Наложените от Запада санкции срещу Русия не засягат само икономиката на страната. Те затрудняват всекидневието или поне комфорта на лица, попаднали в обхвата на западния радар, пише "Ди Пресе".
Както сега стана известно, братята Борис и Аркадий Ротенберг са се разделили с частните си самолети. Става въпрос за «Bombardier Global 5000“ (M-BRRB) и “Bombardier Global 300” (M-ARRH), оценявани на 25 и съответно 15 милион долара, съобщава сп. “Форбс”, позовавайки се на източници от бизнес авиацията.
Според изявление на представител на братята Ротенберг швейцарската банка “Credit Suisse”, която е кредитирала покупката, след въвеждането на санкциите е престанала да получава плащания по кредита от бизнесмените Ротенберг и е продала самолетите, което до голяма степен е затруднило дейността им.
В Русия братята Ротенберг не са кой да е. 67-годишният Аркадий на младини е бил партньор на Путин в клуба по джудо в Санкт Петербург. По-късно под закрилата на стопанина на Кремъл става милиардер и е един от новите олигарси на Путин, които са отнели хранилката на олигарсите от времето на Борис Елцин.
Предимно при крупните строителни сделки на държавата и държавни концерни през изминалите 15-20 години Аркадий Ротенберг непрестанно отстранява конкуренти и си спечелва прозвището “Кралят на държавните поръчки”. Чрез фирмата си “Стройгазмонтаж” извършва строителни дейности за газовия концерн “Газпром” при изграждането на газопровода “Северен поток” и на новия газопровод към Китай “Power of Siberia”. Последният голям проект беше 19-километровият мост над Керченския проток, свързващ Русия с полуостров Крим. За целта руското правителство предостави близо 3 милиарда евро.
Братята Ротенберг попаднаха още през 2014 г. в първия списък на САЩ за налагане на санкции срещу приближени на Путин лица.
Когато на 6 април 2018 г. бяха наложени нови санкции, това засегна и други богаташи. За “Форбс” Павел Сахаров от чартърната авиокомпания “Jet24” заявява, че като предпазна мярка редица западни банки са прекратили отношенията си с определени руски клиенти. Така след налагането на санкциите Олег Дерипаска, шеф на втория по големина в света алуминиев концерн “Русал”, е бил принуден да се раздели с три частни самолета от марката “Gulfstream G 550”, всеки от които струва 30 милиона долара. Подобна съдба сполетя и Генадий Тимченко, който не може да ползва самолета си “