Отидете към основна версия

2 288 31

Криза на щанда! Британците останаха и без салати

  • салата-
  • великобритания-
  • зеленчуци-
  • домати

Супермаркетите трудно успяват да отговорят на търсенето на домати и чушки, като продажбите, отчетено според единица продукт, са спаднали със съответно 17,6 процента и 16,8 на сто

Снимка: БГНЕС/ЕРА

Липсата на редица пресни продукти се е отразила негативно върху продажбите на супермаркетите във Великобритания през февруари, сочат браншови данни, цитирани от Ройтерс. В страната напоследък се усеща сериозен недостиг на свежи продукти като домати, краставици и чушки, информира БТА.

Проблемите с доставките, появили се заради слабите реколти в Южна Европа и Северна Африка след нетипичното време, бяха изострени от факта, че британски и нидерландски фермери са засадили по-малко насаждения в парници заради високите цени на енергията.

Пазарният лидер "Теско" (Tesco), както и веригите супермаркети "Асда" (Asda), "Морисънс" (Morrisons), "Алди" (Aldi), "Лидл" (Lidl) наложиха ограничения върху броя продукти за салата, които клиентите могат да купуват наведнъж. Правителството предупреди, че недостигът може да продължи до края на март.

Компанията за пазарни проучвания Ен Ай Кю (NIQ), известна по-рано като "Нилсен Ай Кю" (NielsenIQ) отчита, че общата стойност на продажбите в категорията "пресни продукти" е нараснала едва с 1,1 процента за четирите седмици, докато обемът на продажбите е спаднал с 5,4 процента.

Супермаркетите трудно успяват да отговорят на търсенето на домати и чушки, като продажбите, отчетено според единица продукт, са спаднали със съответно 17,6 процента и 16,8 процента.

Стойността на продажбите на марули и краставици обаче е нараснала съответно с 13,7 процента и 31,8 процента въпреки ограничената наличност.

Общите продажби на бакалски стоки са се увеличили с 11,1 процента през четирите отчетни седмици, което прикрива намаляването на обема с отчитане на инфлацията.

Ен Ай Кю отчита също, че германските вериги "Алди" (Aldi) и "Лидл" (Lidl) продължават да увеличават пазарния си дял, като продажбите им са се увеличили със съответно 25,6 процента и 21,1 процента за 12-те седмици до 25 февруари, отчасти благодарение на откриването на нови магазини.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 14 гласа.

Свързани новини

Новини по държави: