Last news in Fakti
19 Февруари, 2017 25501

Римският път срещу съвременния асфалт


  • Римски път преди Една от най-известните дълговечни конструкции останали от Римски времена до наши дни са пътищата. Именно те са помогнали на римляните да създадат и поддържат своята империя. Римските пътища с дължина 400 000 км., като 120 000 км. са за общо ползване.
  • Асфалтов път сега Асфалтът се използва широко в пътното строителство, поради ниската цена. Природният асфалт е открит през 1595 г. Практиката му за свързване с въглищен катран и използването му за пътна настилка обаче възниква чак през 1902 г.

    1301 гласа
    94%
    6%
    74 гласа

Коментари

  • 1 венци

    93 57 Отговор
    Тези сравнения са несъвместими. Всяко нещо за времето си. Нека бъдем реалисти, че по този римски път няма как да минават толкова автомобили, колкото минават по днешните пътища. Натоварването което става от всекидневната тежест е несравнимо с каруците които са минавали тогава. Карайте автомобилите си по тези каменни пътища и ще разберете за какво става дума. Ще ви се разбият и бъбреците и колите. Да не говорим за това, колко време ще ви трябва да стигнете по тези римски пътища от едно място до друго в това забързано ежедневие. Когато гласувате вие понякога не претегляте реално нещата и не ги обмисляте. И още нещо към тези, които така поставят нещата. Защо избрахте тази снимка, а не сложихте снимка от магистрала в Сащ препълнена с тирове тежащи от 50 до 100 тона, преминаващи по нея? Вие блогърите подвеждате обществото!
  • 2 xyz

    81 10 Отговор
    РИМСКИТЕ ПЪТИЩА СА ПОСТРОЕНИ ДА ИЗДЪРЖАТ НА ТОГАВАШНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И НУЖДИ, А СА ИЗДЪРЖАЛИ 2000 ГОДИНИ. ЗАЩО СЕГАШНИТЕ ПЪТИЩА НЕ ИЗДЪРЖАТ И 2 ГОДИНИ НА СЕГАШНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И НУЖДИ.
  • 3 Ицо

    96 11 Отговор
    @1 Римските пътища са строени от велика империя за вековна експлоатация,българските от малък и прост,но много крадлив народ за "усвояване"на прарички.Резултата е видим.Сега на мода е харченето на милярди за облепяне на сгради с стереопор,викат му саниране.
  • 4 Иван

    86 19 Отговор
    Нека да уточним... това е български съвременен път, строен от Бойко Борисов, Лили дебелата , Данчето Фандъкова или някой друг крадлив политик ...
  • 5 mediator37

    63 6 Отговор
    Вероятно в древен Рим са провеждали по различен начин "обществените поръчки".
  • 6 XEPMEC

    21 3 Отговор
    До "Венци" В СAЩ ограничението за тегло на МПС е 36 тона. Но за останалото си прав.

  • 7 Гост

    33 5 Отговор
    Снимката на асвалтовият път е от БГ тук е ясно как се правят пътищата- от БАТКО и БРАТКО. Немските и като цяло европейските са малко по различни.
  • 8 Минаващ

    16 45 Отговор
    Докато римляните,турците и византийците са построили крепости,пътища,подземни тунели,сараи,мостове и т.н. българите са праскали кози и овце в Памир и са обикаляли като мухи без глави около Китай.
  • 9 Гад

    18 1 Отговор
    @8 Радвам се че вярно се припознаваш като зоофил. Внимавай с дупенцата на козичките.
  • 10 Васичка Атанасова

    10 11 Отговор
    отвратително е да се кара по павета
  • 11 живко

    15 5 Отговор
    КАК ЩЕ сравнявате път за каруци с път за автомобили! един въпрос към ,,сравнителите,, : тогава имало ли е асфалт? Не? Не може и дума да става за сравнение. Мога да ви пратя снимки на асфалтиран път през 85 година,с нов ,черен асфалт.Още е здрав,тук там има някоя дупка и то от кръпки правени след намеса на ВИК. Да го сравните с новия асфалт от последните години.
  • 12 6666

    23 6 Отговор
    Павиран път с добра основа и майсторско подреждане на павета 8/8 см е перфектен за автомобили. Васичке-по такъв път, ако караш ти се вдига адреналина,летиш с най приятния шум от автомобилни гуми.Този път е вечен,няма зима няма лято, винаги е добър ако не го разкопаят за нещо БГ специалисти.
  • 13 миниелектро

    19 4 Отговор
    До" Минаващ "- Момче не разбрах какво били направили Турците?А какво са ни почречили да направим?Ние като сме били в Памир,те сигурно са били НА КЛОНА. И СА ЯЛИ БАНАНИ.
  • 14 Shmeker

    9 2 Отговор
    То нашето не е асфалтирано както трябва. Трябва да има 25 см. асфалт за да е здраво и 2 м. слоеве каманаци и отгоре чакъл за да е здраво.
  • 15 евро фондове

    8 4 Отговор
    Това което се вижда в дясно е пътят на усвояване на големите пари от Бате Бойко, Лилето дебеланата и от още известни и неизвестни свои хора, като този път отива и при дострояването на старите крепости и облепянето на панелките със стиропор! За съжаление няма хора , които да милеят за България, да са истински държавници, а не обикновени крадци облечени в власт!
  • 16 ддд

    5 2 Отговор
    @1 маи работиш за правителството? виж да обясня когато са правени римските пътища са правени да издържът според тогавашната технология каруци коне и пехота 2000 г след това а сега се правя да издържат според сегашната технология камиони автобуси и велосипеди о ужас 2 години за да има търгове за ремонт за фирмата към която работиш маи:)

  • 17 РИМ

    5 1 Отговор
    @1 венци нека сравним двта без никакво натоварване нека натоварването е времето
  • 18 Петър

    12 0 Отговор
    @8 Когато ние сме имали държава, турците са били ПЛЕМЕНА! Вземи и се образовай малко на тема история. Византийската империя също е съществувало по сравнително близко време с нашата държава, за което съдят и безбройните ни конфликти.
  • 19 Николай

    5 0 Отговор
    @1 Ахааа значи колите в Германия летят ,затова няма дупки :)
  • 20 венци

    2 1 Отговор
    Към "РИМ" се обръщам със съгласие. Няма как да сме живи обаче за да видим натоварването на времето. Сравнявайки двата пътя малко ми прилича на това, да сравним трабанта с мерцедеса. Ами те са нереални тези сравнения.
  • 21 венци

    2 0 Отговор
    Към "Хермес". Може малко да се поувлякох с тежеста на камионите, но реално един камион може да качи до 30- 40 кубика дърва. Ако са букови това е около 800 кг на кубик. Около 20-30 тона полезен товар и отделно ремаркето и камиона. Но там камионите са като мухите, безброй.
  • 22 Николов

    6 0 Отговор
    Десетилетия парите от винетки и пътни данъци потъваха в партийни каси. Надзора на инвеститора (Държавата) е зеро. Дори път на 2 години е по-зле от път на 2000... Ние плащаме, те лапат...
  • 23 магистралата

    4 0 Отговор
    @1 Ами Венци, ако искаш съвместимост и съвременност, вземи за пример магистралите строени по времето на Хитлер. По тях са минавали не само леки коли, но и танкове и какви ли не военни машини с вериги. И до ден днешен си стоят.
  • 24 транзит

    0 0 Отговор
    Такива като тебе, знаеш ли България колко ги е подминала. Карай си по пътя докато се спреш накъде..... най-добре в Османската империя там могат да ти направят повече неща. Между другото кога турците са имали империя, та дори да оставят нещо на света.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта