Трите черни кутии на катастрофиралия руски самолет Ту-154 са били открити при спасителната операция в Черно море край Сочи, съобщи ТАСС.
Досега руското военно министерство, на което принадлежи разбилия се самолет, е потвърдило за намирането само на едната кутия, записваща параметрите на полета. Тя вече е предадена за дешифриране в научноизследователски институт на министерството. Според агенция ТАСС, която цитира източник от оперативния щаб на мястото на катастрофата, спасителите са започнали изваждането от морското дъно на другите две кутии, разположени в задната част на самолета.
"Записващите устройства са положени в защитен корпус, който позволява запазването на съдържащите се в тях данни в продължение на 36 часа. Това е гарантирано време в случай на тяхна механична повреда. През това време морската вода не е страшна за тях", казал източникът.
Самолетът падна в акваторията на Черно море на няколко километра от брега край Сочи. Загинаха всичките 92-ма души на борда.
Над 1500 отломки от самолета Ту-154 на руското министерство на отбраната са открити на мястото на катастрофата в Черно море. Това съобщи източник от силовите структури. Намерени са общо "1547 фрагмента и отломки от самолета, около една трета - 567, са извадени на повърхността", уточни събеседникът на агенцията.
Според оперативния щаб спасителите са открили до момента 15 тела и 223 части от тела на загинали - 92-мата души на борда на машината, катастрофирала на 25 декември край Сочи. Тринайсет от телата са транспортирани в Москва.
Руските медии отбелязват, че според следователите самолетът е имал проблем със задкрилките, които регулират подемната му сила. Неназован източник от разследването, цитиран от Интерфакс, казал, че според предварителния анализ на данните от параметричната черна кутия, задкрилките на двете крила отказали и не работели в синхрон. Това попречило на самолета на развие достатъчна скорост и подемна сила и той паднал в морето, разбивайки се при сблъсъка с водата.
Руски медии публикуваха разговор, за който се твърди, че е от пилотската кабина на самолета. Единият пилот вика на другия, че има проблем със задкрилките, а след това се чува вик: "Командире, падаме!".
Ако тази версия се потвърди, този технически проблем ще постави въпроса за бъдещето на оставащите в експлоатация самолети Ту-154, които все още се използват от руските министерства, но не и от големите руски авиокомпании.
Междувременно Русия преустанови полетите на самолети Ту-154, докато се установи каква е причината за катастрофата край Сочи. Последната голяма катастрофа с Ту-154 бе през 2010 г., когато полски правителствен самолет с тогавашния президент Лех Качински и десетки хора от полския политически елит се разби край руския град Смоленск, при което загинаха всички на борда.