Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) настоява Европейската комисия да забави въвеждането на по-строги стандарти за отделянето на въглероден двуокис за новите превозни средства, твърдейки че пандемията от Covid-19 ограничава способността на автопроизводителите да "влязат" в нормите. Това предаде Business Green.
ACEA и три други производствени организации написаха писмо до еврокомисарите на 25 март. В него те казват, че е необходимо „някакво приспособяване на сроковете“ на съществуващите и бъдещите регулации. Причината за това е преустановяването на производството, развитието, тестването и сертифицирането на нови коли заради коронавируса.
„В тази извънредна ситуация все още не е възможно да се направи подробен анализ на последиците от кризата върху законодателството, засягащо нашата индустрия. Всяка промяна, ще изисква своевременно обсъждане между бизнеса и политиците", отговори говорител на ACEA на въпроса относно вида или продължителността на приспособяването на сроковете, което индустрията търси.
От Европейската асоциация на автомобилните производители твърдят, че техният приоритет номер едно е опазването на здравето и работните места на почти 14 милиона европейци, които са пряко или косвено свързани със "спрялата" автоиндустрия.
Въпреки това, екологични групи критикуват хода на ACEA. Според тях, това е опит за извличане на полза от коронавирусната криза. „Въпреки че цялостното икономическо възстановяване е от решаващо значение, не бива да позволяваме на автоконцерните да използват кризата безсрамно, опитвайки се да отменят климатичните цели на ЕС“, казва Юлия Полисканова, директор в група за устойчив транспорт.
Новите стандарти на ЕС имат за цел да стимулират развитието и усвояването на превозни средства с ниски и нулеви вредни емисии. Те гласят, че от 2021-а новопродадените леки коли в блока трябва отделят средно едва 95 грама въглероден двуокис на километър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт!
Коментиран от #2, #5, #6, #8
12:37 04.04.2020
2 Фактически
До коментар #1 от "Факт!":
Те и без коронавирус, пак щяха да лобират за същото, защото почти никой нямаше да успее да изпълни стандартите освен toyota и ги грозяха огромни глоби.Коментиран от #4
14:24 04.04.2020
3 TSLA
14:36 04.04.2020
4 Факт!
До коментар #2 от "Фактически":
Пежо също влизат а и предполагам рено може би италианските.Те нямат мощни модели.Не знам немците с тия ес класи ге гласи и тн мощни коли кога ще ги покрият.17:51 04.04.2020
5 Крали Марко
До коментар #1 от "Факт!":
През миналата седмица европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) поиска от Европейската комисия да отложи въвеждането на новите екологични стандартни, които трябва да влязат в сила през 2020 г. Това обаче среща сериозна съпротива от страна на германските членове на асоциацията, които са инвестирали огромни суми в електрически превозни средства и не искат забавяне.Въпреки това, изпълнителният директор на Fiat-Chrysler - Майк Манли, който сега е президент на ACEA и представлява тези, които са за отлагане, подписа официално писмо до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лейен. В него се настоява именно за облекчаване на екостандартите, като той е подписано от още 3 асоциации – на европейските доставчици на оборудване, на производителите на гуми и на фирмите за ремонт на автомобили.
Като основен аргумент в писмото се посочва фактът, че пандемията е спряла развитието и производството на превозни средства. Това разстройва и плановете на производителите за постигане на нови екологични стандарти в определените срокове. И се настоява, Европейската комисия да направи нужните промени в тези срокове.
18:20 04.04.2020
6 Крали Марко
До коментар #1 от "Факт!":
От Volkswagen обаче са категорично против тази промяна. Говорител на германския концерн заяви, че законодателството за нивата на СО2 в ЕС e прието и тази правна ситуация е определяща за VW Group. Тази позиция беше подкрепена от Daimler и BMW Group, които също настояват за спазване на приетите правила за вредните емисии. На същото мнение и Юлия Полисканова, директор на неправителствената организация Transport&Environment, базирана в Брюксел.„Въпреки, че цялостното икономическо възстановяване е от решаващо значение, не бива да позволяваме на някои опортюнистични производители на автомобили да използват кризата, за да може безсрамно да отменят целите на ЕС в областта на екологията и автомобилите. Спадналите продажби обаче не може да влияят на закона, тъй като е важно не колко, а какви коли продаване. Всички стимули за повишаване на търсенето, след като нормалният живот се възобнови, трябва да бъдат насочени към автомобили с нулеви емисии. Това ще помогне за запазване на работните места в Европа, ограничаване на замърсяването и повишаване на конкурентоспособността на автомобилната ни индустрия“, обясни Полисканова.
Коментиран от #7
18:21 04.04.2020
7 Факт!
До коментар #6 от "Крали Марко":
Интересно.Ще вдим дали наистина искат или просто пр акция.19:37 04.04.2020
8 type-R
До коментар #1 от "Факт!":
Те отдавна не ги произвеждат бе невежа! Защото горе са същите неуки шимпанзета каквото си и ти.Коментиран от #9
23:08 04.04.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 баджо
07:49 05.04.2020
11 Никой
Коментиран от #12
11:00 05.04.2020
12 Това е по план
До коментар #11 от "Никой":
Тази новина е точно по план. автоиндустрията от години лобира да запази печелившите ДВГ, защото "никой не искал" електромобили. От години се говори, че ще лобират за отпадане на глобите поради тази причина. Те предлагали електромобили но никой не искал да ги купува и няма го как да се изпълнят ограниченията на емисиите. Просто в плановете им беше пропуснат момента с Tesla, която показа че електромобилите може да са практични и желани с подходящата зарядна инфраструктура. Сега ще им е значително по-трудно да докажат, че клиентите не искали да купуват електромобили.11:17 05.04.2020