Отидете към основна версия

4 060 11

Вход свободен! Чакащи кораби започнаха да преминават през Суецкия канал

  • египет-
  • суецки канал-
  • червено море-
  • контейнеровоз

Корабите, които чакат да преминат, включват десетки контейнеровози, търговски кораби, петролни танкери и танкери за втечнен петрол и газ

Снимка: БГНЕС/ЕРА

140 кораба трябва да преминат през Суецкия канал до края на днешния ден, като през изминалата нощ общо 113 плавателни съда са били пропуснати след възстановяването на нормалния трафик.

Очаква се всички чакащи кораби да преминат до 3-4 дни.

Корабоплаването през Суецкия канал бе възстановено в понеделник, след като гигантският контейнеровоз „Евър Гивън“, който заседна в натоварения морски път преди около седмица, бе изтеглен с помощта на 11 буксирни въжета и два мощни влекача. Инцидентът създаде проблеми на световната търговия и доведе до огромни загуби.

„Евър Гивън“ заседна диагонално в канала, който е най-прекият морски път между Европа и Азия, на 23 март.

„Корабът се измъкна невредим и няма проблеми. Ние прегледахме дъното на Суецкия канал и за щастие всичко е наред, така че корабите могат да преминат днес“, заяви пред местна телевизия в понеделник Осама Рабие. Според него ще бъдат нужни три дни или три дни и половина за разчистването на задръстването от кораби.

За освобождаването на 224 000-тонния „Евър Гивън“ са били изгребани близо 30 000 куб. м. пясък. Общо 11 буксирни въжета и два мощни влекача са изтеглили кораба към Голямото горчиво езеро, което разделя двете части на канала. Там контейнеровозът ще бъде подложен на техническа инспекция.

Корабите, които чакат да преминат, включват десетки контейнеровози, търговски кораби, петролни танкери и танкери за втечнен петрол и газ.

Според индустриални източници собствениците и компаниите, наели корабите, на които се наложи да изчакат, ще имат най-малко 24 милиона долара разходи, които няма да могат да възстановят, тъй като застрахователните им полици не ги покриват.

Цените на петрола паднаха с един процент след освобождаването на гигантския контейнеровоз, а акциите на компанията „Евъргрийн Лайн“, която е наела „Евър Гивън“, скочиха.

Около 15 процента от световния морски трафик преминава през Суецкия канал, който е важен източник на приходи в чуждестранна валута за Египет. Блокирането на морския път е струвало на канала около 14-15 милиона долара на ден, посочва Ройтерс.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.

Свързани новини