В разгара на Коледните и Новогодишните празници всеки от нас е изпратил поне един SMS с пожелания до най-близките си. Без дори да подозираме всеки от нас се е докоснал до технология от Тайван, за да изпрати искрени благопожелания.
Всеки път, когато включим лаптоп, сърфираме в интернет или отговоряме на повикване, имаме добър шанс да се възползваме от най-иновативните технологии от Тайван.
В продължение на десетилетия, Тайван се концентрира върху информационните технологии, за да се изгради солидна основа за проучване и развитие (R&D), брандинг, и цялостна верига от доставки. Това спомогна най-новите електронни продукти като персонални компютри, смартфони, устройства за съхранение, широколентово оборудване и медия плейъри от този остров винаги да са на върха на световните класации.
Международните медии и изследователски институти отдавна са признавали изключителността на тайванските продукти. Само да отбележим част от тях Световният икономически форум постави на 1 място Тайван като клъстър на развитието през 2011 и 2012 г..
На Тайван се пада лъвския пай от най-модерните лаптопи, таблети, смарт телефони и компютърни периферни устройства в света. Тайпе залага на идеята да един прекрасен живот на бъдещето чрез усъвършенствана цифрова технология.
През 2011 г. всеки един от четири лаптопа е с тайванската марка. През 2012 г. Acer или Asus бяха четвърти и пети най-големите производители на лаптопи в света , които се ползват с по-голям пазарен дял от всички японски и корейски компании.
В допълнение към преносими компютри , смарт телефони са друга арена с много активни тайвански претенденти . Въпреки жестоката конкуренция, HTC все още доставени 32,6 млн. единици през 2012 г. с 4,6% от световния пазарен дял , както е третият по големина доставчик на смарт телефон в света в сегмента на Android телефони.
Тайван е значим играч и на пазара на таблети благодарение на отличното представяне, нововъведения и конкурентна цена.
В наши дни Asus и Acer също залагат на таблетите. Освен с Android, компаниите заложиха и на Windows 8, запазвайки дела си на лидера в сегмента.
През 2013 г. двете компании пуснаха съответно FonePad от Asus и Iconic Acer, които комбинират функционалността на мобилен телефон и на таблет. Очакванията са продажбите да достигнат до 10 млн. бройки.
Разпространението на мобилните компютри е променила начина, по който се използва в интернет, и е създал по-нататъшен растеж в съхранение , изграждане на мрежи и онлайн медийни продукти . Тайван превъзхожда в производството на тези продукти и е лидер в сегмента на обмен на глобалната информация.