Коронавирусната епидемия удари автоконцерните особено силно, принуждавайки много компании по света, включително и Volkswagen Group, да спрат производството си. Миналата седмица от Волфсбург обявиха, че ще прекратят операциите си в цяла Европа заради заразата. Според нов доклад на Automotive News Europe обаче, Volkswagen все още харчи около 2 милиарда евро седмично за фиксирани разходи - нещо, което никой автопроизводител не може да си позволи за неопределено време.
VW, както Ford, FCA и Toyota се опитва, където е възможно, да възобнови някои от производствените си операции. Това би означавало служителите да се върнат на работа, поддържайки безопасни разстояния един от друг, докато същевременно продължават да дезинфекцират съоръжения.
В момента Volkswagen не осъществява никакви продажби извън Китай и търси начини да възобнови производството си и в други държави, но без да застрашава персонала си. Това заяви изпълнителният директор на Volkswagen Хърбърт Дийс в телевизионното предаване на Маркус Ланц.
"Не отчитаме никакви приходи извън Китай, а трябва да покриваме фиксирани разходи от близо 2 милиарда евро на седмица. Трябва да преосмислим производството си. В немските ни фабрики все още нямаме дисциплината, която имахме в Китай. Единственият ни шанс да преодолеем кризата без загуба на работни места е ако вземем проблема под контрол, както направиха в Азия. Това изисква много рязка намеса", обясни Дийс.
Той допълни, че търсенето в Китай отново се увеличава, но производството е едва на половината от нивото си преди кризата.
VW има 671 000 работници и 124 фабрики по света, 72 от които са в Европа, а 28 са само в Германия. Автоконцернът спря производството си на Стария континент по-рано този месец заради пандемията.
Припомняме, че VW Group притежава марките Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat и Skoda. През 2019-а групата продаде общо 10,96 милиона автомобила. Освен това, VAG произвежда мотоциклетите Ducati, както и камионите MAN и Scania.
Автоконцернът обмисля издаването на търговски книжа, за да покрие задълженията и разходите си. Освен това, от VW все още не са използвали своите банкови кредитни линии, които са на стойност над 20 милиарда евро.