„Ростех“ втора поредна година не може да копира горивни филтри за „суперджет“.
Опитите на руската самолетна промишленост да започне производство на части за двигателите за самолет SSJ-100 попаднаха в задънена улица. И въпреки че от момента на разрива в отношенията с френския Safran мина повече от година, „Ростех“ на Сергей Чемезов и досега не може да започне производството на горивни филтри, чийто недостиг заплашва да „приземи“ целия флот „суперджетове“ на Русия.
Планираните първоначално за август миналата година, а след това отложени за февруари-март, доставките на филтри за авиокомпаниите все още не са започнали. Серийните доставки на филтри родно производство няма да започнат поне до края на тази година, съобщава „Авиаторщина“, позовавайки се на източници от отрасъла. Оригиналните части за „суперджетовете“, произведени от руско-френското съвместно предприятие PowerJet, свършиха миналата есен.
Филтрите местно производство все още са на етап изпитания, съобщи пресслужбата на Обединената авиостроителна корпорация (ОДК), чиято дъщерна фирма „ОДК-Сатурн“ се занимаваше с двигателите за SSJ100 заедно с френските партньори. „Работата върви по график“, подчертаха от ОДК. Междувременно авиокомпаниите използват повторно мръсните филтри след промиването им. Превозвачите обаче се оплакват, че животът на "възстановените" филтри е нищожен - само няколко дни, а при изпълнение на полети броят на инцидентите с тези двигатели расте.
Източник: Санкции в РФ
Бесарабски фронт