Отидете към основна версия

3 666 12

Автоконцерни лобират за отлагане на новите регулации на ЕС

  • ес-
  • регулации-
  • co2-
  • коронавирус

Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) настоява Европейската комисия да забави въвеждането на по-строги стандарти за отделянето на въглероден двуокис за новите превозни средства, твърдейки че пандемията от Covid-19 ограничава способността на автопроизводителите да "влязат" в нормите. Това предаде Business Green.

ACEA и три други производствени организации написаха писмо до еврокомисарите на 25 март. В него те казват, че е необходимо „някакво приспособяване на сроковете“ на съществуващите и бъдещите регулации. Причината за това е преустановяването на производството, развитието, тестването и сертифицирането на нови коли заради коронавируса.

„В тази извънредна ситуация все още не е възможно да се направи подробен анализ на последиците от кризата върху законодателството, засягащо нашата индустрия. Всяка промяна, ще изисква своевременно обсъждане между бизнеса и политиците", отговори говорител на ACEA на въпроса относно вида или продължителността на приспособяването на сроковете, което индустрията търси.

От Европейската асоциация на автомобилните производители твърдят, че техният приоритет номер едно е опазването на здравето и работните места на почти 14 милиона европейци, които са пряко или косвено свързани със "спрялата" автоиндустрия.

Въпреки това, екологични групи критикуват хода на ACEA. Според тях, това е опит за извличане на полза от коронавирусната криза. „Въпреки че цялостното икономическо възстановяване е от решаващо значение, не бива да позволяваме на автоконцерните да използват кризата безсрамно, опитвайки се да отменят климатичните цели на ЕС“, казва Юлия Полисканова, директор в група за устойчив транспорт.

Новите стандарти на ЕС имат за цел да стимулират развитието и усвояването на превозни средства с ниски и нулеви вредни емисии. Те гласят, че от 2021-а новопродадените леки коли в блока трябва отделят средно едва 95 грама въглероден двуокис на километър.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.

Свързани новини