Първият електрически автомобил на Aston Martin, който се очаква да бъде пуснат през следващата година, ще се захранва от иновационен батериен пакет, наречен Gaydon, който се характеризира с високоефективно охлаждане и изключително ниско тегло.
Aston Martin вече е подал патент в Световната организация за интелектуална собственост за иновативния дизайн на батерията за електрически или хибридни превозни средства и според данните този нов дизайн "осигурява подобрена производителност на батерията чрез подобрено управление на температурата на клетката, особено когато размерите на корпуса са ограничени."
С други думи, Aston Martin е разработил пакет батерии, който е по-добър в охлаждането, въпреки много ограничените пространства. В резултат на това батерията може да бъде по-лека. В патента се казва, че съществуващите високоволтови батерийни клетки са с течно охлаждане, което е добре, но в повечето случаи потокът и температурата „са неравномерни около определени батерийни клетки, което кара някои от тях да се охлаждат по-малко“, което очевидно води до по-високи температура.
Това е проблем за всички клетки, свързани последователно (или модули, които допълнително съдържат няколко клетки последователно или паралелно), защото когато една клетка трябва да намали тока, преминаващ през нея, за да се охлади, всички други клетки, свързани към нея, също трябва да намалят тока си. Дизайнът на Aston Martin има за цел да оптимизира потока и да намали необходимостта от компенсиране на разграждането на клетките.