Будапеща, Унгария. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Будапеща винаги е била мост между Изтока и Запада, но този декември градът се превърна в сцена на една от най-бързите експанзии в автомобилния свят. Екипът ни бе на мястото на събитието в унгарската столица по покана на Omoda & Jaecoo, за да видим отблизо как марките, които доскоро бяха просто екзотични имена, вече диктуват темпото на европейския пазар. С над 30 автомобила обиколихме празничните улици на Будапеща, а равносметката на гала вечерята беше красноречива: 300 дилърства в 9 държави и амбиция за пълно покритие на Европа до края на 2026 година.
Черешката на тортата беше предпремиерата на новата OMODA 5 SHS-H – хибрид, който според Артьом Попков от дизайнерския екип на Chery Europe, олицетворява новия визуален език на марката. И от този най-нов модел, но и от останалите в гамата на двеге марки е ни направи впечатление колко далеч са стигнали тези производители по отношение на материалите и самата сглобка. Но по-важното е какво се крие под капака и в стратегията на компанията майка Chery, която вече е 233-та в класацията Fortune Global 500 с приходи от близо 60 милиарда долара.
Едно от ценните неща, по време на събитието е, че успяхме разберем за бъдещите намерения на марката, лично от Дейвид Шен, вицепрезидент на Chery International за Европа, който не спести истината за трудностите на нашия пазар. Ето най-интересното, което той сподели с медиите:
За разликите между пазарите: „Европа има най-строгите изисквания за безопасност и киберсигурност в света. Клиентите тук са зрели и очакват не просто иновации, а дългосрочна надеждност и сервиз. Китай е движен от скоростта, докато Европа изисква дълбока локализация.“
За най-голямото предизвикателство: „Това е изграждането на доверие. Европейският купувач е рационален. Нашата стратегия е да слушаме обратната връзка на клиентите постоянно и да правим промени в моделите си спрямо техните навици.“
За избора на задвижване: „Предлагаме различни решения за различни сценарии. За дълги разстояния е JAECOO J7 SHS-P (PHEV) с пробег до 1200 км. За града е OMODA 5 SHS-H (HEV), която се усеща като електромобил, но изминава 1000 км с един резервоар.“
За местното производство и цените: „Активно оценяваме възможността за завод в Европа. Вече имаме R&D център в Барселона и работим с лидери като Bosch и BorgWarner. Колкото до цените – не искаме да сме най-евтините, а да предлагаме най-добрата стойност и технология.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #2
14:55 18.12.2025
2 честен ционист
До коментар #1 от "Име":
Ще изглежда супер, когато Шиши ви раздава купоните за споделено седмично пътуване.14:56 18.12.2025
3 Радо Пръче
15:03 18.12.2025
4 Хъмм
15:44 18.12.2025
5 Трътлю
Защото българина е ТАРИКАТ
16:16 18.12.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Гост
Чакай да видя Корола Крос, ми и тя колкото Равката. Хммм, чакай Мазда CX 5, я, ама то имало 4х4 с добрия стар атмосферен 2,5 литров двигател за само 77 000 левчета. Въй, не е зле. И какво излиза, че великите китайци, превземат Европа, ама аз не мога да разбера с какво, или пък как? Ако направя една проста сметка, като реша да взема "обикновенна" Мазда CX5 за 77 000 левчета, излиза, за за 5 години лизинг ще трябва да платя грубо сметнато по 120 лева месечно повече от китаеца. Ако реша за взема класиката RAV4 , то месечно ще се "набутам" с 200 левчета, грубо пресметнато. Е, някой може ли да обясни, как аджеба, нормален човек решил да даде 70 000 лева за китаец, дори и на лизинг, НЕ БИ избрал маалко по скъпия вариант на Мазда или Тойота? Сузуки, даже не го броя, ще ви останат пари и за гориво за няколко години.... Абе, ама вие сериозно ли ще си купите това.... нещо за 70 000 лева???
Коментиран от #9
16:32 18.12.2025
9 Трътлю
До коментар #8 от "Гост":
Ами ела в Европа да видиш че я превземат. От новите само Тойота са повече от тях. Ама на ли по-лесно да гуглиш ...16:49 18.12.2025