Експертите на Euro NCAP тестваха асистиращи системи за безопасност в новите модели BMW i5, Mercedes-Benz C-Class, Volkswagen ID.7, Volvo EC40 и китайския бестселър BYD Atto 3. Както се оказа, резултатите от тестовете се различават драстично.
За първи път проверка на системите за подпомагане на водача беше въведена през 2020 година. След това експертите започнаха да оценяват тяхното представяне според два основни аспекта: компетентност за подпомагане. Първият е балансът между нивото на помощ, предлагано от автомобила, и степента, в която системата помага на водача да остане въвлечен в процеса на шофиране, а вторият - е наречен Safety Backup - мерки, предприети в критични ситуации за избягване на сблъсък.
Тази година обаче изискванията за тестване бяха преразгледани и разширени с допълнителни тестове за подобряване на контрола на скоростта, свързан с уместността на лентата, характеристиките на пътя и местните опасности. Освен това резервните сценарии за безопасност са разширени, за да включват избягване на мотоциклетисти, пешеходци и велосипедисти.
В резултат на проверката стана ясно, че BMW i5 и Mercedes-Benz C-Class получават перфектна оценка. Техните системи бяха оценени като "много добри". В теста Safety Backup моделът на Mercedes-Benz получи особено висока оценка за факта, че автомобилът се движи встрани от пътя и извършва контролирано спиране, ако водачът не реагира на сигналите на системата.
Междувременно Volkswagen ID.7 и Volvo XC40 получиха обща оценка „Добър“, докато системата на BYD Atto 3 беше счетена за „непрепоръчителна“, тъй като функцията за разпознаване на пътни знаци ги интерпретира неправилно, а в Safety Backup колата не достигна минималните стандарти, по-специално поради общото лошо представяне на адаптивния круиз контрол срещу неподвижни превозни средства и липсата на действие, ако водачът не реагира, оставяйки автомобила без никакво намаляване на скоростта.