Отидете към основна версия

2 354 16

Автобусите и камионите отиват в небето

  • въздуиен транспорт-
  • дронове-
  • lyte aviation

Lyte Aviation не си губи времето. От компанията разкриха концепциите SkyBus и SkyTruck след три години интензивна научноизследователска и развойна дейност

Автобус и камион за небето? Да, възможно е и това е, което Lyte Aviation вече предлага. Като стъпка напред, впечатляващите SkyBus и SkyTruck ще бъдат съчетани с уникална инфраструктурна концепция, вдъхновена от IKEA.

Lyte Aviation не губи време. Той разкри концепциите SkyBus и SkyTruck след три години интензивна научноизследователска и развойна дейност и сега си партнира с един от най-иновативните разработчици на инфраструктура - Kookiejar, който използва модулен подход и твърди, че е директно вдъхновен от шведската концепция на IKEA.

Заедно тези две компании възнамеряват да проправят пътя за тежкотоварен транспорт с дронове на дълги разстояния.

Мащабируемите и модулни вертипорт решения като създаденото от Kookiejar ще бъдат по-лесни за изпълнение и подходящи за по-широк кръг от местоположения. Те са ключов компонент на предстоящите доставки на товари от врата до врата и за търговски и пътнически полети, базирани на тежкотоварни дронове.

Freshta Farzam, основател и главен изпълнителен директор на Lyte Aviation, рисува ярка картина, в която със SkyTruck ще са необходими само три часа, за да завърши доставката на товари, която наземен камион би извършил за девет часа. Плюс това, това ще стане с по-добра горивна ефективност, което означава по-малко емисии.

Най-важното е, че това ниво на производителност не жертва нищо от полезния товар на самолета. SkyTruck е проектиран да доставя до 4.5 тона товари, което го прави най-големият товарен дрон на пазара.

SkyTruck е товарната версия на самолета SkyBus, която също може да се похвали с впечатляващ капацитет. Той може да превозва 40 пътници, което го прави и пионер – първият 40-местен eVTOL (електрически вертикално излитащ самолет) в света. За да бъдем точни обаче, ще трябва да кажем, че SkyBus не е чисто електрически.

Оборудван е с две отделни системи за задвижване. Едната е базирана на технология с водородни горивни клетки, а другата е конвенционална турбина. Все пак турбината е проектирана да бъде съвместима със SAF (устойчиво авиационно гориво), което би помогнало за драстично намаляване на нивата на емисиите.

Що се отнася до производителността, SkyBus и неговият товарен вариант обещават максимална скорост от 300 км/ч (186 мили/ч) и възможности за дълги разстояния (до 1000 км/620 мили). За платформата LA-44 също така се твърди, че е по-добра от конвенционалните хеликоптери по отношение на горивна ефективност – и двете версии на самолета са пет пъти по-икономични и много по-малко шумни от хеликоптерите.

Иновативният производител на дронове бавно, но сигурно привлича вниманието на глобалните клиенти след официалното представяне на неговата новаторска концепция по-рано тази година. Базиран в Индия авиационен оператор вече е поръчал предварително десет единици SkyBus с 40 места.

Все пак пълномащабният прототип няма да бъде завършен по-рано от 2025 г. Lyte Aviation се надява самолетът да бъде готов за комерсиално производство след пет до шест години, но със сигурност си струва да изчакаме вариант, който може да предложи валидна алтернатива на доставката на товари с камиони.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.

Свързани новини