова наивни да ви повярват, че да говорите чак толкова големи небивалици в които не вярва и малко дете.
18:06 17.11.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Ироничен
Като ида до Пирин или до морето, там къде ще заредя, за да се върна? Ветнъж годишно ходя до Алпите. Обикновено на връщане вземам около 1500 километра наведнъж. Как става това, ако не си с голям дизел?
18:32 17.11.2023
19 Не че нещо... АМА...
10:48 18.11.2023
20 Те електрическите коли
До коментар #4 от "Отговор":
Те електрическите коли не са с елементи на Лекланше бе колега. 10г гаранция или 100000мили имат. Това не го ли знаеш? При правилна употреба обикновено се минават 2 пъти поне мили преди да се наложи подмяна на батерията.Коментиран от #27
15:38 18.11.2023
21 Абе Бай,
До коментар #10 от "Бай Онзи":
2 милиона километра е гаранцията на електромотора на ТЕСЛА. Това ще те надживее.Коментиран от #22, #26
15:41 18.11.2023
22 Саламуров
До коментар #21 от "Абе Бай,":
А на пироните колко е гаранцията?10:30 19.11.2023
23 Радиото
- Как да кажа, че карам електромобил, без да казвам "електромобил"?
- "Карам TESLA!" - отговорило радиото
17:23 20.11.2023
24 Ники Лауда
=Висока цена,
=Малък пробег,
=Лесно запалими,
=Бързо отравяне на батерията,
=Прекалено скъпа нова батерия...
Коментиран от #25
12:57 22.11.2023
25 Блез Паскал
До коментар #24 от "Ники Лауда":
Пропуснал си - Бавно зареждане12:58 22.11.2023
26 Старец
До коментар #21 от "Абе Бай,":
А на батерията?Коментиран от #29
13:04 01.12.2023
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.