Като част от пилотен проект, трима полицаи, управляващи служебни електромобили Tesla Model Y анализираха колата след работа с нея в продължение на една година. Те получиха автомобили с полицейска сигнализация, вграден лаптоп с достъп до полицейските бази данни и друго специално оборудване.
Два електрически автомобила Tesla бяха активно експлоатирани през годината, а третият беше резервен автомобил. Полицейските служители оцениха динамичните им характеристики и пробега, а също така отбелязаха, че те са много по-евтини за работа от бензиновите или дори хибридните автомобили.
Разходите за електричество са по-ниски от тези за гориво, а поддръжката на електрическите автомобили е по-лесна. Въпреки това полицията в Менло Парк стигна до заключението, че кросоувърът Tesla Model Y не е подходящ за ролята на патрулна кола.
Според полицаите ниският просвет не позволява динамична езда, а салонът се оказва доста тесен. Високата централна конзола пък ограничава достъпа до оръжието в интегрирания в колата кобур.
Освен това полицаите се оплакват от неправилната работа на автопилота (понякога се включва сам) и невъзможността да се изключи гласовият контрол. Също така е неудобно да се управляват повечето функции чрез централния сензорен екран: той не позволява например бързо изключване на фаровете.