Отидете към основна версия

1 353 4

Рекорд за онлайн пазаруването на хранителни стоки във Великобритания

  • великобритания-
  • tesco-
  • карантина-
  • пазаруване-
  • хранителни стоки-
  • онлайн

За период от четири седмици на карантина онлайн дялът от пазаруването на хранителни стоки е нараснал до 13%

За период от четири седмици на карантина през април и май британците са похарчили рекордните 1,2 милиарда паунда онлайн, купувайки хранителни стоки, показва доклад на компанията за пазарни проучвания Nielsen. Това предаде Reuters.

През четирите седмици до 16 май онлайн дялът от пазаруването на хранителни стоки е нараснал до 13%. За сравнение, за същия период на миналата година той е възлизал на 7%, сочат данни от пазарно проучване на Nielsen.

Компанията заяви, че през четирите седмици 7,9 милиона британски домакинства са поръчали хранителни стоки онлайн, като през 2019-а те са били 4,8 милиона. Според данните, новите онлайн купувачи са 1,1 милиона.

Докато онлайн продажбите са нараснали със 103% спрямо предходната година, ръстът на продажбите в магазините възлиза на 6.6%, въпреки че посещенията в тях са спаднали с 24%.

Средната сума, която купувачите са похарчили се е покачила с 45%. Тя възлиза на 21,6 паунда на посещение, което показва ясна промяна в поведението на клиентите по време на карантината.

„След повече от осем седмици на извънредно положените, хората в Обединеното кралство са приспособили навиците си за пазаруване на хранителни стоки, така че да съвпадат с ограниченията“, каза Майк Уоткинс, ръководител на отдела за търговци на дребно на Nielsen.

„Онлайн продажбите са ясният победител, тъй като купувачите се възползват от увеличения капацитет за доставка на търговците“, добави още той.

Като цяло продажбите на хранителни стоки във Великобритания са се увеличили с 13% спрямо предходната година, което допълнително подчертава тенденцията към преминаването към хранене у дома, след като пъбовете, кафенетата и ресторантите бяха затворени по време на карантината.

Най-голяма печалба през 12-седмичния период до 16 май отчита лидерът на пазара Tesco, чиито продажби са нараснали с 11.7%.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини