30 Октомври, 2024 14:49 2 083 14

По безопасни ли са европейските коли от китайските?

  • euro ncap-
  • системи за безопасност

Отговор на този въпрос ни дават експертите на Euro NCAP, които тестват системи за подпомагане на водача на популярни европейски и азиатски автомобили

По безопасни ли са европейските коли от китайските? - 1

Експертите на Euro NCAP тестваха асистиращи системи за безопасност в новите модели BMW i5, Mercedes-Benz C-Class, Volkswagen ID.7, Volvo EC40 и китайския бестселър BYD Atto 3. Както се оказа, резултатите от тестовете се различават драстично.

За първи път проверка на системите за подпомагане на водача беше въведена през 2020 година. След това експертите започнаха да оценяват тяхното представяне според два основни аспекта: компетентност за подпомагане. Първият е балансът между нивото на помощ, предлагано от автомобила, и степента, в която системата помага на водача да остане въвлечен в процеса на шофиране, а вторият - е наречен Safety Backup - мерки, предприети в критични ситуации за избягване на сблъсък.

Тази година обаче изискванията за тестване бяха преразгледани и разширени с допълнителни тестове за подобряване на контрола на скоростта, свързан с уместността на лентата, характеристиките на пътя и местните опасности. Освен това резервните сценарии за безопасност са разширени, за да включват избягване на мотоциклетисти, пешеходци и велосипедисти.

В резултат на проверката стана ясно, че BMW i5 и Mercedes-Benz C-Class получават перфектна оценка. Техните системи бяха оценени като "много добри". В теста Safety Backup моделът на Mercedes-Benz получи особено висока оценка за факта, че автомобилът се движи встрани от пътя и извършва контролирано спиране, ако водачът не реагира на сигналите на системата.

Междувременно Volkswagen ID.7 и Volvo XC40 получиха обща оценка „Добър“, докато системата на BYD Atto 3 беше счетена за „непрепоръчителна“, тъй като функцията за разпознаване на пътни знаци ги интерпретира неправилно, а в Safety Backup колата не достигна минималните стандарти, по-специално поради общото лошо представяне на адаптивния круиз контрол срещу неподвижни превозни средства и липсата на действие, ако водачът не реагира, оставяйки автомобила без никакво намаляване на скоростта.

По безопасни ли са европейските коли от китайските?

По безопасни ли са европейските коли от китайските?

По безопасни ли са европейските коли от китайските?

По безопасни ли са европейските коли от китайските?

По безопасни ли са европейските коли от китайските?


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лост

    14 2 Отговор
    Волво европейска марка ли е?

    Коментиран от #3

  • 2 Този

    15 5 Отговор
    Положението е следното... В един клас има контролно по литература да речем, където се пита какво е искал да каже автора с произведението... Учителката госпожа Екатарина Евроатлантикова поставя отлична оценка на ученикът Евроатлантиков с когото по някакви странни случайности и съвпадения живеят под един покрив. В класът имало и един ученик с дръпнати очи, който преписвал но пък и усвоявал всичко което прочитал... За нещастие госпожа Евроатлантикова била заплашена с уволнение и на нейно място идвала майката на момченцето с дръпнатите очички... Интересна история нали деца, всички сме съгласни колко точно безпристрастна е госпожата...

    Коментиран от #7

  • 3 ало

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "Лост":

    От няколко години вече е собственост на китайците от Geely.
  • 4 ДрБр

    9 2 Отговор
    Има си хас да не е така! В китайското списание джан джун теста е показал обратното.

    Коментиран от #12

  • 5 ДрБр

    11 1 Отговор
    Това е като сравнителните статии на АутоБилд, винаги първи е Фолксваген.
  • 6 Рали Пилот

    12 0 Отговор
    Все още безопастността на автомобила зависи от задкормилното устройство. Набийте си го в главите. Не пропагандирайте "безопастни" автомобили защото съм се нагледал на ситуаци "автомобила ми сам спира и аз си съкам на телефона без да гледам пътната ситуация", а после "ко стана ся ... ко прайм ся ...".
  • 7 Истината

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    ТОП ! 100 +
  • 8 Как са оцеляли

    8 2 Отговор
    Направо да се чуди човек, как са оцеляли досега милиарди шофьори и пасажери без такива помощни системи!? А, това в днешно време може да е необходимо защото шофьора се разсейва да бъзика всичките електронни джаджи пред него.

    Коментиран от #13

  • 9 Пежо

    8 1 Отговор
    Тези експерти могат да променят условията всеки месец, китайците откъде ще знаят те какво са сънували снощи.Ей така, случайно, на тези от първите места, може едно птиче да е подшушнало, какви ще са бъдещите изменения в критериите, и те-готови предварително.Важни са резултатите при тестовете при сблъсък в стена, или друг автомобил.А сега, от новите "звезди" за безопасност, човек не може нищо да разбере вече
  • 10 красимир

    10 0 Отговор
    Европейските ,че са скъпи това не означава ,че имат високо качествени и надеждност. Бях от хилядите вярващи на Немското качество и инженерната им мисъл ,че произвеждат коли с и надеждност немска прецизност и с високо качество ?---- живял в миналото . Когато купих първата кола в 2009 беше EURO-5 проблемите тогава започнаха помислих си че случайно съм попаднал на такава кола (беше проверен от майстор и му вярвах каза ми ,че е много добре.) по късно 2 -ра и 3 та и разбрах ,че съм изостанал с много години и живея в миналото. В интерната прочетох интервю с шефа на Мерцедес който без да се притеснява каза " Били сме наивни като сме правили здрави коли" разбрах вече не да купувам даже не поглеждам към тях най много проблемите бяха в електрониката поради ниско качествени компоненти ( 0т 2018 насам не знам качеството им мнението е лично нека сам да решава какво да купува ).
  • 11 Китаец

    5 0 Отговор
    Коментирате един тест и почвате с плюнките,кой от вас е карал китайска кола та правите сравнения,банален пример купих си китайска машина за рехабилитация,има упътване на китайски,това е.Какви норми какви хвалби ако не са европейските изисквания с които се бъзикате,ще търсите инфо директно от производителя ей го къде е Китай.
  • 12 Да бе

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "ДрБр":

    А ти кога научи китайски и кога се абонира за него
  • 13 Бен тен

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Как са оцеляли":

    Питаш досега как са оцелели ли ?!
    Именно това е , че не всички са оцелели . За войната по пътищата чувал ли си -не случайно така се нарича . Хиляда човека на година в България не оцеляват и по един милион на година в световен мащаб. Грубо 40-50 милиона за последния половин век не оцеляха.
    Това малка цифра ли е според теб?

    Не си ли сте уви да се направят малко по безопасни автомобилите и пътищата според теб?
    Ако отговориш НЕ, то със сигурност нямаш познато семейство с загинал член по пътищата. Аз имам и знам какво е .

    Коментиран от #14

  • 14 От Вашият отговор

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Бен тен":

    разбирам, че ако някой рацер се засили да изпреварва на забранен участък от пътя със 170 км/ч и нацели челно някой камион ще оцелее, защото адаптивния круиз контрол е сработил, а системата за разпознаване на пътни знаци го е предупредила, че е превишил скоростта?
    Справка последните челни сблъсъци на територията.