Службата за сигурност на Украйна обяви, че подозира бившия генерален директор на летище "Антонов" в Гостомел край Киев Сергей Бичков, неговия заместник, както и началника на отдела за авиационна сигурност, съобщава Руската служба на Би Би Си.
Те са заподозрени в това, че в навечерието на руската инвазия на 24 февруари администрацията на летището в Гостомел е попречила на служителите на Националната гвардия да подготвят летището за отбрана, в резултат на което самолетът Ан-225 "Мрия" (прев. като "Мечта"), който се намираше там, беше унищожен. Припомняме, че това беше най-големият, построяван някога транспортен самолет в света.
В периода 24-27 февруари 2022 година се водят ожесточени битки за Гостомел - руските войски се опитват да спуснат войски там и да поемат контрола над летището. По време на атаката самолетът е повреден и в крайна сметка е изгорял.
Според СБУ, в навечерието на пълномащабно руско нахлуване, заподозрените не са позволили на служителите на Националната гвардия да влязат на летището, които са имали задачата да подготвят Гостомел за отбрана срещу руски войски. Според СБУ ръководството директно е забранило на охраната да изгражда отбранителни и фортификационни съоръжения на летището.
"Ние провеждаме обективно разследване на този случай, увери ръководителят на СБУ Василий Малюк. Тези, които действително са помогнали на врага да унищожи един от символите на Украйна, трябва да бъдат наказани. И СБУ ще направи всичко необходимо за това."
До деня на неговото унищожаване "Мрия" остава най-тежкият самолет, създаван някога. Задвижван от шест турбовентилаторни двигателя, той имаше максимално тегло на полезен товар от 250 тона.
От този модел бе построен един-единствен самолет Ан-225 от намираща се в Киев компания "Антонов", която е автор на проекта. Още един беше в процес на изграждане, което беше практически спряло заради липса на средства. Украйна се надява след войната да използва именно вторият самолет за възстановяване на модела.
Първият самолет е построен още в съветско време и първият му полет бе през 1988 г. и от тогава бе в експлоатация.