Потребителите в Кипър посещават по-често супермаркетите, но купуват по-малки количества продукти - на обща стойност с близо 20% по-ниска, отколкото преди година. Хората ограничават и по-внимателно контролират месечните си разходи, показва проучване на пазарните нагласи, предаде БНР.
През септември тази година кипърците са харчили средно почти 38 евро на едно посещение в супермаркет, а преди година са пълнили чантата си с продукти за над 46 евро.
Нарастващите цени са довели до по-целенасочено пазаруване и до намаляване на средния размер на потребителската кошница в Кипър, обясняват от маркетинговата компания, провела проучването. Според нея данните показват ясна промяна в потребителското поведение поради високата инфлация.
С над 7% се е увеличила за изминалата година средната цена на потребителската кошница от 10 основни продукти и през септември тя доближава 12 евро. Поскъпването е в съответствие с ръста на инфлацията в Кипър - през октомври тя е 8,8%, обяви статистическата служба.
Най-голяма е промяната при зехтина. Продажбите му за последната година са спаднали с 5%, но средната му цена за литър е нараснала с почти 23%.
В същото време стоките, предлагани чрез промоционални оферти, представляват само 14% от общия обем покупки през деветте месеца на тази година.