30 Октомври, 2024 14:49 917 9

По безопасни ли са европейските коли от китайските?

  • euro ncap-
  • системи за безопасност

Отговор на този въпрос ни дават експертите на Euro NCAP, които тестват системи за подпомагане на водача на популярни европейски и азиатски автомобили

По безопасни ли са европейските коли от китайските? - 1

Експертите на Euro NCAP тестваха асистиращи системи за безопасност в новите модели BMW i5, Mercedes-Benz C-Class, Volkswagen ID.7, Volvo EC40 и китайския бестселър BYD Atto 3. Както се оказа, резултатите от тестовете се различават драстично.

За първи път проверка на системите за подпомагане на водача беше въведена през 2020 година. След това експертите започнаха да оценяват тяхното представяне според два основни аспекта: компетентност за подпомагане. Първият е балансът между нивото на помощ, предлагано от автомобила, и степента, в която системата помага на водача да остане въвлечен в процеса на шофиране, а вторият - е наречен Safety Backup - мерки, предприети в критични ситуации за избягване на сблъсък.

Тази година обаче изискванията за тестване бяха преразгледани и разширени с допълнителни тестове за подобряване на контрола на скоростта, свързан с уместността на лентата, характеристиките на пътя и местните опасности. Освен това резервните сценарии за безопасност са разширени, за да включват избягване на мотоциклетисти, пешеходци и велосипедисти.

В резултат на проверката стана ясно, че BMW i5 и Mercedes-Benz C-Class получават перфектна оценка. Техните системи бяха оценени като "много добри". В теста Safety Backup моделът на Mercedes-Benz получи особено висока оценка за факта, че автомобилът се движи встрани от пътя и извършва контролирано спиране, ако водачът не реагира на сигналите на системата.

Междувременно Volkswagen ID.7 и Volvo XC40 получиха обща оценка „Добър“, докато системата на BYD Atto 3 беше счетена за „непрепоръчителна“, тъй като функцията за разпознаване на пътни знаци ги интерпретира неправилно, а в Safety Backup колата не достигна минималните стандарти, по-специално поради общото лошо представяне на адаптивния круиз контрол срещу неподвижни превозни средства и липсата на действие, ако водачът не реагира, оставяйки автомобила без никакво намаляване на скоростта.

По безопасни ли са европейските коли от китайските?

По безопасни ли са европейските коли от китайските?

По безопасни ли са европейските коли от китайските?

По безопасни ли са европейските коли от китайските?

По безопасни ли са европейските коли от китайските?


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лост

    11 1 Отговор
    Волво европейска марка ли е?

    Коментиран от #3

  • 2 Този

    8 3 Отговор
    Положението е следното... В един клас има контролно по литература да речем, където се пита какво е искал да каже автора с произведението... Учителката госпожа Екатарина Евроатлантикова поставя отлична оценка на ученикът Евроатлантиков с когото по някакви странни случайности и съвпадения живеят под един покрив. В класът имало и един ученик с дръпнати очи, който преписвал но пък и усвоявал всичко което прочитал... За нещастие госпожа Евроатлантикова била заплашена с уволнение и на нейно място идвала майката на момченцето с дръпнатите очички... Интересна история нали деца, всички сме съгласни колко точно безпристрастна е госпожата...

    Коментиран от #7

  • 3 ало

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Лост":

    От няколко години вече е собственост на китайците от Geely.
  • 4 ДрБр

    3 1 Отговор
    Има си хас да не е така! В китайското списание джан джун теста е показал обратното.
  • 5 ДрБр

    4 0 Отговор
    Това е като сравнителните статии на АутоБилд, винаги първи е Фолксваген.
  • 6 Рали Пилот

    5 0 Отговор
    Все още безопастността на автомобила зависи от задкормилното устройство. Набийте си го в главите. Не пропагандирайте "безопастни" автомобили защото съм се нагледал на ситуаци "автомобила ми сам спира и аз си съкам на телефона без да гледам пътната ситуация", а после "ко стана ся ... ко прайм ся ...".
  • 7 Истината

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    ТОП ! 100 +
  • 8 Как са оцеляли

    1 0 Отговор
    Направо да се чуди човек, как са оцеляли досега милиарди шофьори и пасажери без такива помощни системи!? А, това в днешно време може да е необходимо защото шофьора се разсейва да бъзика всичките електронни джаджи пред него.
  • 9 Пежо

    0 0 Отговор
    Тези експерти могат да променят условията всеки месец, китайците откъде ще знаят те какво са сънували снощи.Ей така, случайно, на тези от първите места, може едно птиче да е подшушнало, какви ще са бъдещите изменения в критериите, и те-готови предварително.Важни са резултатите при тестовете при сблъсък в стена, или друг автомобил.А сега, от новите "звезди" за безопасност, човек не може нищо да разбере вече