Отидете към основна версия

1 473 7

Броят на загиналите в ЖП катастрофата в Гърция се увеличава

  • жп катастрофа в гърция

Потвърдена е смъртта на 46 души, извадени досега от останките на пътническия влак, приятели и роднини все още търсят изчезнали

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Продължават спасителните операции след катастрофата на влак IC62 край гръцкия град Лариса, който късно вечерта във вторник се сблъска челно с товарен влак, движещ се по същия коловоз, пише "Катимерини"

Потвърдена е смъртта на 46 души, извадени досега от останките на пътническия влак, според полицията в Лариса. В същото време в Многопрофилната болница продължава идентификацията на телата от близките им с вземане на ДНК. Те, както и роднини на ранените, са настанени в хотели, осигурени от държавата. много от жертвите са студенти връщащи се в университетите след дълъг уикенд заради Сирни заговезни.

Приятели и роднини все още търсят изчезнали и правят всичко възможно, за да ги открият, включително със съобщения в социалните мрежи.

Пред управата на Гръцките железници в Атина в сряда вечерта се събраха недоволни граждани и започнаха да хвърлят камъни по сградата и бяа разпръснати със сълзотворен газ и водни оръдия. Протести имаше в Солун, предаде Ройтерс.

От общо настанените в болница 72-ма пътници, петнадесет бяха изписани вчера, докато 57 пътници остават за лечение в двете болници на Лариса (университетска и обща).

Шестима от ранените, всички младежи на възраст 21-26 години, са настанени в интензивното отделение. Според гръцката държавна телевизия ERT млад мъж с мозъчна травма и две момичета с тежки изгаряния се борят за живота си.

Началникът на гара Лариса, срещу когото са повдигнати тежки обвинения, днес ще бъде изправен пред прокурор и следовател, след като вече призна фаталната си грешка. Също така на мястото на трагедията ще бъдат извършени експертизи от криминалисти от Лариса.

Според информациите началникът на гарата в Лариса е направил пълни самопризнания .Арестуваният не само е признал, че е пуснал фаталния влак на грешния коловоз, но и е добавил, че е осъзнал грешката си едва след като е бил уведомен за трагичния инцидент.

Премиерът Кириакос Мицотакис , след като посети мястото на трагедията, обеща в изявление, че ще бъде потърсена отговорност, като в същото време спомена, че ще бъде създадена независима и междупартийна комисия от експерти .

Той обяви, че държавният министър Йоргос Герапетритис поема временно длъжността на министър на транспорта и посочи, че "всичко показва, че драмата се дължи, за съжаление, главно на трагична човешка грешка".

Министърът на транспорта и инфраструктурата Костас Караманлис вчера подаде оставка. "Чувствам, че съм длъжен да направя това като минимален знак на уважение към паметта на хората, които загинаха толкова несправедливо и платиха за грешките на гръцката държава и политическата система", каза той в изявление.

В Гърция бе обявен тридневен национален траур от 1 до 3 март 2023 г.. Свалени са на половина знамената във всички обществени сгради и са преустановени обществените тържества, включително насрочени за уикенда карнавали, обяви вчера министър-председателят.

Регионът на Атика и някои общини организираха спешно кръводаряване, за да отговорят на нуждите на ранените при трагичния влаков инцидент.

Работещите в гръцките железници обявиха 24-часова обща стачка заради нарушените изисквания за безопасен труд и недостига на персонал в управляваната от Италианските железници гръцка железопътна компания ОСЕ. Днес стачкуват и метрото и трамваите на Атина.

Ето и някои подробности за трагедията и евентуалните предпоставки за нейното възникване.:

1) Заради ремонт на железопътен участък в района на Палеофарсалос движението се осъществява по една линия, но след гара Лариса то се извършва нормално и пътническия влак е трябвало да бъде върнат по правилния коловоз, което не е направено от дежурния ръководител движение на гара Лариса - в случая началникът на гарата. 2) Самият началник на гарата заема този пост отскоро и е назначен след кратко обучение, като преди това е работил на друга длъжност. 3) Системата за проследяване на движението на влаковете в реално време е изключена и не работи от доста време. 4) Участъкът няма система за дистанционно управление на влаковете. 5) Машинистите общуват помежду си с радиотелефони, които не работят в тунелите и в други райони, където нямат обхват. 6) Билетите на пътниците са поименни, само ако са издадени по електронен път и затова не се знаят имената на пътувалите във влака. В катастрофиралия влак е имало около 350 пътници. Източник: News.bg

Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.

Свързани новини

Новини по държави: