Базираната в Хонг Конг лизингова компания China Aircraft Leasing Group (CALC) обяви, че се е договорила с Boeing да намали поръчката си на самолети от серията В-737MAX от 92 до 66 броя. Почти 80% от клиентите на CALC са китайски (основно държавни) авиопревозвачи, като Chengdu Airlines, China Eastern Airlines и Sichuan Airlines.
Независимо от свалянето на забраната за експлоатация на В-737MAX от организации като Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) и Европейската агенция по безопасност на авиопревозвачите (EASA), Администрацията на гражданската авиация на Китай (CAAC) все още не са пристъпили към началото на процедура по сертифицирането на този модел самолет. На геополитическата сцена напрежението между САЩ и Китай остава високо, като се има предвид, че новата администрация на президента на САЩ Джо Байдън продължава с остротата си позиция, която беше прокарана от неговия предшественик - Доналд Тръмп, макар и с промяна в акцента. Преди дни президентът на Boeing Дейвид Калхун призова правителството да прави разлика между въпросите, свързани със съблюдаване правата на човека в Китай и търговските отношения с най-големите партньори.
В същото време Китай бързо се връща към нивата на брой превозени пътници по вътрешни линии от периода преди началото на пандемията, авиокомпаниите се насочват към Европа с цел задоволяване нуждите на вътрешния пазар с тяснофюзелажни самолети. В средата на март Air China поръча 18 броя самолети от Airbus модел A320neo чрез дъщерното си дружество CALC Последното има поръчки за 155 броя машини от въпросния модел. Приходите на CALC за 2020 г. възлизат на 449 млн. USD и почти не бележи промяна спрямо 2019-та. Чистата печалба е 43 млн. USD.