Last news in Fakti
12 Август, 2017 8251

4-цилиндрови BMW-та: дизел срещу бензин


  • 520i BMW Имаше времена, в които под капака на BMW 520i работеше престижен шестцилиндров двигател. Дискусиите относно CO2-емисиите обаче принудиха BMW да спрат да използват известния агрегат. Именно поради тази причина сега 520i (F10) работи с 2,0-литров четирицилиндров двигател с директно впръскване. Надграждането в по-новата генерация се състои в Twinscroll-Turboloader.
  • 520d BMW Малкият четирицилиндров дизелов мотор на BMW 5er също заслужава нашето внимание. Не може да се отрече по-слабото представяне на 520d в студено и натоварено състояние. Моделът обаче компенсира този свой недостатък чрез по-високия си максимален въртящ момент със 110 нютон метра, както и с разход от 6,7 литра на 100 километра, което е почти с 3 литра под бензиновия.

    137 гласа
    44%
    56%
    174 гласа

Коментари

  • 1 Random

    10 1 Отговор
    Кои са плюсовете на i?
    Не харчи по-малко, не е с 6 цилиндъра, и двата имат катализатори.
    Просто няма смисъл в този случай.
  • 2 edin ot mnogoto

    12 11 Отговор
    по-добре е бензиновият защото като му сложиш една газова уредба по-евтино ще ти излезе с нея, а и частите за бензиновите двигтели са по-евтини от дизеловите и много повече вредни емисии изпускат дизеловите от бензиновите също така през зимата бензина не замръзва и ще запали от раз а пък дизела каквито и противозамръзващи добавки да му слагат пак ще замръзне

    Коментиран от #6

  • 3 ССС

    16 1 Отговор
    Всички казвате "като му сложиш една газова уредба ...".А дали вече е възможно това при новите варианти?

    Коментиран от #4

  • 4 Потребител

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "ССС":

    Аз не съм фен на газта, но разбира се, че може. Не е изгодно, защото ще гори и бензин, и газ (както при дизелите ако някой си слага газ) тъй като са с директно впръскване на горивото (естествено ако и БМВ не пуснат някоя модификация, която да работи само на метан (CNG)).
  • 5 Насо

    13 3 Отговор
    11 г. карам БМВ 2-ка на газ място в багажника нямаше. А и да не забравим ,че си е една бомба отзад в багажника. От миналата година карам 2-ка дизел багажник голям вървене след 1800 оборота на право излита. Като разход дизела ми излиза доста солено, но пък го няма това кихане менене на оборотите понякога. Много се радвам ,като видя БМВ за 30 бона на газ пълни ми душицата.
  • 6 бмв е34

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "edin ot mnogoto":

    не е вярно карал съм дизел зимата не ми е замръзвал и палеше от раз първо се осведоми и тогава пиши и то конкретния дизел беше бмв е34 525 тдс много добра машина с добри разходи на дълго 5 на 100 до 100 км после от 100до 150 6-7 на 100

  • 7 asdfa

    1 5 Отговор
    Да бе бензиновия и ако е някаква масларка като стария 3.0 литров бензинов мотора да лапа по 2л на 4-5 хил км ,не мерси!
  • 8 Данаил

    12 7 Отговор
    Дизел=бързина и икономичност,Турбобензин=още повече бързина и страшна ЛАКОМИЯ.Имал съм и двете,от дизела няма да сляза никога.Нищо не ми е замръзвало никога.
  • 9 Пазарен Либерализатор

    7 9 Отговор
    Дизелов ДВГ има 20℅ повече КПД от бензинов ДВГ. Тази зима при -30 всичките ми дизеляци палеха без проблем и го играех пътна помощ за съседите, които с газифицирани тсралясници не можеха да запалят. Нищо не може да се сравнява с 4.5 литров дизел, свиренето на турбината и огромния въртящ момент в ниски обороти.
  • 10 PlimP

    1 2 Отговор
    саждииииииии, дишайте аз черпя, ако е от магазина да, но за втора злоупотреба, аз няколко хиляди за ДПФ-и, дюзи и т.н. немам, ба няколко хиляди, май са си живи над 10 :Д:Д:Д
  • 11 Аз се придържам към бензина

    3 0 Отговор
    Дизеловия двигател има по-високи производствени разходи. Заради по-високия въртящ момент в ниските обороти, дизеловия автомобил се нуждае от по-издражлива трансмисия. Прецизни компоненти като инжектори, дюзи, помпи, работят под изключително високо налягане и заради естеството на самото гориво, което има и смазочна функция. Филтъра за твърди частици се затлачва, защото автомобила не се експлоатира правилно, на всеки ~300 км. пробег е необходимо да се покара профилактично с магистрална скорост на висока предавка за около половин час. Дизела има неоспорими предимства, но цялата тази ефективност при работата на двигателя за много е не само по-интелигентния, но и единствен избор, само че наложи ли се двигателя да се ремонтира или важен компонент да се подмени с нов, интелигентността започва да не ви е по джоба.
  • 12 Справедлив

    3 0 Отговор
    Карал съм почти всичко,но в момента съм с Ф10 520д 2011.Този автомобил просто ме кара да му се възхищавам.Дизаин,материали разход на гориво всичко е на много високо ниво.Пожелавам на всеки да си купи такава кола и да не слушат разбирачите на 25 годишни коли Коментар могат да правят хора който са имали определена марка кола.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта