Европейската комисия съобщи днес, че за последните четири години се е удвоил броят на участниците в усилията за противодействие на дезинформацията онлайн и сред тях вече са 33 дружества и организации, предаде БТА.
Сред участниците са "Вимео", "Туитър", "Туич", "ТикТок", "Майкрософт", "Мета", "Адоби", "Гугъл", "Репортери без граници". Еврокомисията представи днес допълнителни насоки за борба с разпространението на дезинформация, които включват установяването на манипулативно поведение чрез фалшиви профили, лишаването на разпространителите на дезинформация от рекламни приходи, предоставянето на потребителите по-лесна възможност да засичат и съобщават за подвеждащи публикации, цитира novini.bg.
Предвижда се да бъдат разширени възможностите за проверка на фактите във всички държави и на всички езици в ЕС, както и да бъде повишена прозрачността на политическата реклама. Участниците обещават да следят и ограничават рекламите към сайтове, разпространители на дезинформация, както и дезинформиращите реклами. Комисията препоръчва занапред да бъдат поставяни ясни обозначения на политическата реклама, за да има повече яснота за потребителите.
В допълнение участниците ще възприемат общо определение за манипулативно поведение онлайн при разпространението на дезинформация, което обхваща фалшиви и откраднати профили, ботове, организирани дезинформационни кампании. Ще бъде улеснен обменът на данни за установените злоупотреби.
Комисията дава шест месеца за прилагане на мерките. Очаква се участниците да съобщят за постигнатия напредък в началото на следващата година.