Мафиотски наименования на хранителни продукти като "Мафия пица", кафе "Мафиозо" и други подобни, продавани в Италия и по света, вредят на имиджа на марката "Произведено в Италия", предупреждава основният земеделски синдикат, цитиран от Франс прес.
"Използването на имена, позоваващи се на мафията, е търговски подход, който причинява големи вреди на имиджа на Made in Italy, залагайки на стереотипи, свързани с мафиотските организации и превръщайки ги по този начин в нещо нормално", отбеляза Еторе Прандини, председател на Колдирети, в комюнике до АФП.
Мафиотският стил в маркетинга, носещ милиони евро, е станал планетарен, изтъква организацията, виждайки в това обидно отношение към Италия.
Барове и ресторанти с имена като "Коза Ностра", "При мафиотите", "Белле мафия" или "Мафия пица" се откриват навсякъде - от Мексико до Египет, в САЩ и в Македония, уточнява земеделският синдикат.
В България пият кафе "Мафиозо", а в Белгия гордо предлагат "мафия сос" за пържените картофи. Сред критикуваните продукти са и калифорнийското вино "Кръстникът", "Готварска книга на мафията" в интернет и дори бонбони, които могат да се поръчат от сайта www.candymafia.com.