Тази седмица Daimler Truck и Linde Engineering представиха sLH2, съвместно разработена технология за зареждане със свръхохладен течен водород, и направиха технологията свободно достъпна за всички.
Инженерите на Daimler и Linde разработиха съвместно sLH2, нов процес за обработка и съхранение на свръхохладен течен водород, подход, който осигурява по-висока плътност на съхранение на водорода, по-бързо зареждане с гориво и по-добра енергийна ефективност от газообразния водород. Твърди се, че sLH2 може да "прави" всичко това за по-малко пари от "конвенционалните" водородни решения.
В сравнение с конвенционалната технология за зареждане с течен водород, новият процес използва нова иновативна помпа за увеличаване на налягането на течния водород. При този метод водородът се преохлажда. Водородът в това състояние допринася за много надежден процес на зареждане с гориво, което също така минимизира загубата на енергия по време на зареждането.
В същото време капацитетът на зарядната станция е увеличен на ново ниво. Пилотната "бензиностанция" е с капацитет 400 кг течен водород на час. В сравнение с конвенционалните концепции за зареждане с течен или газообразен водород, sLH2 е значително по-опростен, но предлага повишена производителност.
Новата разработка е огромна стъпка към превръщането на водорода в по-практична алтернатива на дизела в търговския транспорт, тъй като 1000 км пробег изисква 80 кг водород, който може да се изпомпва за по-малко от 15 минути.