Last news in Fakti
20 Февруари, 2021 13965

Колата, като инвестиция: Kia или Mazda?


  • Spоrtаgе Kiа Пoпулярнaтa и у нac "кoрeйкa" - Kiа Spоrtаgе нe бързa дa пoeвтинявa. При aвтoмoбилa oт чeтвъртo пoкoлeниe цeнaтa пaдa само c 11% зa първaтa гoдинa.
  • CX-5 Mazda Средно собствениците на най-новата генерация на кросоувъра Mazda CX-5 губят около 12% от първоначалните разходи през първата година.

    261 гласа
    36%
    64%
    456 гласа

Коментари

  • 1 Гост

    101 3 Отговор
    Май само в бг колата е инвестиция! Тъжно

    Коментиран от #5

  • 2 Директора

    55 18 Отговор
    Маздата е тясна, за кията не мога да кажа. Двигателя е спънат с тези 2.5 без турбо и гори доста над това, което казва производителя. Мултимедията е ужасяваща, както от към функционалност, така и от към бързина. Шумна е.
    Карах такава, за това казвам от първо лице.

    Коментиран от #16

  • 3 Читател

    70 2 Отговор
    Колата е инвестиция, ако "изкарва" пари и с това може да покрие себестойността си най-много за 7 години. Иначе е пасив.
  • 4 дърт шофьор

    19 6 Отговор
    Извинете ме, ще се въздържа от гласуване.
  • 5 Разбирачо

    62 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Разбира се, че е инвестиция- купуваш кола над възможностите си, паркираш пред модното кафене и туко виж нещо клъвнало :) Разбира се нужни са и допълнителни аксесоари - за "мъжете" чантичка на вратлето и телефан, който струва повече от заплатите на мама и тати, за кифлите силикон и джуки. Все пак не може с джуките/вратната чантичка в трамвая или с 15 годишна Корса :)

    Коментиран от #30

  • 6 ФЕН

    45 32 Отговор
    И двета са буклук ЛЪЖА е че губят 11-12% !!!! В деня на покупка падат с 20%!!! След 1г. и пробег 25-30К км. са с 1/3 от цената само за 1г.!!!

  • 7 Шпек Салам Народен

    14 4 Отговор
    Киа,ама Соренто .
  • 8 KERS

    7 17 Отговор
    Купил Илия Ки(ли)а, купил Илия Ки(ли)а, купил Илия Ки(ли)а, ох ама на ма, и си проклел съдбата!
  • 9 ттт

    22 24 Отговор
    И двете са пълна трагедия. Това не е инвестиция а хвърлени на вятъра пари.
  • 10 АВЕ ЛАДАТА СИ Е

    11 10 Отговор
    СИ Е ЛАДА...НЪЛ ТЪЙ....
  • 11 Гост

    30 4 Отговор
    Каква инвестиция е кола модел 2021г!? Само разход!
  • 12 ГоЩо

    28 31 Отговор
    Всеки разумен ще избере Киа! Освен друго е и по гомфортна вътре,по качествени материали са ползвани! По здрава кола е също така!

    Коментиран от #15

  • 13 Средностатистически

    29 0 Отговор
    Аз в такива почвам да "инвестирам" като поотлежат по 20 годинки :)
  • 14 нафто

    25 0 Отговор
    Колата не е лукс,а употреба.От деня на покупката нататъка е разход за употребата.
  • 15 Петър

    32 20 Отговор

    До коментар #12 от "ГоЩо":

    Що за глупост! Точно Мазда се смята за един от най-качествените (да не говорим за добре изглеждащи ) интериори. На нивото на по-горния клас е (доста над Хонда, Тойота ...).

    Коментиран от #21, #37, #46

  • 16 Петър

    32 7 Отговор

    До коментар #2 от "Директора":

    Имам Мазда CX-5 дизел. За мултимедията съм съгласен но същото мога да кажа за почти всички марки, но това нямам никакво значения, просто си ползвам каролея (нито една вграден а навигация не е по-добра от Google). За шума, точно Мазда се води за една от най-добре изолираните. А това, че е еталон за поведение на пътя няма да коментирам
  • 17 Петър

    31 3 Отговор
    Доста странни коментари, говорим за СУВ еталон за дизай (вън и вътре), качество на салон и най-доброто пътно поведение в класа. Една от най-добрите скоростни кутии (ръчната е от МХ-5, което би трябвало да говори доста, но може би не чак толкова на хората от този форум). Автомата също е доста по-добър от широко ползваните в този клас CVT. Карах Кашкай преди Маздата. Като сменях Нисана тествах Хюндай, Рав4, CRV само се качвах и оглеждах, но не можах да карам заради пандемията. Пробвах и Ауди, разбира се, че Аудито ми хареса повече, но цената беше съвсем друга, а и имам негативен опит от чисто нови Аудита. Просто не мога да разбера, някои от коментарите. Относно покупката винаги купувам кола на 2 до 3 години, така не се набутвам чак толкова, но да говорим за инвестиция е абсурдно.

    Коментиран от #18

  • 18 ооо

    10 4 Отговор

    До коментар #17 от "Петър":

    Пешо - говорим за инвестиция!!!! а най-добрата инвестиция е голф 3-4 на газ, няма как да не му избиеш разходите каквото и да правиш...
    дали е кола за кеф обаче - е беше преди 20 години, сега е само инвестиция и то от тия дето да ти спестят разходи - нищо повече :)
  • 19 София мамо София

    7 8 Отговор
    Нито една от двете,както е написал фен по нагоре ще се въздържа ........
  • 20 Оризаров

    11 21 Отговор
    Каква инвестиция хора.Това са некви железа.Маздата ако нова е 1600кг,след 10г е поне 100кг по лека.Защо ли?Да ги мислиш тези коли за инвестиция трябва да си сериозно увреден.Мазда е е най-бързо обезценяващия се автомобил след Дачия,но не е сигурно.
  • 21 Addison

    17 24 Отговор

    До коментар #15 от "Петър":

    Когато Мазда мине Хонда и Тойота ела ми се обади. Виж само какви цени държат примерно 10 годишни тойоти или хонди и виж мазди. При последните обезценката е тотална

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Петър

    26 9 Отговор

    До коментар #21 от "Addison":

    Явно е, че нямате достъп до тези автомобили. Относно поведение на пътя и качество на интериора Мазда СХ5 е по-добра от Рав4 и ЦРВ. Правил съм тестдрайва на нов Рав4, са съжаление на мижах да карам ЦРВ-то но изкарах доста време да разгледам, това което можеше в шоурума. Не знам дали говорите английски, но има доста ревюта сравняващи 3 те автомобила. Относно интериор, поведение на пътя, скорости и управление Мазда е доста напред

    Коментиран от #24

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор

  • 24 Поко

    6 15 Отговор

    До коментар #22 от "Петър":

    Цени мобиле:тойота ленд крузър2014г 99990 мазда сх5 2013г 17000 край на спора

    Коментиран от #26, #34

  • 25 Фори

    4 12 Отговор
    Тойота рав4 2014г цени мобиле почват от 22000лв.това казва всичко

    Коментиран от #27

  • 26 Петър

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "Поко":

    Съвсем различни класове. За ЛК нищо лошо не ллга да кажа, но тук не е спора за това
  • 27 Петър

    7 1 Отговор

    До коментар #25 от "Фори":

    Много ми е интересно, ако има момент за избор на покупка с лични пари, какво ще се избере. Тест драйв да се види управление и поведение на пътя. Явно се коментира по картинки и един ми каза
  • 28 Texas

    4 1 Отговор
    Кола е или транспорт,или някакво хоби и удоволствие.
    но не и инвестиция,,освен ако не е нещо комерсиално,,като Убер или Лифт,пица,,но това си е набутване от всякъде ако го имаш за бизнес.
    Та така от мен.
  • 29 Striker

    9 8 Отговор
    Нито едното, нито другото. Освен, че са жълти марки(айде Маздата е една идея по-добре), другото е смешно. Някакви повдигнати комбита като щъркели. Това не са коли, а дъргели. Нито е джипка, нито е лека кола. Хем харчи повече, хем осблужването е по-скъпо, хем повече пари за гуми и застраховки, а накрая в калта или снега викаш трактора. Уж сте сайт а автомобили, а каква анкета сте направили, като третокласници или маникюристки.
  • 30 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Разбирачо":

    Бедата е , че си парав
  • 31 123

    4 2 Отговор
    Имал съм Мазда сх5 и бензин и дизел ,шумна при 110 км нагоре ,сякаш е свалено стъклото,разхода е доста градско 12 л,дълъг път 8.5-9.0 л.Иначе всичко е Ок ,скоростната кутия е доста бърза(автомата)
  • 32 123

    0 0 Отговор
    За дизел 175 КС става въпрос
  • 33 Само мерцедес

    3 5 Отговор
    Другото са пари на вятъра
  • 34 БАШ майстора

    14 3 Отговор

    До коментар #24 от "Поко":

    Ще запазя добрият тон и ще кажа само, че по не адекватно сравнение не съм срещал. Как е възможно да сравниш ленд крузър с cx5, та те не са изобщо в едни клас? Какво да ти обяснявам ....? Ще ти подскажа след като си избрал да сравняваш тойота и мазда, ще сравниш rav4 c cx5? Дано си ме разбрал. Като го разбереш сравни пак цените.

    Коментиран от #41, #42

  • 35 Hat

    3 1 Отговор
    Имам Sportage na 40000km колата е ок но според мен е добре да не се взема на скъпата версия както направих аз. По този начин покупката ще добре балансирана и загубата ще по малка от стойноста иначе модела е ок.
  • 36 No Exit

    8 0 Отговор
    Карам роудстъра MX-5 вече пет години. Усещане за много по-скъп модел и много стабилна по магистралата. Качество без компромис. Те затова ги няма в България. Мазда правят страхотни коли. Не желая СУВ - тежки са с произтичащите от това негативи.
  • 37 Ахахахахахахахах

    1 4 Отговор

    До коментар #15 от "Петър":

    Ахахахахахахахах.....МАЗДА БИЛО НАД ХОНДА!!!....Ааахахахахахаха...
    ДОСТА!! ..ПХАХАХАХАХАХАХА

    Коментиран от #38

  • 38 Петър

    10 2 Отговор

    До коментар #37 от "Ахахахахахахахах":

    Явно нямаме още книжка. Мазда произведена в Япония, поведение на пътя много по-добро, управляемост несравнимо по-добра, скоростна кутия (ръчна и автомат) също няма място за сравнение. Качество на интвриора също много по-добро на Мазда. Кое е по-доброто на ЦРВ от ЦХ. Не го казвам аз, казавам го абсолютно всички сравнения на двата автомобила
  • 39 Лично мнение

    5 1 Отговор
    И двете коли са хубави.По важно е къде отиваш тях!
  • 40 перничанин

    9 3 Отговор
    Карам Тойота и съм безпристрастен наблюдател. Та, току що прочетох класация на (нещо си рипорт, американска) в която на първо място по надеждност поставят Мазда, която измества Лексъс, Тойота и Субору (изкачва се с три места). Същата класация ,отбелязва слабия резултат и изпадане от десетката на Киа и Генезис. Моето мнение специално за тези модели Киа и Мазда е в полза на Маздата.

  • 41 Лос

    1 4 Отговор

    До коментар #34 от "БАШ майстора":

    По долу са ти сравнили цените на рав и мазда,пък и ти отвори мобилето и виж.все до осми клас си избутал,маздачо
  • 42 Марко

    2 6 Отговор

    До коментар #34 от "БАШ майстора":

    Мазда срещу тойота или хонда е равно на москич и мерцедес
  • 43 пепи

    6 2 Отговор
    Към края на лятото взех CX5 за тест драйв за 1 ден. Изработката и материалите според мен бяха на ниво. Модела който взех бе предпоследно ниво на оборудване с безнзинов 2,5 атмосферен двигател 194 к.с.
    Като поведение на пътя беше доста добре. Волана е много директен. Хедъп дисплей... глезотийки. ... с една дума Хубава кола, но.....
    BOSE аудио система (според рекламата Професионална висок клас...) - Пълна скръб, дори със субуфер вместо резервна гума... НЕ Е НИЩО ОСОБЕННО звука.
    Аз съм висок 1.85 седалката макс назад.... Не ми беше много удобно (За сравнение Мазда 6 същата година Мястото е екстра)
    Качих жената и понеже имаме бебе на 5 месеца го сложих зад мен с кош за бебе..... ГРЕДА- коша не се събираше трябваше да местя така или иначе неодобната предна седалка още напред....
    Както и да е. Реших да се разходя до Вакарел да видя магистралата как е... Фаровете - матрикс лед ... СУПЕР очарован бях. обаче караш със 140-150 км/ч натискаш с кикдаун и почваш да се оглеждаш - нищо не се случва, след малко двигателя започва да ръмжи много дрънкащо направо не естественно и леко ускорява...
    Преди това карах дизел 140 к.с ... Направо ще я разцепя тази мазда.
    Не съм състезател, но искам колата да върви като имаш нъжда да изпревариш. даваше ми 9.3 разход. Багажника е малък заради скосението на 5-тата врата.Отвора е много малък. И колата никак не е безшумна ако мине 3000 оборота направо си е шумна.
  • 44 Gkbb

    4 0 Отговор
    Иннвестиции , които губят над 10%за година. Автомобилите не са инвестиции а разходи за мобилност.
  • 45 Гост

    4 0 Отговор
    Каква инвестиция, какви пет лева? Колата е най-големия разход, с който човек може да се сдобие. Корейците много дръпнаха напред в последните години и е много трудно да се каже, коя марка е по-добрата. Ако това сравнение беше преди 10 години нямаше да се замисля много, но сега нещата са различни и Киа и Хюндай вече са много близо до конкурентите си.
  • 46 СОРИ

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Петър":

    С ХОНДА не маже да се сравнява.Не случайно за ХОНДА казват ,че това е японското БМВ

    Коментиран от #47, #48

  • 47 Само дето изходящите

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "СОРИ":

    Колена от блока за охлаждане на японеца са от метал а на бавареца от пластмаса/ сменят се на 7 години ама ниииикой не знай... /.....
  • 48 хонда японското БМВ

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "СОРИ":

    Тойота Японския Мерцедес!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта