Санкции, ракети и корелация
@Александър Коваленко
Wall Street Journal, базирайки се на данни от Главното разузнавателно управление на Министерството на отбраната на Украйна, публикува материал за факта, че 70% от иранските БПЛА се състоят от чуждестранни компоненти, по-специално произведени в Съединените щати.
Ти да видиш, каква сензация! Но има ли съмнение, че страната, която е под санкции от десетилетия, е успяла да произведе такива устройства, използвайки само вътрешния си потенциал? Да кажем така. В Украйна никой не се съмняваше в това, защото от 2014 г. наблюдаваме как Русия, която е под санкции, използва западни технологии в своя военно-промишлен комплекс. Така например френската компания ECA Group от няколко години доставя безпилотни катери Inspector Mk 2 и подводни противоминни машини Seascan Mk 2 на руското АД “Средне-Невски корабостроителен заво”, който е под санкциите на САЩ и ЕС! Френските системи Inspector Mk 2 от ECA Group бяха интегрирани и се използват от миночистачите на руския флот от проекта 12700 “Александрит”.
Руските изтребители Су-30СМ бяха оборудвани с индикатори на фона на предното стъкло (HUD), произведени от френската компания Thales HUD 3022. Руският ударен БПЛА със среден обсег „Орион“ (изделие 90) е оборудван с австрийска силова установка Rotax 914 с мощност 86 kW, произведена от BRP-Rotax GmbH & Co KG, която е дъщерна компания на канадската Bombardier Recreational Products.
Жиростабилизираната оптико-електронна система за наблюдение и прицелване (GOES) на този дрон, разработена от руската компания NPK SPP, е създадена на базата на продукта Argos, произведен от DS Optronics, разположена в Южна Африка и е дъщерно дружество на Airbus. Освен това австрийската компания Diamond Aircraft Industries не само доставяше, но и локализираше производството в Русия на леки самолети DA42M-NG, които се използват за нуждите на федералната служба за сигурност на Русия.
Руските хеликоптери Ка-62 като силови установки използват френските турбовални двигатели Safran Helicopter Engines Ardiden 3G, скоростните кутии и трансмисията на главните и опашните витла, произведени от австрийската компания Zoerkler Gears GmbH & Co, и като цяло този хеликоптер, създаден включително и за нуждите на руските силови структури, на повече от 50% състои от чуждестранни компоненти. Изненадващо, дори екипировката на руските специални части почти изцяло е чуждестранна, според стандартите на НАТО, както се казва. По-специално, ЦСН на ФСБ е екипирана почти изцяло като американската армия. Групата компании “Калашников” произвежда надуваеми лодки с твърд корпус DS-RIB 450 и DS-RIB 530, разработени в “Рибинската корабостроителница”, но с използване на материал Drop stitch за корпуса, произведен от френската компания Orca и четиритактовите двигатели Mercury.
Хиперзвуковите ракети Kh-47M “Кинжал” включват повече от 130 чуждестранни компонента, по-специално интегралните схеми в тях са от САЩ, от компанията Analog Device. И всички вече знаят, че почти всички руски БПЛА са изцяло и напълно сглобени от чуждестранни резервни части. Например, безпилотният летателен апарат “Гранат”е оборудван с японска камера Canon, електрониката му е произведена от американските компании Intel Corporation и Pulse Electronics, двигателят е чешки Model Motors и дори батерията е американска, от MaxAmps... БПЛА “Елерон” използва основната камера Sony FCB-EX11DP и вторичната Olympus Stylus TG -860. Те също използват 32-битов микроконтролер от швейцарската компания STMicroelectronics и така нататък, така нататък, така нататък ...
Всъщност Иран си е Иран, но какво да кажем за Русия и като цяло по въпросът за строгостта на спазването на санкциите?
Бесарабски фронт